Geinig topic!
Hier ziet u mijn eerste mechanische horloge; de Omega Seamaster Aqua Terra (41.5mm) op een blauwe Omega krokodillen lederen band.
Man, man, dat was een zoektocht buitenproportioneel to the max. Als niet slecht verdienend echtpaar wilde ik als man graag een sieraad voor het leven. Mijn vrouw is/wordt voorzien van de nodige ringen, oorbellen en kettingen en als echtgenoot wilde ik ook echt iets moois, maar dan voor aan de pols.
Ik kreeg, nou ja, gewoon in overleg besloten dat ik een mooi horloge mocht gaan uitzoeken. Passen, meten, photoshoppen, dubben, reviews kijken, prijzen vergelijken en zo’n spannend gevoel in je onderbuik onderdrukken bij elk mooi exemplaar.
Zonder echt een budget afgesproken te hebben lag het voor mijn gevoel rond de 5K. De Omega’s kwamen al redelijk snel op mijn radar. Ik wilde een sportief model wat ook goed staat als ik in pak op pad ben, niet te opzichtig, uiterst stijlvol en een uurwerk wat prijs-kwaliteit bovenin meedraait.
Jawel, deze Omega vinkte alles aan. De blauwe kleur vind ik zoooo mooi, is onder diverse lichtomstandigheden anders en het horloge is zo kwalitatief afgewerkt.
Uiteindelijk online besteld bij een winkel bij onze oosterburen. Scheelde voor mij teveel tov S&C.
Toen het horloge op de dag (in de middag) van de verjaardag van mijn oudste arriveerde moest ik alle geduld en tact bij elkaar rapen om het huis niet leeg te ruimen en rustig het pakket open te maken. Maar goed, aan alles komt een eind, zo ook aan een kinder verjaardag pre corona.
Ik werd werkelijk emotioneel toen ik de Omega uitpakte en om de pols deed. Zo mooi, je koopt een kunstwerk (zo verantwoordde ik mede de aankoop…)
Wat een horloge, waar ik al vele jaren enorm veel plezier aan beleef.
Nadeel is wel, dat de drang naar meer is begonnen na deze aankoop…