What the fuck man? Beide ellebogen? Dat moet hels zijn, op het gewricht. Ai. Beterschap.
Cool topic
Prachtig. You chose wisely.
Zo ongeveer de hele verzameling. Ik koop de laatste tijd weinig horloges.
Alleen mijn Bulova Lunar Pilot, de Speedbird en de Max Bill heb ik korter dan 3 jaar.
2 stuks langer dan 3 jaar. Kleine uitleg en foto:
Deze Seiko kreeg ik in 2017 van mijn vriendin voor mijn verjaardag. Ik heb al moeite met een paar afgetrapte schoenen weg doen, maar als er ook maar een klein beetje emotionele waarde aan hangt gaat iets dus mooi niet weg. Deze Seiko is daar een voorbeeld van. Cadeautje, van de vrouw, en hoewel de draagtijd zeeeer sumier is blijft hij toch echt in bezit.
Nummer 2 was eigenlijk nummer 1. Dat wil zeggen dat dit toch wel mijn eerste echte horloge was. Dieseltje, wat naamloos spul, ik tel het maar niet mee. Mijn vader kocht deze in ik meen 1997, omdat hij zo hufterproof moest zijn. Daar heeft hij de jaren erop volgend gretig gebruik van gemaakt.
Ik geloof dat ik een jaar of 15 was, dus 2007, toen hij op het idee kwam deze aan mij te geven. Ik had 0 met horloges, en dit was niet echt mijn smaak maar ja… Het was wel het horloge van die oud! Zo trots als een aap met 7 lullen liep ik rond te paraderen met een horloge wat TOTAAL niet past bij een puisterig shag rokend jochie die hem werkelijk overal mee naartoe nam
U begrijpt, ook deze gaat never de deur uit
Ik ben nog niet zo lang geïnteresseerd in horloges, maar voor ik hier op het forum veranderde in een flipperkast had ik al twee horloges een tijd in bezit:
Deze fossil die ik van mijn vrouw kreeg (toen mijn vriendin) voor mijn 21e verjaardag, nu bijna 18 jaar geleden:
De 12 is een keer eraf gevallen en terug geplakt (niet super goed door Strego helaas) en het glas is redelijk gekrast. Ik overweeg nog om het een keer een beurt te laten geven en het glas te vervangen.
En deze klassieker voor een zacht prijsje kreeg ik ooit voor Vaderdag maar wordt tegenwoordig voornamelijk gebruikt om kinderen erop te attenderen dat het tijd is om naar huis te komen:
6 jaar oud dus ik vermoed dat de batterij het niet heel lang meer uit zal houden maar het moet zelfs mij wel lukken die dan te vervangen.
Beide dus geen hoogtepunten in de horologische geschiedenis maar wel met emotionele waarde.
Mijn Casio werkt al 10 jaar op één batterij.
Ik denk wel dat ie er eerder mee ophoudt als ik het alarm steeds gebruik maar we gaan t zien!
Die KS blijft zo tof!
Ik wil niet zeiken, maar in het rijtje Connie - ZEP - Explorer - KS zou je dat van vier horloges kunnen roepen.
Die twee Orient Stars soon grandioos Jasper!
Die Tissot op de rode racing band: wow!
Dank je Tony
De meeste chrono’s van Zenith vind ik spuuglelijk, complete misbaksels.
Behalve de Shadow Revival, de Safari Revival en de A384.
Zie je een patroon?
Deze zeer capabele Duitser. Ik geloof inmiddels net geen 10 jaar in bezit.
Maar ik moet zeggen dat hij van de troon is gestoten door de Pelagos LHD. De Sinn UX komt nog maar zelden om de pols.
Dus waarschijnlijk binnenkort in de blauwe kolom…
Yup. Het liefst zou je ze in een driehandertje willen hebben met een kroontje op de wijzerplaat en een quartz uurwerkje er in. Sorry. Ik moet altijd aan Oysterquartz denken bij die kastvorm.
Evengoed, dat zijn coole chronografen, maar om de ZEP Tri-colore nou een misbaksel te noemen, da’s ook weer niet nodig.
Die is interessant, die exorcist-editie, maar of ik 'm cool vind hangt heel erg van de maat af. Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe groot is de jouwe?