Welk horloge kopen voor rond de 1300 euro?

Serieus, als ingenieur zijnde? Ik denk dat de Seiko GS quartz uurwerken geweldig zijn.

Natuurlijk is een mechanisch uurwerk ook heel fraai om naar te kijken, maar die GS quartz is zeker een doorkijkvenstertje waard. Net of je naar een strak ingerichte regeltechniekkast zit te kijken!

3 likes

4 likes

In dit geval kan je absoluut beter naar de achterzijde dan naar de voorzijde van het horloge kijken…

Knap, gecompliceerd, maar lélijk…! :wink:

1 like

In zwart niet mooi, maar verder een mooi horloge met leuke complicaties! :wink:

Smaken verschillen… maar als je niets zinnigs hebt te zeggen over de techniek, dan speel je maar op de man?

Sterk van je.

2 likes

Sorry,… niet iedereen weet exact welk horloge u heeft. :expressionless:

Wellicht nu weer on-topic?

1 like

Ik…?

…welke man…?

:+1:t4:

2 likes

Het uur van de waarheid. Allereerst iedereen hartelijk dank voor het reageren en de tips. De meeste merken kende ik al, maar gerichter zoeken naar een geadviseerd specifiek model leverde toch mooie verrassingen op. Zelfs die Grand Seiko van imponeerde mij; ingetogen noblesse met een quartz uurwerk! Maar wel een indrukwekkende 9F quartz.

Ik kan mij voorstellen dat mijn oproep wenkbrauwen deed fronsen. Ik twijfelde ook of dat op deze manier zou doen, maar dacht: ach, waarom niet!

Dat ik schreef: “… eerder reageer ik niet op jullie voorstellen of anderszins”, kwam wat merkwaardig over. Dat vond ook @Hieronimus, die er een stukje Jiskefet tegen aan gooide en gezien het aantal likes die hij voor deze actie kreeg, was hij niet de enige die het vreemd vond.
De reden voor die wat typische zin is, dat ik het vermoeden had dat ik nogal wat reacties/adviezen zou krijgen en die wilde ik eens rustig een voor een bestuderen. Als ik op iedere reactie zou reageren, zou ik mogelijk in tijdrovende discussies terechtkomen en ik wilde de tijd anders besteden.

@kareljansen, reageerde met: Aangezien je zelf al aangeeft niets met deze adviezen te doen, veel succes en tot maandag!
Waar heb ik dat aangegeven Karel? Want ik schreef: “Maandagochtend beslis ik welk horloge ik ga kopen, het is goed mogelijk dat ik dan toch voor die Stowa Flieger ga.” Ik schreef dat om te vóórkomen dat, als ik uiteindelijk toch voor Stowa ga, reageerders zich niet serieus genomen zouden voelen.

Fortis Aeromaster Steel, Steinhart Nav B-Uhr 44 Titan A Muster, Oris 55th Reno Air Races LE, ik vind het prachtige horloges. Nomos Club 38 Campus Night zelfs nieuw betaalbaar, maar iets té dressy voor mij. De Archimede Pilot 42 komt dicht in de buurt van wat ik wil en veel goedkoper. Damasko DA38, Sinn 556/856, allemaal fraaie horloges. De Meistersinger No.1 43mm; een beauty.

@Zengineer kon met de Guinand Series 90E, al mijn “eisen” groen afvinken en zijn tip is ongeveer 250 euro goedkoper dan de Stowa die ik wilde kopen. Toch is de Guinand Series 90E het niet geworden, want ik heb een hekel aan die kleine seconde wijzer. De Guinand Series 31E met centrale secondewijzer is ruim € 450,- duurder en komt op € 1450,-

Bedenk, zoals veel dingen is ook een horloge puur emotie; wat de een mooi vindt, vindt de ander afschuwelijk.

@GiveMeYourDough schreef: Je twijfelt nu al enorm over waaraan je je 1300 ekkie’s moet uitgeven. Mijn advies: stop ze lekker terug in je ouwe sok, ga eens rondkijken wat er nog meer te halen valt voor dat geld en ga iets passen. Wedden dat je er over een week heel anders over denkt.

GiveMeYourDough overdrijft, want ik weet welk type horloge ik wil en aan welke eisen het moet voldoen, toch neem ik zijn advies nog even ter harte. Kan ik na enige tijd altijd nog die prachtige Stowa Flieger Klassik Sport 43mm kopen.

Iedereen nogmaals dank.

Stowa Flieger Klassik Sport 43mm Automatic

5 likes

Doei!!!:raising_hand_man:

4 likes

De doorslaggevende eis stond er dus nog niet tussen. Soms weet je pas dat iets een eis is, wanneer je een optie/variatie ziet die je minder bekoort :slightly_smiling_face:.

Mooi dat je eruit bent, ik ben benieuwd naar de foto’s wanneer de Stowa binnen is!

2 likes

Breitling aerospace second hand or Maurice Lacrouix

Maurice Lacrouix was laatst bij Ibood flink afgeprijst.
Als @demian zoiets wil ooo beter 2de hands lijkt me.

Het is meer een stoomlocomotief vergelijken met een 400km/uur Shinkansen… en dan is de quartz de Shinkansen