Welk horloge is het best bij bezichtiging van een huis ;-)

Is ook een mogelijkheid, maw het kan alle kanten uit. Dus eigenlijk maakt het geen zak uit wat je draagt :smile:

1 like

:point_up: dat.

Daarbij zal de ene makelaar het niet eens opvallen wat je draagt, en de andere zal het weer anders interpreteren dan de volgende.

Ik zou een kookwekker meenemen. En dan na zeven minuten als hij afgaat zelf zeggen dat de bezichtiging voorbij is.

7 likes

:joy::+1:

1 like

:joy:

Dan neem je in ieder geval het heft in eigen handen. Zoals een echte vent hoort te doen.

1 like

Daarom, aankoop makelaar!

Hier in de regio maakt het geen zak uit wat voor horloge je draagt. Al zijn het 2 Pp’s en een Friese staander op je hoofd. Zolang je maar meer bied dan alle andere 20 bieders.

Bij veel bezichtigingen mag je zonder aankoopmakelaar niet eens komen.

:see_no_evil:

Amsterdam ook het geval. Als er toch 30 man komt, dan liefst mensen waarvan je zeker weet dat ze het ĂŒberhaupt kunnen betalen. Een aankoopmakelaar is daar een “bewijs” van, want die gaat ook niet zijn of haar tijd verdoen. Als je Bernhard Jr. kan het ook nog wel zonder aankoopmakelaar :wink:

Nieuw topic:
Welk horloge moet mn aankoopmakelaar dragen ?
Wat zal de verkoopmakelaar denken???

3 likes

Een goude AP. Kijk maar ens naar Million dollar listings LA
Horloge walhalla dat programma

1 like

Ik snap je reactie. Maar hier zijn de prijzen afgelopen jaren met 10+ % gestegen per jaar.
En tijdens de crisis hoogstens niet gestegen.
Het is echt te zot.

Een aankoopmakelaar is meer een bewijs dat je geld genoeg hebt om een aan- en verkoopmakelaar te betalen dus die vraagprijs gaat zéker niet naar beneden. Kan je net zo goed links je AP en rechts je PP dragen.

2 likes

Ja bizar.

Heb zelf recent ook akkoord gegeven op een nieuw huis. Het is een beetje wikken en wegen.
De prijzen zijn nu hoog, maar de rente laag.

Nu dit jaar door de ECB is afgekondigd dat het subsidie-infuus aan EU landen stopt, zal naw de rente gaan stijgen. Op het moment dat dat gebeurd komt er wellicht een nieuwe huizen’crisis’. De prijzen zullen stagneren en wellicht gaan dalen.

Maar ja
 dan betaal je weer meer rente bij het afsluiten van een nieuwe hypotheek.
Altijd beetje koffiedik kijken

1 like

Ik begrijp het vooroordeel van “iemand die een Rolex om heeft, is rijk”. Wij horlogegekkies weten dat dat helemaal niet het geval hoeft te zijn, maar soit: de kans dat de makelaar het zo ziet, is zeker aanwezig.

Wat ik echter niet begrijp, is de aanname dat mensen met veel geld een (te) hoog bod zullen doen op het huis - het idee dat die makelaar dan zou denken: “die zal ik eens lekker uitmelken in de onderhandeling”.

In mijn ervaring: hoe rijker, hoe krenteriger. En doorgaans zijn rijke mensen bovengemiddeld goede onderhandelaars. Ze zijn ergens rijk van geworden namelijk.

1 like

Je kunt een hoop over dit soort topics zeggen, maar ze lopen telkens als een tierelier! Leuk hoor. Ga maar lekker door met het stellen van “wat dragen we wanneer” vragen.

Ik draag zelf trouwens tegenwoordig telkens mijn Omega, gewoon omdat ik niet anders wil dragen. Had ik een dikke geelgoude Rolex klatser gehad dan was 't uiteraard dat geweest. Ongeacht welke situatie. Bij het solliciteren, het dragen van een smoking, tijdens de opwinding, bij de camperverkoop, alles
 Maar ja, ik ben het type niet voor gouwe klatsers. Jammer! :sunglasses:

Oh enne, iedereen die denkt: Da’s een patser of 
hij kan het vast wel betalen met zo’n klokkie om de pols. Lekker kortzichtig! Doei.

1 like

Schoft? Ik werk en word betaald door de verkoper, dus dan lijkt het me vanzelfsprekend dat je zorgt dat je de hoogst mogelijke prijs gaat behalen voor je verkoper.

En een makelaar kan heus meer dan alleen onderhandelen. Ik weet niet hoe het daar in Nederland zit, maar in België vangt een makelaar gemiddeld 6 a 7% meer, door oa een groter bereik. Dan ben je na aftrek van commissie, nog steeds rijker en kopzorgen armer. Je kan gerust een huis zelf verkopen, dat betwist ik niet. Tot het moment dat er erfdienstbaarheden en voorkooprechten aan te pas komen waar je als particulier soms geen weet van hebt. En dan huilen ze.

2 likes

Het grootste struikelblok bij zelf (ver)kopen is emotie.

1 like

Die zit er heus wel aan te komen. History will teach them 
, nothing

Zelf verkopen vs met makelaar verkopen hangt volgens mij ook sterk af van de markt. In gebieden waar huizen zichzelf verkopen binnen een week, kom je prima weg met een budgetmakelaar die je huis op Funda zet. Er zijn echter ook nog genoeg plekken waar verkoop een stuk moeizamer gaat en daar heeft een verkoopmakelaar veel meer toegevoegde waarde

Maar de vraag dan ; Met welk horloge om de pols doet hij dat? Dat kan namelijk van invloed zijn. f556d094-5ed6-4f2d-a262-60c9716f3002_x365

1 like

Ik vind makelaars best lief. Onze makelaar heeft zijn geld dubbel en dwars terugverdiend. Dat zal niet altijd zo zijn, maar dan neem je toch lekker geen makelaar. Dus mijn excuses dat je hier wordt uitgemaakt voor schoft en kortzichtig. Totaal onnodig.

1 like