Welk horloge heb je al minstens drie jaar? Show je blijvers!

Precies. Die blijft sowieso en inderdaad, als één van m’n kinderen hem later wil schuift ie door.

Klopt wel ja. Maar dan gaat het om echt persoonlijke zaken. Ik doelde meer op luxe dingen zoals een dure tv, dure telefoon enz. Leuk zolang het er is maar het kan me gestolen worden.

1 like


De Tag al bijna 30 jaar in bezit, zeker vanaf de middlebare school al. Gaat niet meer weg.
De Rolex vanaf 2011, toen werd er mij ook de witte aangeboden, want hij kwam er niet vanaf… Blijft ook because Rolex.
De Tudor net 3 jaartjes op, Oct 2018 gekocht, toen was korting ook nog gewoon… Dus houden.

11 likes

@Myspeedyworld

Stop
Maar met typen. Bij jou kan alleen de tudor pelagos lang blijven. :rofl:

2 likes

Leuk topic.

Ik heb heel veel geflipperd laatste 2 jaar maar deze Pelagos al sinds 2016 in bezit. Gaat niet meer weg.

12 likes

Supercool ding, natuurlijk. Bicompax Breitlings zijn leuk, en doen me aan het Breitling van weleer denken.

En ja, als je dan een Rolex duiker gaat houden, dan beter een Dweller. Zo makkelijk is het, dat blijven de bruutste.

:rofl:

Daarom noem ik deze maar niet:

Gekocht in mei 2017. Maar ik zit soms op de wip om 'm weg te doen. Toch blijft ie plakken. Voor hoe lang? Ik weet het niet. Eigenlijk is het een beetje een shitter, want ghost date, maar toch.

Ik bedenk mij net wel dat ik nog twee blijvertjes mag noemen. Want 2018.




De SBGV239. Je ziet ze nooit, per ongeluk in Mei 2018 gescoord terwijl ik op zoek was naar een Snowflake. Gaat ook nooit weg. Supertof ding, m’n eerste Grand Seiko. Ik voelde me na aankoop van deze toch echt een paar weken als een 10-jarige die net een hele treinset van pa had gekregen voor z’n sinterklaas.


M’n vintage Lord Matic. Half jaar onderweg geweest om een onderdeel bespoke te laten maken, vervolgens beurt laten geven met NOS glas er op. Supercool stukje geschiedenis, en een prachtig horloge. Gekocht in Augustus 2018, dus dat mag nog net meedoen hier.

11 likes

Je hebt wel de kans gehad om hem te zien. Hij zit namelijk wel in de Pelicase, ik laat hem niet bewust thuis. Maar dragen doe ik hem nooit meer.
Hij blijft, ter herinnering.

1 like

Ahhhhh… Dus daarom is die zo sticky. Ik had het me al eens afgevraagd. Supercool horloge natuurlijk. De Globemaster / Connie is een klassieker. Ook de moderne variant. :+1:

Leuk!

Terecht, het is een coole BigMil-achtige chrono. Leuk man. En die Breitling is ook een toffe ouderwetse Breitling. :+1:

Da’s übercool. Koester 'm. Die BB58 trouwens ook een instant classic.

Tja, dat zijn “consumables” in mijn beleving. Daar heb je groot gelijk.

Ik kan me niet eens meer herinneren of ik die Pelicase heb gezien. :rofl: Zo lang geleden, die Vietnamees.

3 likes

Tijd vliegt… nu je er zo over nadenkt…
Goed weekend allemaal!

1 like

Haha ik wist het voordat je je post had gemaakt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Blijft een gaaf horloge :ok_hand:

2 likes

Al ruim 27 jaar aan mijn zijde


Mijn weekend horloge :hammer_and_wrench:

De FC is denk ik al weer 6 jaar hier

En als laatste de aevig die het ook al 5 jaar vol houdt

Van de 7 (eigenlijk 6) zijn er 3 langslapers, de sarx is er ruim 2 jaar en de gs ook meer dan een jaar, volgens mij begint de collectie te stabiliseren. Is inmiddels ook weer even geleden dat ik iets nieuws heb gekocht.


Zakhorloge is er trouwens ook al 8 jaar, het wordt saai…

5 likes

Alleen bij Taphuys mocht de case mee, middag Zwolle bleef die thuis.

1 like

Van links naar rechts : De Seiko Kinetic gekocht rond 2000 waarmee ik op het forum belandde in 2012 en mijn 2 aankopen hier; Oris TT1 van riesbiem en Juri Levenberg Pilot van marijn2. Verder heb ik geen andere horloges meer (gekocht).

6 likes

Ik heb deze al 6 jaar. Het was een cadeau voor m’n 17e en hier begon ik de hobby mee.

Deze is er inmiddels ook al 3 jaar. Ik draag hem eigenlijk bijna nooit maar het is leuk om nog wat spul uit m’n beginnersfase te hebben.

Over een jaartje kom ik hier wel terug met m’n Fortis Cosmonauts chronograph.

10 likes

Deze dus… gekocht in 2008 na een memorabel bezoek aan Glashuette. Ondanks dat ik deze de laatste jaren (bijna) niet meer draag, gaat deze nooit weg. Zowel voor als achterzijde echt top en m.i. alleen te overtreffen door b.v. een A.Lange o.i.d.

16 likes

Tsja. Ik weet niet eigenlijk. Niet makkelijk met banden deze. Maar verder voor mij nog steeds een van de mooiste dressy horloges eigenlijk.

2 likes

Sinds 2014:

8 likes

Dissent :point_down:. Geregeld met het idee gespeeld om deze te verpatsen, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen. Hier is min of meer de horlogehobby mee begonnen. Althans, is de horlogehobby serieus uit de hand gaan lopen. Ik kan de Seamaster maanden niet om de pols hebben en als ik 'm dan weer om de pols slinger weer net zo betoverd worden als toen ik 'm kocht. Soms lijkt er geen glaasje in te zitten en ook de opgelegde indices en logo zijn schitterend! Wait wut!? Is dit nu tekst voor een verkooptopic!? Nee hoor

5 likes

Voor m’n verjaardag gekregen van m’n moeder 15 jaar geleden. Lang het mooiste horloge ever gevonden en ik ben er nog steeds blij mee. Krijg er regelmatig leuke reacties op. Is ook, naast een Oozoo die kwam en verging, m’n enige horloge geweest. Tot drie weken geleden, zelfs :slight_smile:

4 likes

Een uitstekende review, dank.

10 likes

Ik zal 'm tegen die tijd weer omhoog schoppen om je er aan te herinneren. Fortis, ofschoon ik ze niet koop, altijd een mooi merk om voorbij te zien komen.

1 like