Welk horloge heb je al minstens drie jaar? Show je blijvers!

Ik druk bij het meten vaak stiekem de cm een beetje in mijn onderbuik dus exact weet ik het niet.
Ongeveer 36x36mm.
Moest even meten.
Draagt door vorm wel groter.

De SMP heb ik sinds 2003, de PO sinds 2008. De PO heb ik laten servicen bij Omega en die is weer helemaal als nieuw. Het zijn beide blijvers.
Maar ja, de overige horloges zijn op 1 na ouder dan 3 jaar en vallen dus ook in de categorie, maar daarvan weet ik niet of het blijvertjes blijven.

5 likes

Hier een paar van de blijvers :

• EMG HFLE17
  • Speedmaster
  • Seamaster 300
  • Swatch Meteor Commit Space uit 1987. Met originele box & papers :sunglasses:
    (1e eigenaar)
5 likes

Zeg, draag je die, of laat je die NOS in de doos zitten? Is de batterij er uit? En hoe houdt dat materiaal zich over al die tijd? Swatch verzamelaars zijn interessant. Ik heb altijd vragen bij de ultieme houdbaarheid van die dingen.

Draag 'm nu niet meer, maar destijds (jaren '80 ahum…) wel.
Ook mee gezwommen en dergelijke.
Het is dus zeker geen NOS, maar loopt nog wel, batterij niet geplaatst.

Heb 'm destijds gekocht van al m’n zakgeld, denk dat 'ie nog even blijft…

1 like

In april 2018 kocht ik deze blauwe SMPc i.pl.v. een Speedmaster Professional, waar ik toen eigenlijk voor aan het sparen was. De blauwe Seamaster gaat niet meer weg en dat komt mede omdat er geen golfjes op de wijzerplaat te zien zijn.

7 likes

Dat kan ik opperbest begrijpen. Ik zag er in dit topic eentje met golfjes die gewoon sword hands had, en alleen maar strepen als indice. Da’s goed te doen. Wat mij betreft dus hetzij golven en een wat rustigere hardware er omheen, of je hebt skelet-wijzers, bollekes en streepkes op een rustige wijzerplaat. Allebei wordt mij te druk. :+1:

2 likes

Leuk topic.
Hier mijn blijvers en sinds wanneer.

Sinds 1975;

Sinds 1990;

Sinds 1993;

Sinds 2008;

Sinds 2011;

Sinds 2017;

11 likes

Ai. Da’s mijn hele leven geleden. :slight_smile:

2 likes

Full set!! :joy:
Ik was 14.

1 like

Jonge paus :stuck_out_tongue:

3 likes

En de afgebeelde auto is ook van 1975 en nog in bezit. :slightly_smiling_face:

3 likes

Buiten de Ebel alledrie al minstens 15 jaar in bezit…

8 likes

Ik heb deze Fortis nu een jaar of 6, gekregen van een van mijn beste vrienden die hem niet meer droeg. Kwam het horloge tegen toen hij zijn collectie liet zien en het was liefde op het eerste gezicht. Mocht hem hebben. Yep, topgast.

Toen ik een jaar geleden dacht dat het tijd was voor een nieuw horloge, kwam ik tijdens mijn zoektocht op dit forum uit. Mijn eerste post hier was ook over deze Fortis, ik was benieuwd naar de waarde en of iemand mij wat meer kon vertellen over het horloge. Kreeg toen meteen naar mijn hoofd geslingerd: “Oh, daar heb je weer zo’n slimmerik die een verkapt verkooptopic aanmaakt omdat hij nog niet in het blauwe gedeelte mag posten”. Ik denk nog vaak terug aan dat mooie, warme welkom.

Sindsdien tientallen horloges gekocht en weer geflipperd maar deze heeft zijn eigen vaste plek in de horlogebox. We hebben een geschiedenis samen. Mijn eerste echte horloge-liefde. Van mijn beste homie gekregen. En hij bracht mij bij dit forum. Bij jullie…

Goed, melancholie modus off, tijd voor wat plaatjes:

12 likes

Sinds 2008

Sinds 2018

7 likes

Er zijn hier mensen die dat niet in iemands eerste topic doen.

Helaas zijn dat de zelfde mensen die later wel weer irritant kunnen zijn. Mijn excuses daarvoor. :slight_smile:

Bruut vierkant horloge. :+1:

1 like

Ik sprokkel twee weken, want ik kocht ‘m op 6-11-2018…
Lang, héél lang naar een Great White gezocht. Gaat nooit meer weg.

11 likes

Alle vier langer dan drie jaar in bezit, waarbij ik een beetje smokkel bij de Tudor: die had ik verkocht en niet lang daarna heb ik hem weer terug gekocht vanwege sellers remorse.

10 likes

Gekocht in 2004 of 2005.

7 likes

3 maal 3 jaar plus:

Enicar Sherpa Jet

Tudor BB GMT

IWC Portugieser Chrono

11 likes