Je kan daar geen rekening mee houden. Stel dat je niet tot elkaar komt omdat je van Bommel schoenen draagt en de koper vind dat te dure schoenen.
Als iemand een heel duur horloge draagt geef ik m altijd extra veel korting want dan heeft ie al zn geld uitgegevenâŠ
Korte broek, bloementjes overhemd met korte mouwen, slippers en een overduidelijke nep Rolex. Kortom: Surinaamse stijl.
Van mij mag het iets meer zijn. En geen suede, dat gaat glanzen van vet.
Zo doe ik dat meestalâŠ
Van Bommel schoenen van 250 euro (je kunt ook schoenen van 100 kopen) of een Rolex van 8000 euro (je kunt ook een horloge van 100 kopen) vind ik persoonlijk nogal een verschil.
Waarom een risico lopen door het dragen van iets wat veel mensen als een teken van rijkdom zien?
Waarom onzeker zijn over wat de koper van je vind en zo de onderhandeling in gaan. Je moet juist heel zelfverzekerd een onderhandeling in gaan. Daar hoort dubben over je uiterlijk niet bij.
Behalve als je onzeker bent over je uiterlijk omdat je bij het onderhandelen een heel erg duur horloge draagt
Aaah ja dat raakt wel de kern hier. Je bent niet wat je draagt maar hoe je het draagt en je gedraagtâŠ
Mooi dit XD Misschien moeten we hier maar een een vaste categorie van maken. Binnenkort, welk horloge is het best bij: het doen van boodschappen / een date / naar de wc gaan
Ik draag bij onderhandelingen altijd een roze zijde boxershort⊠eerst zonder, maar sinds een aantal jaren mÚt suspensoir.
Op de een of andere manier geeft dit mn zelfvertrouwen een enorme boost !
Hoor net dat ik dat binnenkort weer mag doenâŠ
Rolex, CW of CWCâŠ
Serieus antwoord:
Het wordt de CW aangezien ik die om heb en de kersverse ouders dit absoluut niet boeit
Ik kijk altijd naar iemands horloge tijdens een bezichtiging, omdat ik horloge gek ben. Maar denk er letterlijk niets bij. Hele grote mythe, net zoals mensen een huis helemaal afkraken en dan toch een bieding doen. Moet ik dan denken, god dit is vast een goede onderhandelaar cq dit gaat een pittige onderhandeling worden? Mythe
Sowieso op staal. Slecht voor je leren bandjes, al die sappen.
Niemand ziet wat voor horloge je draagt. Niemand.
wat een topics de laatste tijd
Dat is volgens mij een beetje het misverstand bij dit soort topics (laatst ook dat sollicitatietopic): dat velen van ons denken vanuit zichzelf. âik kijk er nooit naarâ, âmij zou het niks uitmakenâ, âhet moet je niet boeienâ etcetera.
Maar het punt dat de vraag ĂŒberhaupt wordt gesteld is niet wat je er zelf van denkt of wat een horlogeliefhebber er van denkt.
Het punt is wat de huizenverkoper of de makelaar denkt. Of bij het sollicitatietopic: de sollicitatiecommissie of personeelsfunctionaris. Waarschijnlijk niks, maar zou je het risico willen lopen dat je net die éne treft die denkt hee, geld zat die gast?
Oh en: in de normale wereld, waar ik vaak vertoef, zien heel veel mensen een Rolex als een statussymbool. Ja echt, heel gek!
Zo is dat.
Alle onderhandelingen zijn eenvoudig terug te brengen tot belangen en principes (ook als de ander dat niet wil); wat zich eromheen voordoet, waaronder uiterlijk vertoon en ander spel, speelt geen rol, tenzij jij het een rol laat spelen.
Het is toch zijn load?
Jawel, 80 procent van de mensen op dit forum. Die gaan zich zelfs in bochten wringen om een glimp ervan op te vangen