Welk horloge heb je al minstens drie jaar? Show je blijvers!

Dit zijn mijn 2 horloges die ik het langst in mijn bezit heb:

De explorer gaat nooit weg want van moeder gekregen.
De Gshock draag ik eigenlijk zelden, maar wel leuk om te hebben. Beetje bandjes wisselen. Zou ook niet weten wat ik voor diezelfde centen zou moeten halen.

8 likes

Dat zijn de beste, wat het ook maar is. Ik heb een pepermolen, die ik op m’n 20e toen ik uit huis ging van haar kreeg. Ik gebruik dat ding al 25 jaar, en ik houd m’n hart vast voor de dag dat ie er mee kapt.

Dat jouw object een Explorer is is natuurlijk wel gravy. :slight_smile:

3 likes

3 jaar en 3mnd samen :partying_face:

Een record iig

20 likes

Mijn eerste “echte” horloge:

En deze inmiddels ook 3+ jaren in bezit:

9 likes

De enige horloges die ik weggedaan heb zijn in de kliko beland. Of gewoon totaal versleten. Of niet waredicht meer. Gshock onder het massieve wiel van een 5 tons heftruck beland, en toch niet zo sterk gebleken. De rest? Laat maar lekker liggen.
Deze gaat inmiddels 24 jaar mee.

15 likes

Leuk topic want verhalen gekoppeld aan horloges.

Ik ben iets minder dan een jaar meer met de horlogehobby bezig. Het enige horloge dat ik langer dan 3 jaar heb is de Breitling van mijn vader. Die overleed 5 jaar geleden. Ik mocht hem toen hebben. Pas 10 maanden geleden ben ik hem gaan dragen. Daarvoor kon ik het niet.

Heb wel het blauw leren bandje vervangen door deze.

24 likes

Tissot Couturier Chronograaf Automaat uit 2013.
Gekregen van mijn vrouw, toen we één jaar samen waren.

Meistersinger No 01Haarlem City Edition uit 2017. Gekregen van mijn vrouw, voor ons 5 jarig huwelijk. Of eigenlijk een jaar voor ons 5 jarig huwelijk :grinning:

Dus daarom nooit meer weg.

8 likes

Deze al zo een 37 jaar :blush:

8 likes

Deze gekocht bij AD in 2009 en gaat nooit meer weg.

13 likes

Doen de chronograaf en datum het nog?

:rofl: :rofl:

Iedere keer als ik dat ding voorbij zie komen moet ik lachen. Dan is mijn Titanium Seikootje uit de openingspost maar vertroeteld. :slight_smile:

Gecondoleerd. Dat soort dingen vergt tijd, maar ik ben oprecht blij voor je dat je zover bent dat je 'm draagt. En het is nog eens een mooie kleurstelling ook. En een klassieke Breitling. Mooi man. Cognac was de juiste keuze. Dat wel.

Zo. Nog steeds waterdicht ook? Maar bijna veertig jaar, da’s straf.

3 likes

Misschien heb je je 10 jaar vergist. 27 jaar zou kunnen maar 37 is onmogelijk gezien het uurwerk. Ik heb dat model ook, bouwjaar 91.

1 like

Pffff,in mijn beleving was het 1984,destijds kado gehad en was/ben er blij mee :facepunch:
En van uurwerken weet ik niks!

3 likes

Deze heb ik het langste, nu 5 jaar. Gekocht op de Rikketik in oktober. Maar ik zou hem eigenlijk weg moeten doen omdat ik inmiddels een andere heb. Maar omdat het mijn eerste 6139 was vind ik dat toch lastig :innocent:

Dan is er nog een Casiotje en een hele boel andere vintage Seiko chrono’s die ik ook al 3+ jaar heb. De chrono’s zijn de blijvers bij mij. Al zou ik een deel daar van ook best weg willen doen als dat moet. Maar waar ik wel echt moeite mee zou hebben weg te doen is de golden tuna. Die heb ik nu ook net 3 jaar in bezit en die gaat echt nooit meer weg :sunglasses:

7 likes

Aan het uurwerk icm het serienummer kan je de leeftijd vast stellen. Wat staat er op de achterkant? :grin:

2 likes

130134

1 like

Het als uurwerk 7n42 toch? Dat is het bouwjaar 1991. :+1:

2 likes

Dat begrijp ik. En wat is dat ding minty fresh. Heb je 'm zo gekocht, of heb je er een bezel bij gevonden?

Supercool.

Brute klatser. Ik vind het geinig dat een vintage man met veel kleinere horloges juist een 50mm hockeypuck als ultiem blijvertje aanduid. Watsgeburt, en waarom heb je die eigenlijk gekocht? Het past ergens niet bij de rest van je horloges. Al zou je dat van iedereen kunnen zeggen die een Tuna heeft, want die dingen zijn überbruut.

Ik vrees, @Pagode, dat je 'm later hebt gekregen dan je denkt. Ik heb de goede man niet vaak op fouten betrapt. :rofl:

2 likes

Hij is zo gekocht, alleen het glas is vervangen. Hij is netjes maar niet mint. Wat de bezel vaak red bij deze modellen is dat het glas uitsteekt boven de bezel. Dus die vangt de klappen eerder. Maar ik heb inmiddels een exemplaar in mooiere staat. :upside_down_face:

Ik heb veel vintage. Maar klein klopt niet helemaal, ik heb veel verschillends. Ik heb een 44mm turtle en bullhead ook bijvoorbeeld. Vintage Seiko sports horloges (en vintage Seiko in het algemeen) is juist wat aan de grotere kant voor vintage.

Ik vind een Tuna gewoon heel cool. Het ontwerp en de constructie van het horloge zijn vrij uniek. Maar wel typisch Seiko en destijds de top van wat er te krijgen was.

Denk dat dit mijn “geheim” is mijn favoriet verschilt zo ongeveer met de week.
Ik kan echt heel blij worden van mijn Casio Duro (lichte gemod) maar een week later alleen oog hebben voor mijn oyster perpetual radium, en de volgende dag weer mijn Hamilton field watch.

Als ik zou moeten kiezen … dan maar geen.

Hier is mijn collectie mee gestart en nog steeds een zwak voor.

9 likes