Welk horloge kopen voor rond de 1300 euro?

Ik zou de Stowa adventkalender de komende dagen in de gaten houden. Wellicht dat er net een aanbieding bij zit die je helpt bij je beslissing.

1 like

Misschien deze?? iets boven jouw budget, maar volgens mij - beetje zoeken - te verkrijgen rond de € 1.500,-

6 likes

Opzich is een stowa zeker geen slechte keuze. Welk type had je op het oog?

1 like

meistersinger-n-01-dm317-8865812

3 likes

Opzich?? Stowa is tot op heden mijn beste keuze haha :yum:

Het is geen Omega, Zenith, Breitling etc. maar ik vind zelf dat het het geld meer waard is dan mijn Breitling.

Je krijgt ontzettend veel voor het geld bij Stowa.

2 likes

B.v. een mooie 3 jaar seiko astron met mooie zwarte wijzerplaat en dit horloge loopt 1sec. per 10.000jaar achter

1 like

Edit: is 39,5mm dus misschien te klein naar je zin…

2 likes

De Grand Seiko 223 hier op het forum aangeboden, met een lieve blik vast over te nemen voor rond €1300,- en zal geen waarde meer verliezen. Itt de meeste van de bovengenoemde voorstellen.

image

2 likes

Is een quartz als ik het goed lees…?

Van een zoektocht naar een mechanisch horloge met open deksel naar quartz is toch een grote stap vind ik… :sunglasses:

Net het zelfde als een gocart met benzine motor zoeken en een gocart met trappers aangeboden krijgen.:stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Gedeeltelijk eens, alleen gaat hij van een simpel mechanisch opwinddooske met wellicht een glasbodem naar het beste quartz caliber op deze aardkloot.

Loopt veel precieser en scheelt de komende 50 jaar onkosten vwb service (muv een batterijwissel).

1 like

Klopt dan ook weer wat je zegt.

Maar dat is dan ook weer een discussiepunt, ik als horlogeliefhebber wil geen quartz omdat ik juist de techniek zo belangrijk vind.

Ook bepaalde complicaties vind ik geweldig.

Als ik het horloge omdraai en door de glasbodem kijk heb ik dubbel zo veel plezier dan het dragen van het horloge.:heart_eyes:

Ik begrijp echt niet dat mensen zoveel geld uit geven aan een quartz, op uitzondering voor dames, omdat die eerder bling / juweel willen en comfort dan telkens het horloge weer opwinden en juist zetten.

Ik geniet er van om mijn horloge weer op te starten en tot leven zie komen.

Ieder zijn ding, als je er maar van geniet.

4 likes

Ik was dit tot voor kort met je eens, nu ik echter meer gelezen heb over Grand Seiko quartz en GS spring drive vind ik de filosofie hierachter indrukwekkend en misschien wel interessanter kwa techniek dan mechanische horloges.

“Seiko not only has its own semiconductor facilities, it also grows its own quartz crystals in giant reactors, and from the raw crystals selects only the most pure for Grand Seiko quartz movements.”
bron

4 likes

De manier waarop deze zin geformuleerd is, laat het lijken alsof je geen liefhebber kunt zijn wanneer je een quartz horloge waardeert én dat quartz uurwerken geen technologie bevatten die de moeite waard is. Is dat wat je bedoelde? Of bedoelde je dat je het handwerk, vakmanschap en de tastbaarheid van de technologie in een mechanisch uurwerk meer waardeert dan, over het algemeen[1], d.m.v. massafabricage geproduceerde quartz uurwerken?

[1] in het geval van een GS quartz gaat dit niet op

1 like

Quartz is één en al techniek. Een mechanisch horloge is niet meer dan een zooitje tandwielen en veertjes; dat kon de mensheid tweehonderd jaar geleden al.

7 likes

Quinand hoe?

2 likes

:joy:

1 like

Deze :heart_eyes:

2 likes

Misschien is de LLD ook het overwegen waard? Daarnaast is de Meistersinger No1 of Perigraph ook een goede optie denk ik!

Edit: hier mijn Meistersinger No1, draag hem vandaag toevallig!

3 likes

Laat de rest van die lijst even zitten, dan deel ik je mede welk horloge ik de coolste flieger voor 1300 ballen vind.

26_286_HB_RAG_Limited-Edition_05_ch24pl-630x420

Die wint het hands down van een Stowa. Any day, all day.

16 likes

Plaatjes zeggen meer dan… ( En dan stop ik met het vervuilen van de TS zijn topic )

En ik zeg niet dat quartz geen techniek is, maar niet de techniek waar ikzelf van hou als horlogeliefhebber…

Van wat wordt jij blij bij het zien?

Een batterijtje van 5 cent en verder niets dat leeft:

Of de hartslag van bv:

Dat techniek van 200 jaar geleden nog steeds gebruikt wordt zegt volgens mij voldoende… :wink:

Maar zoals gezegd, ieder zijn ding waar hij van houd, maar de TS zoekt dus wel degelijk naar een mechanisch horloge met open back.

1 like