Da’s wel een dingetje. Ik heb daar ook last van, van incourante rommel die me dan weer geld kost. Ergerlijk.
Je hebt gelijk, de Speedy komt over 10 maanden weer in beeld in deze draad, de rest wordt over 2 jaar. Mocht er ook maar één weg zijn trakteer ik je op een doos magnum white choco (ik wil zelfs zover gaan dat het de versie met cookies wordt).
Hahaha ik bedoelde jou ja .
Zelf aan mijn 4e samenlevingspartner toe, met deze dan ook maar getrouwd .
In het voorjaar van 2023 kick ik dit topic omhoog. Belooft
Hahahaha… Daar hou ik je aan. Als je dan de rest wel even meeneemt kan ik naar je horloges koekeloeren terwijl we zo’n ijsje zitten te eten.
Right in the feelies.
Dat was ik met mijn vierde ook. Sterker nog, m’n 6e meest populaire post ooit was van dit horloge, waarbij ik vertelde dat ik het op m’n scheidingsdag droeg, in Nov 2015:
Haha. Die Speedy lig ik niet wakker van, die bitcoins die ik ooit verkocht heb voor een minder dan ei daarentegen … anyway er zijn horloges die ik heel lang heb gehad, maar nu niet meer, en ik vind ook niet dat altijd alles zegt. Ik hou van horloges maar vind ze verder ook niet echt belangrijk. Heb wel eens een Polar en een Sub gedragen en ja echt knappe horloges maar er is altijd (altijd!) wel iets. Een horloge houden gaat niet om perfectie maar om de imperfectie waarmee je kan leven. Eén of andere toffe Casio in de kist komt het dichtst bij wat ik niet meer zou willen missen in deze hobby, de rest mag komen evengoed als gaan. Verder vind ik erg gehecht zijn aan een (bv duur) horloge niet iets waar ik jaloers op wil zijn. Maar ieder zijn ding
True that. Sterker nog, de imperfecties waar je van kunt houden. En nu heb ik het niet meer over alleen horloges.
Tja. Ik heb twee stukken Indonesisch houtsnijwerk, een klein replica Chinees vaasje (nog kapot ook) en een oud, aftands schaakbord met dito stukken waar ik echt enorm aan gehecht ben. Als in, meer dan aan welk horloge ook, maar dat heeft te maken met ouders die er niet meer zijn.
Je moet het ook niet overdrijven, want hoe gehecht ik er ook aan ben, ik trek m’n vrouw uit het brandende huis, en laat de rest vrolijk (nou ja, vrolijk) staan. Maar toch. Iets aan of om hebben wat echt bij je past omdat je dat al 25 jaar doet, dat vind ik toch een zekere charme hebben.
Ik heb exact hetzelfde voor: pepermolen van m’n ouders meegekregen en die wordt nog steeds gebruikt!
Maar goed, horloges dus. Ik heb er twee die al 3 jaar in bezit zijn. Allebei vrij snel na elkaar gekocht in september-oktober 2018.
De Tag was zo’n gevalletje waar ik lang voor in de auto had gezeten om hem te passen en geen zin had om die rit snel opnieuw te doen. Meegenomen maar nooit een fantastische klik mee gehad. Tegelijkertijd te goedkoop om de moeite te nemen om te verkopen, dus die is gewoon gebleven. Draagtijd: 5 dagen per jaar.
Deze had ik gekocht om mezelf te feliciteren met m’n nakende tweede huwelijk m’n vrouw vond hem totaal niks, wat tot een Explorer geleid heeft voor de trouwdag zelf, maar ik ben er wel dol op. Op de Omega en op m’n vrouw uiteraard.
Het is m’n reis horloge geworden omdat het zo makkelijk is om de uurwijzer te laten verspringen in plaats van de tijd telkens in te stellen. Heeft af en toe wel bekijks maar goed, ik stoor me er niet aan. Hier zijn we crawfish aan het smullen in New Orleans.
O ja, heb deze trouwens ook. Ligt vooral in de kist mooi te wezen naast de Combat Sub maar is niet makkelijk weg te doen. Vind hem zonder datum veel leuker dan met, en echt veel kom je hem zonder niet (meer) tegen. Ik hou hem nog even
Uurwerk,geen idee,maar rectificatie,horloge is maar 30 jaar oud
Pardon? Vertel je me nu dat die co-axials een apart verstelbare urenwijzer hebben? Een soort van poor man’s (nja, poor, poor) travel-GMT?
Fantastische stad. Ik heb ooit in een wolk van alcohol-dampen en tabaksrook een avond doorgehaald met een hippie en een marinier uit Natchez, Mississippi die m’n toenmalige vrouw en ik tegen waren gekomen in een jazz-cafeetje.
De marinier en de hippie waren de beste vrienden, en ze waren wild met m’n vrouw aan het flirten. Later bleek dat de marinier washboard speelde in een Zydeco-bandje, al kan ik me echt niet meer herinneren waar dat in hemelsnaam was.
Spot de Seiko quartz.
En sorry voor de slechte foto’s, m’n ex was nou niet bepaald Cartier-Bresson. Crawfish heb ik niet gehad, wel Gumbo en uiteraard Beignets van het world café.
Dat, en die Combat Vintage 7 had domed plexi en 100m WR. Die nieuwe zijn allemaal 50m WR met saffier, en ik geloof inderdaad vaak datum. En dan ook nog vaak 43mm, wat te groot is. Dus deze is inderdaad een beetje een eenhoorn aan het worden.
Ik ben ook absoluut niet zeker of ik een Hamilton meer zou gaan waarderen. Gelukkig is die Glycine een bandenslet, want de meegeleverde NATO was zo kut dat ik 'm ritueel verbrand en gevierendeeld heb, om 'm daarna in de kliko te mieteren. De gesp is er nog wel.
Leuk topic! Voor mij slechts één exemplaar dat aan de vereisten voldoet. Ben mij er pas een jaar van bewust dat ‘horloges’ ook een hobby kan zijn. Draag vanaf m’n 7e dagelijks een horloge. Toen ik 15 was, kocht ik deze Lorus (na 2 digitale Casio’s te hebben versleten (één kapot, één op de bodem van een natuurplas)). De Lorus heb ik vervolgens meer dan 20 jaar onafgebroken gedragen.
Ben nu vooral veel aan het lezen en langzaam aan en af en toe wat te kopen maar dus nog niets langer dan 2 jaar in bezit. Over een jaar of drie meld ik me hier weer, denk dat er dan wat meer gemeld mag worden
Absoluut! Niet allemaal, en het lijkt voornamelijk op de dikkerdjes zoals deze te zijn. Maar het is wel een gemak!
Absoluut een leuke stad! Veel te veel sazeracs achterover geknald, en effectief ook die beignets gehad maar daar was ik nu niet zo’n fan van. De rest van de lokale cuisine beviel me wel beter. Crawfish was puur toeval, het was net oyster festival en er stond ook zo’n kraampje!
Helaas is het mij pas vanaf komend voorjaar toegestaan om mij in dit topic te vervoegen.
Wordt vervolgd
Daar heb je groot gelijk in. Ik nam één hap van de world famous beignets, the best, it’s true, en dacht direct “Hee, wat een kutoliebollen”. De koffie was in Louisiana wel beter dan in de rest van de States op dat moment, want hickory.
Wees welkom wanneer het zo ver is.
Omdat ik geen horloges 3 jaar of langer heb?
- Omega Planet Ocean 8500 in 42mm
Gebroederlijk op de foto met m’n - Omega Speedmaster.
De PO bijna 6 jaar geleden gekocht en de Speedy precies 3 jaar en 1 maand geleden.
En dan m’n SKX, die heb ik al 4 jaar.
De net iets kleurrijkere vriend van de mijne. Altijd mooi gevonden met die oranje accenten!