Cartier santos. Al jaren omheen aan het draaien en nooit toegeslagen. Weet nog steeds niet waarom.
Ik hoorde ooit van iemand die zijn ganse collectie de deur uit deed om zijn droomhorloge te kopen. Geweldig moedig vond ik dat.
Misschien toch de speedy niet verkopen.
Longines Conquest in 38mm.
Reden? Twijfel over kleur, neem ik de groene of de blauwe? Zorgen over afschrijving. (
)
Toch een mooi horloge en deze levendige blauwe kleur vind ik geweldig!
Tank Solo maat L. Al eens gekocht. Helaas ging dit feest door een fout van de verkoper niet door…
Daarna een poosje nare smaak bij gehad. Nu wou ik deze week weer op de knop drukken, viste ik achter het net. Helaas.
De prijs is ook best een obstakel. Maar niet onoverkomelijk.
Tot slot nog deze
Longines Spirit Pilot 39mm. Qua lug to lug en bracelet heel mooi. Heb de 37mm gehad. Leuk ding
Redenen tot geen aankoop?
Prijs/afschrijving. Ontbreken van de ![]()
![]()
![]()
![]()
.
Alles gefixt wat er mis was met de 40mm en dan helaas de sterren van de wijzerplaat gegumd.
Kwestie van smaak, maar roept twijfel op bij me.
Haha nee dat ga ik dit keer niet doen. Ik heb nu een hele leuke kleine collectie die ik zorgvuldig heb opgebouwd. De Explorer zou dan een toevoeging zijn op de collectie. Gewoon rustig sparen, maar momenteel heb ik andere (hele mooie) prioriteiten ![]()
Ik heb er ook een paar.
1.de speedmaster sinds rond 2005 al, maar sinds ik op een aantal punten ben gewezen komt het steeds terug in mij hoofd wat me tegenhoud.
2. Breitling Navitimer, maar trek de Panda style wijzerplaten niet. als alternatief de Sinn variant, maar de foto’s en filmpjes, zeker die met de blauwe plaat, geeft me een gevoel van een goedkope glimmer, nog nooit in de hand gehad overgins.
3. Cartier Must large, prachtig horloge, staat me ook goed, vindt ikzelf, maar het rumoerig en goedkoop klinkende uurwerk, valt dan weer zwaar tegen en daarom laat ik hem liggen.
Ik trek de laatste tijd meer naar de lokale ondernemers die ook serieuze producten leveren en een mooie service geven. zoals oa Staudt, als probeersel recent de Delft Watch Works, en is me meer dan prima bevallen, denk de volgende weer een mooi Nederlands product gaat worden.
Zou willen dat deze een fijnafstelling op de gesp had
Jaahhh
Een 2de vrouw?
Ik ben nieuwsgierig wat voor een punten dat zijn.
![]()
Japan versies hebben meestal geen panda platen … weet niet waarom, maar ze zullen daar geen fan zijn van Chinese beren.
Elke keer lonken de Loco, Bel canto en nu die nieuwe C63 van Chr. Ward…
Zo mooie horloges maar die prijs voor een Chr. Ward past niet in mijn hoofd ![]()
Voor mij een JLC Reverso. Waanzinnig mooi horloge, maar ik heb helaas te weinig gelegenheden om het te kunnen dragen.
![]()
Als je van plan bent een horloge te houden, dan maakt afschrijving toch niet uit?
En anders kun je altijd voor een mooi gedragen exemplaar gaan.
Je koopt een horloge omdat je ’m tof vindt, niet omdat hij afschrijft ![]()
Wat een leuk topic.
Deze staat al jaren op mijn lijstje.
Iconisch ontwerp
Gave historie
Maar toch, wellicht toch iets te outspoken en teveel staal.
Had ik ook lang maar onlangs toch de trekker overhaald.
Nu nog steeds in dubio over de maat (200t vs 300t), maar dat is een ander topic ![]()
Hahahah ja dat is inderdaad weer het volgende probleem.
Welke heb je nu in je bezit?