Jij bent lief, Schoen.
Die staan gewoon in de koopovereenkomst vermeld?
Als verkoper weet je daar al van. En zo niet, dan is het nooit een punt geweest.
Daarbij, staat het gewoon in je koopakte. Of in het register ergens.
Staat het niet in de koopakte dan heb ik nog geen makelaar meegemaakt die het in het stadsarchief gaat opzoeken.
En schoft was maar een grapje natuurlijkā¦
Ik neem aan jouw verhaal ook waar ik op reageerdeā¦
ā¦maar alleen als de koper bv. een Rolex draagt, want heeft hij een goedkoop Casioātje dan adviseer je de verkoper om flink te zakken met de prijs⦠toch ?
(Of wil je ALTIJD de hoogste prijs en sloeg je opmerking dus nergens op ? Eerlijk zeggenā¦)
Erfdienstbaarheid is zaak van de notarisā¦
Welk horloge draagt de notaris eigenlijk ?
Hij moet gezag uitstralen en betrouwbaarheidā¦
In welke prijsklasse eigenlijk?
Daās meer iets voor een zjeezjee.
Ik ook niet. Maar hij reageert er heul serieus op⦠^^ā
Mijn volgende bezichtiging draag Ƭk een Rolex !
Je hebt er geen.
Niet alle erfdienstbaarheden komen tot stand via een authentieke akte. Dus het kan wel degelijk zijn dat dit niet in de verkoopakte staat. Maarja, ieder zijn vak natuurlijk.
Dat zeg ik, dan staan ze ergens in het register.
Ieder zān vak idd. Verder lijkt het me wel een toffe baan.
Die makelaar weet niet dat het een geleend exemplaar isā¦
Dan maar geen korting op het pand.
Bij de aanschaf van een pand of dure spullen neem ik altijd mijn vrouw mee: die is 1 lopend koopsignaal en vindt alles geweldig.
De rolverdeling is dan simpel: ik ga met haar in discussie over wat er allemaal niet goed is en dat het allemaal belachelijk duur is.
De makelaar weet dat de vrouw (vaak) kiest en de man (vaak) betaalt.
Ideale combi.
En dat gaat je op welke manier korting opleveren? Ik zou als makelaar juist je vrouw bespelen zodat ze in de auto onderweg naar huis nog eens flink haar duim op je kale kopje kan drukken om toch maar de vraagprijs te bieden.
Pardon ? Zeer benieuwd hoe je dit ziet. Een zakelijk recht dat niet notarieel is vastgelegd.