Horloges zijn om gedragen te worden.
Wanneer ik een horloge opgelapt heb krijgt het draagtijd totdat iemand zich ervoor meldt en ik ga verder met het volgende project.
Er zijn er niet veel waar ik met moeite afstand van kan doen.
Dat gezegd hebbende: de Lemania was wel een van mijn favorieten.
Hieronder drie stuks die onlangs een nieuwe bestemming hebben gevonden:
Ik was langs een horloge zaak gegaan die ik goed ken en die ik vertrouw om precies uit te leggen wat ik wilde. Hij begreep het meteen en had de aanpassing uit laten voeren door hun vaste uurwerk maker/edelsmit.
Of in de vorm van een strip
Dat wordt dan een boekwerk.
Heb recent deze Proxima Scubamaster 300 met SW-200 movement verkocht.
Had een beetje “begeisterung” opgelopen via een Fiffer (Heimdallr MM300) van het forum. En eigenlijk een Proxima met PT5000 via het forum gekocht en vrij snel daarna kwam er eentje met een SW-200 voorbij, ook op HF.
Wat doe je dan in zo’n geval, precies…… die koop je dus ook. Twee bleek echter overkill te zij en, beide, kwamen, niet uit de doos.
Gezien de merken die in de doos zitten en wel gedragen worden, heb ik hier afscheid van genomen.
My thoughts about the Proxima? Eigenlijk een onwaarschijnlijk goed horloge welke (ik ga het toch zeggen) welke niet onderdoet voor het origineel van Seiko. Ja, alleen in prijs😉
Natuurlijk is het geen Seiko MM300 maar verder is het echt een kwalitatief goed horloge, zeker gezien de prijsstelling.
Fotootje voor het idee van “those who departed”:
Deze gaat nu op de post.
Verkocht via Markt Plaats voor E 25,00 (is nieuw ongedragen alleen even gekeken hoe een Rolex eruit zou zien)
Weer iemand blij gemaakt.
Heel begrijpelijk dat je deze weg stuurt. Maar met zo een kopie hommage krijg je in de verste verte geen goed beeld van de real deal. Pas ‘m een keer tijdens een GTG of in een winkel. Dan ervaar je pas hoe het zou zijn.
Vandaag heeft mijn Omega Seamaster 300 Trilogy de collectie verlaten 🥲 en heeft een mooie bestemming gekregen bij @Dirrk.
Het horloge niet opgestuurd maar persoonlijk overgedragen aan de nieuwe eigenaar.
🫶🙏
Gelukkig heb ik nu de echte.
Inderdaad het is geen vergelijking.
De echte is zo veel mooier en anders.
Geniet ervan!
Bij jou ook?!
Het is vast de tijd van het jaar voor het uitvliegen van Trilogy Seamasters
Tja…in het kader van “je kan niet alles” moet er helaas afscheid genomen worden van een topstuk in de collectie.
Omdat je soms moet plaatsmaken heb ik afgelopen maandag afscheid genomen van mijn Rolex Datejust. Hij is inmiddels bij een nieuwe eigenaar. Ik hoop dat hij net zoveel liefde krijgt als bij mij. Dit was mijn eerste verkoop had niet gedacht dat ik hem zou missen😁
Mijn zoektocht naar een sportieve daily beater eindigde blijkbaar niet bij deze Heuer. Geen band mee kunnen krijgen dus de zoektocht gaat door en deze is op weg naar Oostenrijk
Wat een coole quirky tool watch! Jammer dat je er geen klik mee had.
Succes (en natuurlijk veel plezier) met je zoektocht.