Welk horloge staat al erg lang op je wensenlijst... maar koop je toch niet?

Ik vind de blauwe persoonlijk veel mooier, de plaat is echt schitterend!

1 like

Santos 100 medium is groter en dikker. Blok beton op je pols waar je niet blij van wordt.

De Flagship staat je inderdaad beter :wink:. Mooi horloge ook

1 like

Geen specifiek horloge maar een type horloge. Ik zoek een horloge in exact dezelfde stijl en gemaakt met hetzelfde vakmanschap als de Kikuchi Nakagawa.

Deze is momenteel überhaupt niet te bestellen, dus zoek ik iets in dezelfde stijl. Veel horloges zijn al de revue gepasseerd maar om verschillende redenen afgevallen. Zoals de dikte van de bezel die dan weer teveel afwijkt van de Kikuchi.

Ik zoek niet zomaar een look a like. Maar eentje die mij nét zo aanspreekt als de Kikuchi.

10 likes

Wat is jouw polsomtrek?

18.5. Ik denk trouwens dat l2l hier belangrijker is dan diameter als ik zo nog eens naar de foto’s kijk.

Tot een jaar geleden zat ik hier aan te denken:
De Carl F. Bucherer Mabero Autodate.

Ik ken hem van John Wick, maar ik vind het ook gewoon een mooi horloge. Elegant, dun en een merk wat voor veel niet-horloge-fanatici niet zoveel zal zeggen. Verder is hij voor dat luxe merk nog relatief betaalbaar. Het is elegant, maar niet shreeuwerig. Je kunt hem casual ‘netjes’ dragen, of als dresswatch.

Wat me wel tegen zat was dat er een (totaal) ander horloge was wat ik heel graag wilde en het mij teveel geld is beide te kopen. Uiteindelijk bedacht ik mij dat wanneer ik die Bucherer zou kopen, ik waarschijnelijk nog steeds dat andere horloge graag zou willen, terwijl andersom dat niet/minder zal zijn.
Dus, uiteindelijk werd het een Speedmaster en ben ik tot nu toe nog steeds tevreden met mijn keuze. Ik hoef de Bucherer niet meer. (En vast helpt het dat er geen nieuwe John Wick film uit is.)

4 likes

Te glimmend voor een GADA, maar mij toch te duur voor een side piece…

6 likes

Deze.
Het komt er maar niet van…

9 likes

Mooier dan je huidige.

Ik twijfel niet, mijn financieel adviseur wel :yum:

1 like

:kissing_heart:

Van mij is dat de Tudor Black Bay Pro. Ik heb al twee keer op het punt gestaan om hem te kopen, maar beide keren heb ik uiteindelijk afgehaakt en voor iets anders gekozen.

6 likes

Wat dan?

De eerste keer heb ik de Seiko SLA065 gekocht. Ik had mijn SPB149 enkele weken ervoor verkocht en heb last minute besloten om bij Seiko te blijven.

De tweede keer liep ik een deal op Marktplaats mis, waarna ik twee dagen later de Longines HydroConquest Sylt Edition tegenkwam.

6 likes

De gouden Day-date, deze blijft me maar trekken maar ik heb er helaas nog nog geen kunnen passen ergens. Weet ook niet of het me wel zal staan en vaak dragen met m’n huidige werk is sowieso no go. Dus ja, dan blijft het (waarschijnlijk) bij dromen en begeren…. :yellow_heart:
Foto: Rjbroer Instagram

2 likes

Een Laco Flieger B-ühr. Ik zoek het model dat dicht bij het origineel zit (55 mm), maar ook nog draagbaar is (43-45 mm). Hoe zit het met de binnenkant? Een spacer vind ik niet mooi, als die van plastic is hoef ik het al helemaal niet meer. Waarom hebben ze verdorie geen serienummers voor die circa €1.500? Onderstaande model Karlsruhe is een kanshebber.

De vraag is in hoeverre de lugs mij bevallen. Wellicht dat de Dortmund mij dan toch weer beter past. Maar deze is minder waterdicht en ik wil eigenlijk een vintage brown horlogeband.
Pilot Watch ORIGINAL by Laco Watches | Model Dortmund.
Zodra ik de gelegenheid heb ga ik langs in Pforzheim om te kijken en passen. Bovendien kan ik dan kijken in hoeverre men specifieke wensen kan vervullen.

1 like

John Wick 5 is officieel in ontwikkeling, met Keanu Reeves en regisseur Chad Stahelski aan boord.

Wat betreft Carl F. Bucherer: de horlogemerkproductie is in 2026 stopgezet. De winkels blijven bestaan en zijn eigendom van/gekocht door Rolex.

1 like

De L is inderdaad erg groot maar ik draag de M (ik heb een.17,2 cm pols) al een hele poos met veel plezier. Hij had van mij niet groter mogen zijn. Het blijft natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeur.

3 likes

Die Longines is kolderiek groot. Zelfs de Santos medium is fors. Het is maar hoe je het bekijkt.

Op mijn 18,5cm pols had ik liever een Santos Dumont van 31,4mm gehad. Dat is plenty. De 35mm Santos is heel erg aanwezig.

1 like