Welk horloge staat al erg lang op je wensenlijst... maar koop je toch niet?

Was toen de kwetsbaarheid van hesalite, ik heb nogal eens een oeps moment, en bij de saphire de melkrand rond het glas, en kreeg de stalen band niet fijn afgesteld, en toch maar weer een IWC gekozen, maar zeg nooit, nooit.

1 like

Leuk topic dit!
Voor mij is het de FC Moneta.
Prachtig horloge wat voor mij alle hokjes aanvinkt. Maar denk dat het te netjes is voor me. Draag altijd GADA of duiker style horloges op stalen banden.

Grappig, lees hier veel de Sinn 556 voorbij komen.
Ik heb hem sinds september en het is mn favoriet geworden. Heb de MoP gekozen uiteindelijk, in matig licht lijkt hij zwart en in zonlicht heb je elke keer een andere wijzerplaat, echt fantastisch.

En in het “ooit nog…” Segment staat deze al sinds de release bovenaan.
tag-heuer-carrera-glassbox-chronograph-in-purple-the-world-v0-rOc2WDiJWoldMhU_Lm7RUNCIbhNhmZxWWEGKK9Aa4s8

2 likes

Voor mij is dat toch wel de Tudor Pelagos 39 prachtig horloge maar helaas toch teveel overlap met mijn Blackbay 54

En van de grotere broer de Rolex Oyster Perpetual 36 silver, geweldige plaat en zit als gegoten, wederom hier erg veel overlap met mijn Explorer 36

Wellicht kom ik ooit nog tot bezinning en komen ze toch in de collectie

1 like

Ik ben meestal van plan een horloge te houden, maar de praktijk leert dat ik dat vaak niet doe.

Gezond realisme om er wel rekening mee te houden, denk ik zo :wink:

Zou ik ook eerder doen

Ja je koopt een horloge omdat je hem tof vindt, maar als blijkt dat je hem niet draagt en je iets anders wilt proberen, is het leuk om er niet al te veel op te verliezen.

Helaas zijn mijn zakken niet zó diep.

Ah ja. Heb je de nieuwe band ook al getest, die op de 3861 zit? Die links zijn veel kleiner.
De oeps momenten heb ik ook heel vaak. Mijn speedy is al eens gevallen met het glas vol op de vloer en maakt nog steeds regelmatig kennis met de deurpost en rand van de eettafel :sweat_smile: Ik moet zeggen dat de hesalite zich heel goed houdt en eigenlijk geen voor het oog zichtbare krasjes vertoont.

1 like

Nee, de laatste nieuwe nog niet, en dit zou ik eens moeten doen, probleem is als een AD je ooit eens op de punten wijst, dit blijft hangen, terecht of onterecht. Maar als gemeld wel altijd hoog op mijn wensen lijstje.

1 like

Toch kan je die maat prima hebben :+1:t2:

1 like

Ja klopt… maar het zit op het randje. Afhankelijk van het perspectief.

Op deze foto lijkt het al wat te groot…

Toch nog maar een keertje passen als ik in de gelegenheid ben.

Leipe hobby hebben we toch met z’n allen. :sweat_smile:

1 like

Toch wel duur voor een GADA, maar blijft al lang binnen de top 3 plakken…

5 likes

Tudor North Flag en in mindere maten misschien Seamster 41 een blauwe.

De kleinere 200t, die kwam eerst op mijn pad.

1 like

Naar deze Rolex Oyster Perpetual kijk al heel lang, ik vind ‘m nog steeds prachtig:

Maar deze Datejust heb ik al jaren en is eigenlijk ook erg mooi:

En hoef ik ze niet allebei😊.

6 likes

Voor mij zijn het twee horloges die al geruime tijd op mijn vizier staan, waar ik in de loop der jaren verschillende keren ook daadwerkelijk naar heb gekeken; zoeken, aanbod in de gaten houden, passen,… Kijken, kijken, niet kopen…

De eerste is de Zenith El Primero in 39mm. Weleens een weekje om de pols gehad van forumgenoot @Rolopalooza toen die hem nog in de collectie had. Echt een schitterend horloge! Waarom dan niet gekocht? Destijds had ik er het geld niet voor over en tegenwoordig zijn die dingen zo duur geworden dat ik er het geld ook niet voor over heb… :man_facepalming:t3::laughing:

De tweede is de Tudor Chronograph Heritage met de grijze home plate wijzerplaat. Bij toeval bij een juwelier om mijn pols belandt toen ik aan het kijken was naar een Panerai. Leuk bevonden en opzij gelegd, want… ik was er niet naar op zoek en vond het horloge vrij fors/ dik. Nu jaren later kijk ik nog steeds regelmatig naar het aanbod maar ‘iets’ houdt mij nog tegen. Misschien toch weer eens gaan passen…? :thinking:

5 likes

Leuk man.

Binnenkort bakkie doen? :joy::joy::joy:

1 like

image
Dit horloge, maar de prijs houdt mij nog tegen. De meerprijs voor het beetje goud is nogal fors.
Sowieso heb ik de laatste jaren een beetje moeite met de enorme prijsstijging van bepaalde horloge merken. Wat je krijgt en wat je betaald is steeds meer uit verhouding geraakt.

1 like

Staat al sinds de release op nr. 1 van mijn lijstje. Echter de euro’s die neergelegd moeten worden én het geen afscheid willen nemen van horloges in mijn collectie maakt een pas op de plaats nodig (vind ik ook helemaal prima, geduld is een schone zaak). Gezien het een ceramische kast is, zullen gebruikte versies in de toekomst ook nog prima uit de strijd komen (yes, je mist wat emotie gebruikssporen).

2 likes

Heel vaak komt dat gewoon plat neer op de kosten vs het verwachte use-case scenario, maar vaak speelt ook mee dat hoewel een horloge goed lijkt, andere op cruciale momenten een interessantere urgentie weten te bespelen. Verder is een heel belangrijke reden: afmetingen vs bekende voorkeuren en het niet kunnen zien en proberen van de horloges in real life. Zeker voor duurdere horloges zou ik dat graag wel kunnen doen, ook bij de 800+ kostende micros en wellicht zou ik dan minder vaak, maar wel duurder kopen dankzij die zekerheid en bevestiging. Een goedkoper gokje levert minder bezwaar op, maar ook daarin word ik spaarzame naarmate de collectie groeit. Nu staan er ook wat dingen op de lijst die ik me nooit zou veroorloven en ook niet zou kunnen voorstellen dat dit ooit zal veranderen, en enkelen die bijna betaalbaar zouden kunnen zijn, maar dan wel als ik veel zou verkopen en gericht denk te kunnen consolideren. Daar ben ik nog niet en verkopen kost veel kopzorgen.

Deze is zo gaaf:

Maar op een niet zongebruind wit armpje is het denk ik toch wat minder flatteus.

4 likes

Waarschijnlijk een enorm cliché, maar voor mij is dat de Rolex Submariner. Ik hou niet van exclusief, wachtlijsten, gedoe etc. Gewoon een AD binnenlopen en binnen twee of vier weken met een nieuw exemplaar naar buiten lopen is mijn ding. Dus voor mij nog geen Sub :slight_smile:

Maar nu al ruim vier jaar enorm blij met deze dus ik ben tevreden:

3 likes

Screenshot_20250512-063059

2 likes