Welk horloge heb je al minstens drie jaar? Show je blijvers!

Ik ben niet echt een flipperraar, dus horloges blijven al snel 3 jaar. Maar dit zijn de blijvertjes die ook regelmatig gedragen worden:
M’n eerste echte serieuze horloge, gekocht bij m’n eerste vaste contract. En tevens de start van mijn aanwezigheid op het forum.

Mijn skx mod samengesteld en in elkaar laten zetten door @HanDavinci
Heerlijk vakantie horloge, hoeft nooit weg.

SAVE_20201215_143040|666x500

7 likes

Haha, cool dat je hem nog hebt!

3 likes

Mijn (Proud to wear) Staudt van het eeste uur en mijn Crosswind van 2001

afbeelding|375x500

3 likes

2 likes

Ik ben specifiek voor de oranje accenten gegaan.

Overigens heb ik ook nog een titanium Citizen Ecodrive liggen.

4 likes

Leuk topic!

Als ik de regels niet had gelezen, zou ik hier stellen dat mijn Black Bay 58 OG nooit meer weg gaat, maar dat telt niet. De Yema Navygraf Marine Nationale ook niet, zou ik dan zeggen, want daar krijg ik bij een eventuele verkoop denk ik 28 ballen en een Snickers voor. En ik ken mezelf, dan zou ik ‘m liever houden. Fantastisch horloge ook trouwens.

Maar goed, ik heb ze dus wél gelezen. Ik ben pas iets meer dan een jaar serieus met deze hobby, of eigenlijk, koopverslaving, bezig. Daarvoor heb ik van mijn allereerste (afstudeer-)stagevergoeding een keer een Certina DS Podium Quartz chronograaf gekocht. Ding is zo’n 7-8 jaar mijn daily geweest. Ligt nu bij de juwelier in het durp waar ik ooit ben opgegroeid. Voor ‘n nieuw batterijtje. Dat kan vrijwel iedereen natuurlijk, maar ik was toch bij m’n ouders op bezoek en wilde eens kijken hoe die zaak er tegenwoordig bij staat. Stoffig, maar goed. Wel met een leuke korting een overjarige edoch uiterst geinige Oris Big Crown Pointer Date voor Mw. TonD kunnen scoren.

Maar even geen foto dus, wel in mijn voorsteltopic denk ik, maar de Certina is even uit logeren.

2 likes

Ik verzamel liever dan ik flipper.
Ik vul liever aan dan er eentje uit voor er eentje in idee.

Dus ik kan groot deel van de collectie kwijt in dit topic.
Maar ik ga het simpel houden.
Horloge met de meeste betekenis zal ik hier posten.

Mijn trouw-horloge.
Die mag never niet weg en blijft dus voor ever.

8 likes

Geinig topic!

Hier ziet u mijn eerste mechanische horloge; de Omega Seamaster Aqua Terra (41.5mm) op een blauwe Omega krokodillen lederen band.

Man, man, dat was een zoektocht buitenproportioneel to the max. Als niet slecht verdienend echtpaar wilde ik als man graag een sieraad voor het leven. Mijn vrouw is/wordt voorzien van de nodige ringen, oorbellen en kettingen en als echtgenoot wilde ik ook echt iets moois, maar dan voor aan de pols.

Ik kreeg, nou ja, gewoon in overleg besloten dat ik een mooi horloge mocht gaan uitzoeken. Passen, meten, photoshoppen, dubben, reviews kijken, prijzen vergelijken en zo’n spannend gevoel in je onderbuik onderdrukken bij elk mooi exemplaar.

Zonder echt een budget afgesproken te hebben lag het voor mijn gevoel rond de 5K. De Omega’s kwamen al redelijk snel op mijn radar. Ik wilde een sportief model wat ook goed staat als ik in pak op pad ben, niet te opzichtig, uiterst stijlvol en een uurwerk wat prijs-kwaliteit bovenin meedraait.

Jawel, deze Omega vinkte alles aan. De blauwe kleur vind ik zoooo mooi, is onder diverse lichtomstandigheden anders en het horloge is zo kwalitatief afgewerkt.

Uiteindelijk online besteld bij een winkel bij onze oosterburen. Scheelde voor mij teveel tov S&C.

Toen het horloge op de dag (in de middag) van de verjaardag van mijn oudste arriveerde moest ik alle geduld en tact bij elkaar rapen om het huis niet leeg te ruimen en rustig het pakket open te maken. Maar goed, aan alles komt een eind, zo ook aan een kinder verjaardag pre corona.

Ik werd werkelijk emotioneel toen ik de Omega uitpakte en om de pols deed. Zo mooi, je koopt een kunstwerk (zo verantwoordde ik mede de aankoop…)

Wat een horloge, waar ik al vele jaren enorm veel plezier aan beleef.

Nadeel is wel, dat de drang naar meer is begonnen na deze aankoop…

14 likes

Er zijn een aantal horloges in mijn collectie die ik nog geen 3 jaar heb, maar alle andere (enkele tientallen) heb ik al langer, want ik flipper (bijna) niet. Ik heb ooit één Raketa verkocht en er enkele (met pijn in het hart) weggegeven.

3 likes

3 likes

Ik had niet veel te kiezen. Ze hadden de “gewone” of het was de nieuwe generatie. Stevig stuk korting gehad, dat maakte me ook wel minder kieskeurig!

1 like

Mijn eerste, waardoor mijn horloge enthousiasme wakker is geworden. Inmiddels vele tientallen aan-en verkopen verder, maar deze gaat nooit weg!

5 likes

Dat is een leuke collectie voor 3 jaar. :+1::ok_hand:

1. Seiko 5 snkl97

Het allereerste automatische horloge dat ik 15 jaar geleden kocht. Ik zat nog op school en had niet echt wat te besteden dus toen ik er een op eBay vond voor 60$ was ik in m’n nopjes! Het grappige is dat hij nooit de tijd goed heeft laten zien sinds 2 jaar geleden…

Toen ik hem ontving liep hij veel te snel en ik had toen nog geen groot advies comité achter mij staan… Ik bracht hem naar een horloge maker en die wilde hem voor 100€ servicen. Dat was me toen veel te veel dus super teleurgesteld heb ik hem wel eens aan de Pols gehad als sierstuk maar niet meer dan dat.

Tot ik circa twee jaar geleden dit forum vond. Na wat gekloot kwam ik erachter dat er wellicht een NH36 in zou passen. Dus de tooltjes besteld, operatie ingezet en geslaagd! Was er Dol gelukkig mee. Na 13 jaar oid deed hij het eindelijk.

Ook het mineraal glas wat ik ontving met een kras vervangen door een saffier glaasje

1. Jakob Jensen chronograaf.
    Ik had mijn vwo afgerond en ging naar de uni. Dacht dat dat wel iets was om mezelf voor te belonen. Toen ik deze in de ANWB gi… oohnee rentepunten winkel zag voor de prijs besloot ik voor deze te gaan. Heb hem heel lang ook niet gedragen omdat ik er super zuinig op was. Denk dat er nog steeds geen kras in zit :joy:

1. Fossil quartz

Het eerste horloge dat ik zelf van mijn zuurverdiende centjes kocht. Ik had toen wel eens een keertje van rado gehoord en dat zal achteraf de diaster ceramica geweest zijn. Dit horloge leeg er erg op dus kocht ik hem! De diaster staat nog steeds ooit op m’n verlanglijstje… :weary:

Draag hem nog wel eens op de motor

:wave:t5:

7 likes

Een van de.
Ik heb eigenlijk best veel horloges al langer dan 3 jaar.

4 likes

Bij mij gaat er sinds 2016 eigenlijk nooit meer iets weg (op 'n Tissot probeersel na onlangs), hier een paar die er langer dan 3 jaar zijn;

De RO1 sinds 2008

De seamaster sinds 2008

Sinds 2012

Sinds 2013

De AT sinds 2016

Ook van 2016

11 likes

3 likes

Leuk topic @Fate_Amenable_To_Change

Sinds 2016 de Explorer in bezit. Door een telefoonwissel helaas geen eigen foto:

De ZEP sinds 2018:

Deze 2 vintage horloges ook sinds 2018:

De rest is van 2019 of later :upside_down_face:

10 likes

Leuk om te zien dat je hem nog steeds in bezit heb.!
Mooi setje zo!

1 like

De kortingsprijs, uiteraard. Want de “nieuwprijs”, bijvoorbeeld bij juweliers en op schiphol, was 360-430 ballen. :slight_smile:

1 like