Ik denk eerlijk gezegd dat een moderne Tuna met high torque quartz zich goed kan meten met de Sinn UX horloges van deze wereld, dus daar is in mijn hoofd niets aan gelogen in deze tijd.
Turtles zijn erg breed, maar ook erg kort, dus die ogen discreet voor hoe groot ze zijn. Dat merk ik ook erg sterk aan m’n Uemura. Maar hoe dan ook, de Golden Tuna is een enorm bruut ding. Je zou 'm kunnen gebruiken om heel veel andere horloges tot poeder te vermalen, en zo ziet hij er uit ook. Ze zijn cool, al moet ik het zelf nooit willen kopen, want het past niet bij mij.
Ik heb daar ook moeite mee. Al zou ik op dit moment, met het criterium van “langer dan 3 jaar in bezit” de Nomos roepen. Of misschien toch de GS. Pardon. De LM. Hmmm.
En @svmnb1, los van het feit dat dat een mooie verzameling is, prachtig zelfs: Jij bent teringzuinig op je horloges. Ik zie geen veegje op die GS. Wow.
Afgezien van wat oude meuk, keurig opgeborgen in een kistje of kluis heb ik deze Casio al langer dan 3 jaar en draag ik 'm ook nog regelmatig. Klassieker!
Ik heb erg veel geflipperd maar er zijn er 3 die ik al jaren heb. En deze 3 zullen ook niet snel weg gaan uit de collectie.
De alom bekende Seiko SKX007, sinds oktober 2014
De Seiko SCEB009 bullhead sinds december 2014
en de Helgray Silverstone, sinds oktober 2015.
Deze beide uit 1999.
De Ebel heb ik gekocht omdat ik heel heel lang geleden eens een fake Ebel gekregen had. Ik vond de vorm van de schakels zo mooi dat ik ooit nog eens een echt zou kopen. Die kwam dus in 1999. Ik draag hem af en toe nog omdat het heel fijn is om af en toe een quartz te kunnen pakken die altijd op tijd loopt. En het bandje zit fenomenaal!
In hetzelfde jaar kocht ik ook de Montblanc in een winkel in Mexico. Mijn toenmalige vriendin, nu vrouw, vond hem leuk en de prijs was goed. Erg goed bleek later want ik kwam hem een paar jaar geleden nog tegen bij Lafayette voor meer dan het dubbele. Ik heb deze gedragen op mijn trouwdag. Het is een vroeg Montblanc horloge toen ze de uurwerken nog inkochten. Wel fijn want het servicen van een 7750 is toch wat gunstiger dan een manufactuur. Ik draag hem eigenlijk te weinig. Ik zal hem morgen weer eens omdoen.
Zijn tof en 2 er van zijn ook nog eens onderscheidend, die zie je hier niet dagelijks.
Weer zo’n lekkere foute slice nineties’ ontwerp.
Qua kast schurkt ie een beetje tegen m’n Mühle aan, maar ik waardeer de Breguet numerals en de feuille wijzers. Lekker hoor, en met een 7750 is het altijd goed. Ze zijn niet dun, maar op elke straathoek te fixen, desnoods met stukken verknipte cola-blikjes, want cam & lever. Altijd mooi.
Montblanc sowieso ondergewaardeerd.
Deze! Overal mee te combineren.
Bij net pak. Leren bandje erom
Op avontuur. Nato erom
Everyday. Staal, rubber, you name it
Alles en derhalve teveel om hier foto’s van neer te zetten. Alles van Seiko, Orient, Vostok, HMT, Casio, etc etc…
Gewoon een kwestie van in één keer de juiste keuzes maken.
Rolex Explorer (39 mm), december 2015 nieuw gekocht bij Heetman in Rotterdam.
Mezelf cadeau gedaan toen ik was wegbezuinigd bij een werkgever. Schrale troost .
Omega Seamaster Planet Ocean (42 mm) , juli 2018 gekocht van @BadBoy.
Had eerder de PO XL maar vond die eigenlijk toch te groot met 45,5 mm.
Nog steeds heel blij mee, draag beide regelmatig in rotatie .
Tijd voor nieuwe foto’s wellicht …
En misschien wordt het ook wel weer tijd voor een nieuwe aanwinst. Beetje sneu, al ruim 3 jaar niets gekocht .
Nog geen 3 jaar oud maar weet nu al dat het blijvertjes zijn gewoonweg omdat ik geen flipperaar ben, Speedy aankoop was al in 2017 gepland voor 2 jaar later;
Ik ben aan m’n vijfde samenlevingspartner toe. Al zes jaar, maar toch. Maar als dat me al niet lukt, hoe moet het dan met horloges gaan?
Wat zei ik nou bovenaan dit topic? Lieve schat, ik waardeer je optimisme, maar:
Die like is voor je optimisme. Ik vind het schattig. Maar evengoed, als je ze over x jaar nog hebt ben je welkom om ze weer te posten.
Als ik een dubbeltje had voor iedere keer dat ik op dit forum geroepen heb geen flipperaar te zijn, kon ik nou minstens een Magnum White choco kopen.
En zelfs bezit van vijf jaar lang zegt niet alles. Deze zijn bij mij ook verdwenen:
2015 - 2021 - RIP
2015-2020 - RIP
2010 - 2020 - RIP
2016 - 2021 - RIP
En er zitten er drie tussen waarvan ik ooit zei dat ze ze uit m’n koude, dode vingers moesten gaan trekken.
Is dat nu wat ze in HF-forumtaal bedoelen met een bandenslet…?
Or did you mean forumslet?
Nee, heeft maar 2 eigenaren gehad, en die waren er lang op blijven zitten, dus dat valt mee. Het is die Glycine Airman 39 in gradient blauw niet, zeg.
Of had je het over mij? In dat geval ja. Een soort forumdel en bandenslet inéén.
Van de 12 horloges die ik heb, heb ik er negen langer dan drie jaar. Zowel omdat ik ze mooi vind, als omdat ik een smaak heb die een beetje afwijkt. Ze verkopen niet makkelijk.