Welk horloge heb je net opgestuurd naar een nieuwe eigenaar?

Afscheid nemen van horloges waar je veel van hebt genoten, hoort erbij. Van welk horloge neem je nu afscheid en stuur je naar een nieuw thuis?

Vertel het verhaal van jouw horloge en de reden dat deze ruimte maakt.

Ik stuur vandaag mijn Seamaster 300 60th anniversary op. Heel veel plezier mee gehad. Zelfs de band en de bovenkant van de lugs laten brushen om de tool vibe te versterken. (Daarvoor was het voor mij teveel een sieraad) Het was mijn vaste keus als ik ging zwemmen. Nu draag ik tijdens mijn vakanties een Halios, waardoor de Seamaster vaker blijft liggen. En als ik zin heb in een eenvoudige dial, wint de vintage no date Sub het die veel karaktervoller is.

LET OP: Je moet het horloge al verkocht hebben, voordat je deze hier post. Het mag geen verkapte “te koop” post zijn!

11 likes

Moet het topic dan niet “Wat is er uit je collectie?” heten?

4 likes

Dit doet me denken aan het oude “outgoing” topic. Dat heeft niet lang geduurd omdat het inderdaad een verkapt verkooptopic werd :sweat_smile: .

Als de horloges al verkocht zijn is het geen probleem, maar de lijn zal dun zijn vrees ik :wink:

1 like

Er is vanalles weg.
Uiteindelijk is het gewoon “Out of sight, out of mind” :wink:

Deze zijn allemaal uit mijn collectie:

https://www.horlogeforum.nl/search?q=%40Erikje%20%20category%3A15

3 likes

@SuperDuiker Om te voorkomen dat er posts zouden komen die verkapte “for sale” posts zijn, heb jij het onderwerp aangepast. Door jouw edit “Wat is er uit de collectie” lijkt het nu alsof ik vraag naar alle horloges die ooit uit de collectie zijn gegaan. Dit is helemaal niet wat ik wil weten. En ook niet interessant om te lezen. Het gaat mij om het horloge wat je net hebt opgestuurd naar een nieuwe eigenaar. En het verhaal van dit horloge.

Ik merk dat ik zelf niks kan editten. Zou één van de moderators het onderwerp aan kunnen passen naar?:

“Welk horloge heb je net opgestuurd naar een nieuwe eigenaar?”

6 likes

U vraagt, wij draaien.

4 likes

Dank je wel voor je edit @Kad

Deze is onderweg!

11 likes

Proost! :beers: Jij bent de eerste die daadwerkelijk een foto post van een horloge die net is opgestuurd naar een nieuw thuis. Thx!

Heel karaktervol. En die BOR bracelet :kissing_heart:

1 like

O deze heb ik net opgestuurd !

7 likes

Wow! Twee tegelijk. Baas boven baas :sunglasses:

2 likes

Vaarwel en veel plezier bij de oosterburen.

3 likes

Hmm ach afscheid nemen hoort erbij…in het leven maar dus ook in onze horloge hobby. Laten we zeggen…ik heb voldoende hands-on ervaring opgedaan reeds. :sunglasses:

De meest recente :wave: is m’n Formex Essence Leggera die ik 2 maanden met veel plezier heb gedragen. Nu bij @Jurk om de pols…:muscle:

7 likes

Dank! :tada:

1 like

Yeheees :heart_eyes:

Deze trouwens ook vanuit mij:

edit; leuk topic ook voor de PostNL-piraten :sweat_smile:

6 likes

Net afscheid genomen van mn Hamilton Jazzmaster GMT. Een veelzijdig horloge wat ik vaak op zakenreizen droeg omdat het zo goed in een formele en informele setting past. Ik droeg hem niet vaak meer dus tijd om de collectie te verlaten.

5 likes

Dit principe is mij nog iets te onbekend :wink:
Ik koop wat ik echt mooi vindt, zonder de intentie het ooit door te verkopen.

1 like

Deze heb ik vorige week niet opgestuurd, maar persoonlijk naar mijn schoonvader gebracht.

Deze had ik eigenlijk maar vrij kort in bezit, maar kreeg al zo goed als geen polstijd meer. En het horloge wat mijn schoonvader had was al ver uitgeleefd en bekrast. Hij wilde geen geld uitgeven voor een nieuw glaasje.

3 likes

Wat een goede daad. Hij draagt deze vast met veel plezier.

1 like