Welk horloge kopen voor rond de 1300 euro?

Stond vanmiddag op het punt om een Stowa Flieger te bestellen van bijna € 1300,- Maar ik vraag mij af; heb ik wel alle interessante merken/modellen gezien! Daarom ben ik benieuwd naar jullie advies/keuze aangaande merken/modellen, met name microbrand. Mag ook een vrij jonge tweedehands zijn.

De voorwaarden (niet allemaal harde eisen):

  • kastgrootte: 40–45 mm (bij voorkeur 42/43mm)
  • kast en bezel: liefst zeer zacht geschuurd (à la Stowa) stainless steel (geen gestraalde kast)
  • (double) domed sapphire, (domed is niet per se een eis)
  • bij voorkeur alleen AR-coating aan de binnenzijde van het glas
  • wijzerplaat: zwart
  • Lume: groen of geel (bijvoorbeeld C3, liever geen blauwe kleur)
  • mechanisch uurwerk, aan achterzijde zichtbaar
  • lichte voorkeur voor een handwinder
  • band: liefst zwart glad leder, rubber of zwarte Nato
  • prijs: maximaal € 1300,- of minder

Maandagochtend beslis ik welk horloge ik ga kopen, eerder reageer ik niet op jullie voorstellen of anderszins. Het is goed mogelijk dat ik dan toch voor die Stowa Flieger ga.

Alvast iedereen hartelijk dank voor de moeite om te reageren :+1:

Tot maandagochtend omstreeks 11:00 uur, dan vernemen jullie mijn besluit.

PS ik aarzelde of ik deze vraag kan stellen alhier! Daarom mijn verzoek: als deze topic/vraag je niet bevalt en/of irriteert, reageer dan niet!!


Disclaimer :wink: : Aan de adviezen kunnen geen rechten ontleend worden. Reageren is dan ook op eigen risico.

3 likes

Misschien Nomos tweedehands?

1 like

Als je niet aan die diameter vasthoudt zou ik 100% Nomos zeggen, maar als ik naar jouw eisen kijk is een Oris misschien beter. Sixty five op rubber misschien?

1 like

Tweedehands een Oris Aquis of sixty five zou ik zeggen…

1 like

Een stowa flieger black dial

2 likes

Archimede pilot, Damasko DA38 of Sinn 556/856

1 like

Een Damasko DA op leder. Lees vooral ook over de tech (door en door gehard, millgauss-level antimagnetisch, zelfsmerende kroon, goed gereguleerd etc)

10 likes

Guinand Series 90E

:white_check_mark: kastgrootte: 40–45 mm (bij voorkeur 42/43mm)
:white_check_mark: kast en bezel: liefst zeer zacht geschuurd (à la Stowa) stainless steel (geen gestraalde kast)
:white_check_mark: (double) domed sapphire, (domed is niet per se een eis)
:white_check_mark: bij voorkeur alleen AR-coating aan de binnenzijde van het glas
:white_check_mark: wijzerplaat: zwart
:white_check_mark: Lume: groen of geel (bijvoorbeeld C3, liever geen blauwe kleur)
:white_check_mark: mechanisch uurwerk, aan achterzijde zichtbaar
:white_check_mark: lichte voorkeur voor een handwinder
:white_check_mark: band: liefst zwart glad leder, rubber of zwarte Nato
:white_check_mark: prijs: maximaal € 1300,- of minder
:white_check_mark: als dikke, vette bonus niet van die idiote, blauwe wijzers

Y3Kr

Nou, graag gedaan. Wat win ik?

7 likes

Oris Aquis, Oris Akwies of een Oris Ekwis zou mijn keuze zijn

1 like

Dit is ook nog een aanrader:

1 like

Ik bezit zelf een Stowa, prachtig horloge.
Maar ik denk als je toch nog ergens anders wilt kijken dat je bij Sinn of Damasko aan het juiste adres bent.

1 like

De SPB051 en de SPB077

Beide overigens in het blauwe gedeelte :smirk::wink:

5 likes

Maak zelf je keuze hier:

Ball Watches keuze genoeg!

1 like

Als ik nu moet kiezen in die range zou ik voor een Stowa vlieger gaan, of kiezen voor een iets andere stijl bijvoorbeeld een Damasko DS30. Staat er een te koop op het forum! Als ik het nu vrij te besteden had wist ik het wel😎

Edit: plaatje erbij

4 likes

Niet helemaal wat je vroeg, maar wie weet ter inspiratie.

14 likes

:point_up: absoluut!

2 likes

De nieuwe Longines Hydroconquest!

2 likes

Aangezien je zelf al aangeeft niets met deze adviezen te doen, veel succes en tot maandag!

6 likes

Je twijfelt nu al enorm over waaraan je je 1300 ekkie’s moet uitgeven. Mijn advies: stop ze lekker terug in je ouwe sok, ga eens rondkijken wat er nog meer te halen valt voor dat geld en ga iets passen. Wedden dat je er over een week heel anders over denkt.

9 likes

Well played sir

2 likes