Welk horloge heb je helemaal niets mee?

Dan zien we het NA topic met interesse tegemoet

Helaas. Nee deze zal er niet komen. Wel mooi maar simpelweg te duur voor mij :sunglasses:

Dit ‘geval’ vind ik niks, ik snap dat hij iconisch en herkenbaar is, maar dat maakt hem niet mooi.

Voor de rest, niet echt iconische dingen, hublot en Richard Mille heb ik nooit gesnapt, vind het niks.

1 like

Ik was ook de TH monaco vergeten en al die jaren 90 TH quartzjes met die verschrikkelijke banden.
Ook vind ik Nomos niet veel.

1 like

Er zijn veel lijstje met de “TOP-10 Iconic Watches” zoals bijvoorbeeld deze:

Vind ze niet allemaal even mooi en mis hier zeker de Monaco, de Portuguese etc.
Maar om nu te zeggen dat ik er helemaal niets mee heb dat gaat te ver

Heb het merendeel ook in bezit gehad, sommige (Rolex/Omega) varianten zelfs meerdere malen.

Het horloge dat mij het minst doet is de Cartier Tank, terwijl ik de Santos XL nog wel eens zou willen proberen

Gelukkig heb ik er in ieder geval nog 1 uit DEZE lijst van TOP-10 Icons :wink:

De Sub(variant) komt nog wel een keer terug voor de zoveelste keer. Wellicht de Hulk voor de 2e maal maar dan als blijver.

De Icon waar ik niets mee heb is de “Nautilus”

3 likes

Oh die El Primero! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: :drooling_face:

Helemaal mee eens

Geen datum en de BMW rijdt 1 op 7

Totale rommel.

13 likes

Patser! :money_mouth_face::money_mouth_face::joy::joy:

Ik heb eigenlijk, net zoals @dialstatic wel iets met alle iconen. Met name door wat ze tot stand hebben weten te brengen.
Zo heb ik een seagull 1963, vind hem niet eens zo mooi. Echter enkel door het verhaal erachter, dan met name van het uurwerkje, is het interessant genoeg om te hebben. Overigens niet echt een icoon natuurlijk.
Vind de titel icoon ook redelijk breed. Over het algemeen zal er meer gekeken worden naar het design. Echter een Zenith 135 is voor mij ook echt een icoon.

5 likes

Submariner, sorry

Rolex Explorer II Polar

De klok is van mij, de M5 NIET. Die is van mijn ouwe. Ik reed wel net :sunglasses::+1:.
Zoals ik al aangaf
 rommel. Gechipt naar 550pk, niet vooruit mee te komen.

3 likes

Ik begrijp echt niet wat mensen mooi vinden aan de band van de Link.

7 likes

Ik wel

1 like

Mee eens

Ik snap nog steeds niet hoe ik direct op een berichtje kan reageren. Komt nu steeds onderaan te staan waardoor de link met het bericht waar ik op reageer ziek us. Voor mij tenminste. Maar goed. Van de chronograaf horloges voorkeur wit. Zilver liever niet. Zwart soms. Blauw ook mooi. Geen Divers. Geen dikke bezels. Meer het fijne werk. Neig met smaak zelfs naar dresswatches. En dan de mooie! Grand Seiko bijv. Maar ook niet allemaal. En iconisch
? Nee. Niks mee. Behalve Bulova Moonwatch
de échte dan. Mooi weekend iedereen!

1955-Panerai-Reference-6152-1-47mm-with-Crown-Protection-System
Alles waar zo’n geval op zit. Vreselijk.

9 likes

Erg geliefd hier 
 maar ik gruwel ervan! Dat groen, dat goud 
 Brrrr :speak_no_evil:

20 likes

Eens
ik zie het ook niet. :thinking:

1 like

Ik zat er even over na te denken en ik sluit me hierbij aan. Een icoon wordt mooi door de geschiedenis erachter. En een horloge mag je niet beoordelen op plaatjes
 een Speedmaster of Monaco zijn geweldige stukken die je echt in persoon moet zien om ze naar waarde te schatten :slight_smile:

Dat gezegd zijnde passeren hier terecht heel wat horloges en meestal zijn ze simpelweg niet iconisch (Tag Heuer Link, Seiko Alpinist, het hele merk Hublot :nauseated_face:, 
)

3 likes