Drie jaar in de collectie
De Tudors ondertussen want daar is de hobby mee begonnen
prachtig horloge! snap ik helemaal dat die nooit gaat vervelen. (wel wal wat vreemd om die op een nato te dragen)
Ik snap het juist goed. Een minimalistisch ontwerp leent zich juist prima voor experimenteren met NATO. Zo waren er ook hele hordes mensen die dankzij Daniel Wellington ontdekten dat bandjes gewisseld konden worden en dat ze niet altijd bruin hoefden te zijn.
Eerlijk gezegd staat het wel kek. Ik deed in een grijs verleden dit soort shit:
Grappig genoeg ondanks alle ontwerpfouten (zoals ik ze nu zie) één van de weinige horloge waar ik complimenten op kreeg van jongere dames, en steevast ook met het commentaar dat ze het fleurige bandje cool vonden.
Dat vind ik oprecht interessant. Ik heb ook horloges gehad waar ik nu op z’n minst lichte jeuk van krijg. Kennelijk ga je heel anders kijken als je wat meer verdiept raakt in het horlogewereldje.
Ik vind die Hamilton op zich nog steeds wel een cool horloge, en er zijn elementen die zich door hebben getrokken naar andere horloges die ik heb. Zo zijn de Dolce Vita, Reverso en Santos alledrie schatplichtig aan die Hamilton, omdat ik ontdekte dat ik graag zilveren / lichte wijzerplaten draag, dat ik erg van hitte geblauwde wijzers houd, en dat ik old skool styling leuk vind.
Maar van die details als die plaatsing van dat datumvenster… Dit had gewoon een 38mm no date moeten zijn, dan was er niks aan de hand geweest. En dat is de schuld van het feit dat je naar steeds perfectere ontwerpen op zoek bent. Sterker nog, als Hamilton morgen exact dat kastontwerp, die wijzers, en die vibe uit brengt zonder datum en met de kleine seconde nipt beter gepositioneerd ga ik voor de bijl, want in mijn optiek bestaat de perfecte deck watch nog niet, maar ik zoek 'm wel. En dat heeft niks met prijssegment te maken.
Interessant. Textiel gebruiken als bandje snap ik wel, maakt het geheel iets speelser, vrolijker of kek zoals je zelf zegt. De kleurencombinatie met de Max Bill vind ik wel geslaagd. De lagen en bijhorende “bulk” van een nato vind ik dan weer wat minder, past voor mij meer op sportievere (duik)horloges. Maar goed, ik ben mogelijk wat te streng, misschien moet ik er ook maar eens wat met experimenteren.
Inmiddels als 5 jaar in de collectie
In augustus 3 jaar in de collectie, een stuk wat nooit meer weg gaat
Ho ho… Dan is hij twee jaar een een beetje in de verzameling. Da’s valsspelen. Zelf zit ik keurig te wachten tot de horloges die ik ga houden wel de drie jaar aan tikken.
Hoe heb je die Santos in godsnaam zo netjes gehouden? Is dat de huidige staat?
Allemachtig.
Haha sorry, klein beetje valsspelen mag toch🫣
Hij valt wel in de categorie blijvers dus dan mag het wel:roll_eyes:
Dank je, het maakt (in mijn optiek) het geheel wat speelser.
Gewoon proberen en kijken wat het met je doet.
Je slaat de spijker t.a.v. die Hamilton volledig op zijn kop. Ik heb zo vaak op het punt gestaan om dit model te kopen, echter hield die datum weergave en de grootte van de kast mij tegen.
Nope. Minstens drie jaar is minstens drie jaar.
Als ik een dubbeltje had voor iedere “blijver” die hier op het forum in no time in het blauw terecht kwam had ik nou een gouden Reverso in handen gehad.
Nope. Ik geef je die Sub, maar die Explorer, daar kom je gewoon eind Augustus nog maar eens op terug.
Wellicht ook met een verhaaltje, zelfs, over waarom deze twee zo aanspreken. Dan heb je nog vier maanden om er wat moois van te brouwen.
Ik wil ze geen eten geven hoor, de blijvers die vertrokken zijn…
Haha okee dan😝 tot over 4 maanden😀