Welk horloge past bij een roadtrip....?

Beste lezer,

Ik ben van plan om volgend jaar een 2/3 maanden lange roadtrip te doen door Europa met een Interrail pas. Een reis waar ik enorm naar uit aan het kijken ben. Momenteel heb ik de volgende horloges in mijn collectie:

• Seiko sarb033 met president bracelet van Uncle Seiko (gekregen voor 18e verjaardag)
  • Tudor Black Bay 58 zwart met goud (zelf gekocht als aandenken aan mijn 20e verjaardag)

Foto:

Dit zijn horloges waar ik nog steeds enorm veel plezier van heb. Dit topic schrijf ik natuurlijk niet voor niets.

Voor deze reis ben ik namelijk op zoek naar een horloge dat volledig past bij een roadtrip. Alle ideeën zijn welkom! budget is max 300 euro, maar HF-leden, alles wat duurder is vind ik ook leuk om te zien hoor :smiley:

Ik ben enorm benieuwd naar welke horloges bij jullie naar boven komen als jullie denken aan een roadtrip. Dit gaat mij namelijk enorm helpen bij het opdoen van inspiratie! Laat het vooral met een leuk plaatje/uitleg weten waarom jij vindt dat dit horloge past bij een roadtrip!

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ideeën!

15 likes

Neem een goedkope G shock mee, dan hoef je je nergens zorgen om te maken. Gaat mee de zee in, trekt geen foute types aan, lekker licht etc. En no worries als je hem kwijt raakt, beschadigt in zover mogelijk :joy: enzovoort. En staat nog goed ook.

29 likes

Enige tip die ik heb is: geen Rolex in de buitenwijken van Parijs. :grin:

De SSC813P1 is echt mijn favoriet voor vakanties en trips. Solar Quartz dus de tijd staat altijd goed, saffierglas en een WR van 100 meter dus met de originele stalen band prima om mee te zwemmen. Voor een tweedehands zou je je budget wel moeten rekken naar 450 euro.

7 likes

Topic kan op slot, dit is de beste keuze!

17 likes

Ik had m’n 5610 mee (want altijd de juiste tijd) en mijn Seiko Alpinist met schroefkroon en 200mtrWR. Was een fijne combinatie.

1 like

Die €300,- gebruiken om lekker uit eten te gaan met een BB58 om je pols :hugs:

12 likes

Precies :ok_hand:t2:

1 like

ik ben een Citizen liefhebber, dus mss deze?
Citizen Sport AT2141-52L horloge ‱ EAN: 4974374249227 ‱ Horloge.be

1 like

Seiko is altijd goed, is vast wel ergens te krijgen voor ong 350 Euro 2e hands

In ieder geval veel plezier gewenst!!

8 likes

6 likes

Dit is mijn favoriet voor op reis (Garmin Epix Gen 2 - sports- smartwatch) vooral vanwege de full map navigatie en het robuuste karakter. (Is het vloeken in de kerk als een forum-newbie met een computertje om de pols komt aanzetten :slight_smile:?)

6 likes

Scheer je weg schavuit!! :triumph: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Misschien een Casio G shock GW-5000U-1JF? Het horloge is “onverwoestbaar”, loopt altijd op tijd vanwege de multiband 6 en geen lege batterijtjes vanwege de solar cellen. Ook houd je nog 1 euro over van het budget!

Veel plezier met je road trip alvast!

12 likes

Heb laatst een road trip door Duitsland/Oostenrijk/Italie gedaan met de Seiko SKX009.

3 likes

Helemaal eens met @Toetertje en @jan13. De gshock is een trouwe reisgenoot en inderdaad onverwoestbaar. Al jaren mijn Togo watch als ik op reis ga. Veel plezier!

3 likes

Hoezo? Als je de wildernis in gaat heb je daar gewoon het meeste aan. Kennelijk mag het niet functioneel zijn ofzo?

1 like

Ik zeg een Moonswatch of deze Timex die pas voor 50% was bij Zalando

KLIK

4 likes

Mooie ‘world timer’ voor de reiziger, waterdicht (genoeg) en loopt altijd goed. Houd je nog 260 piek over om op reis een mooi horloge tegen het lijf te lopen.

PS als ik jou was zou ik gewoon die sarb lekker meenemen, perfecte allrounder.

6 likes

Ik zou lekker de Tudor omslingeren en die 300 gebruiken om mooie ervaringen met je favoriete horloge te maken :sunglasses:

Die Tudor is low profile, valt niet zo op en een alleskunner. Je hebt je horloges om te dragen niet waar?

Of zoek je gewoon een smoes om een nieuw horloge te kopen :wink:

3 likes