Welk horloge staat al erg lang op je wensenlijst... maar koop je toch niet?

Dus ze zijn volledig gestopt met productie? Dat is wel jammer. Ben benieuwd wat het merk dan in John Wick 5 gaat worden.

5 likes

Prachtig inderdaad! Vooral de Dune met gele wijzerplaat, die staat bij mij ook al lange tijd op het wensenlijstje. Maar toen de eerste wristshots op internet werden gepost, knapte ik af op de metalen band:

image

Polished center links zijn denk ik niet voor mij bestemd. Te glimmend. :thinking: Gelukkig kan er ook een leren band op.

3 likes

Ik zou het wel tof vinden als ze een goede band maakte voor de dumont.
Een beetje als de old school carrée.

ja je hebt de LM met mesh en platinum
 Weet ik. Maar die is te groot en mijn portemonnee te klein.

Maar misschien moet ik gewoon eens opzoek naar een lekker foute 80s carrée :thinking:

4 likes

5 likes

De Tudor die ik had was even een goede vervanger en nog steeds mooi hoor maar deze is net even mooier. :slightly_smiling_face:

4 likes

Deze staat al sinds het begin op de wishlist. Een keer dichtbij geweest. Momenteel heb ik iig een mooi alternatief om de pols.

6 likes

Grand Seiko op stalen band, maar geen fijnafstelling op de gesp dus een no go.

Tudor gmt op jubilee, maar teveel gilt op de bezel dus een no go.

Cartier maar geen fijnafstelling op de gesp dus een no go.

IWC Ingenieur maar geen fijnafstelling op de gesp dus een no go.

3 likes

DOEN! heerlijk horloge!

De Junghans Max Bill, de 38mm is me te groot, de 34mm past mooi maar ik wil graag een solar quartz.

5 likes

Deze staat al op mijn wensenlijst sinds Coenraad zijn horloge hier liet zien. Jarenlang had ik eigenlijk vooral oog voor Omega’s, maar deze Tudor is me nooit meer uit het hoofd gegaan.

Vorig jaar, ook in de vakantie, zou het eindelijk gebeuren. Ruim van tevoren had ik S&C Den Haag gebeld met de vraag of ze er eentje konden regelen voor wanneer wij daar op vakantie waren. Helaas lukte dat niet.

Daarna nog verschillende dealers in Duitsland bezocht. Bij één lag er inderdaad een, maar dan met diamanten. Prachtig horloge, maar toch niet helemaal wat ik zocht.

Uiteindelijk leek het in DĂŒsseldorf alsnog te gaan lukken. We waren al onderweg toen de telefoon ging: ze hadden zich vergist. Helaas, dus weer geen Tudor.

We zijn toen maar omgedraaid richting Nederland, waar ik uiteindelijk dezelfde dag nog mijn prachtige Staudt Handwinder heb gehaald.

Toch blijft die Tudor maar door mijn hoofd spoken
 Maar ja, ik ben ook maar een arme muzikant.:sweat_smile:

10 likes

https://www.chrono24.nl/tudor/--91450-1926-----920875--id43852547.htm?pos=31&searchHash=fdd488c6_a2VKvJ

Staat er eentje voor 1250 inclusief verzenden in Japan. Na import ben je 1500 Euro kwijt of zo. Daar kun je geen buil aan vallen, en er komt gewoon een vriendelijke meneer naar je voordeur die 'm gewoon aan je geeft. Dat is beter dan je AD ervaringen tot nu toe. Voor 2000 rond komt ie gloednieuw uit Polen, trouwens.

https://www.chrono24.nl/tudor/tudor-1926-automatic-white-dial-stainless-mens-watch-91550-0011--id26961718.htm?searchHash=901501f7_NpOSaB&pos=44

:slight_smile:

Geen dank.

Ik heb zelf iets andere problemen. Ik zoek deels dingen die gewoon niet verkocht worden. De GCLP995 is daar een mooi voorbeeld van. Ik heb al vier jaar een zoekertje uit staan op Chrono24.

Nog zo eentje, de GCBY995. Deze limited Goldfeather in staal is in een oplage van 100 gemaakt als ik het wel heb. Dat zijn absolute eenhoorns.

6 likes

Super Chris, dank je welđŸ‘đŸ». Dit is er echter een met een witte wijzerplaat, ik zoek een zilveren wijzerplaat. Maar dat maakt niet uit. Momenteel vier ik vakantie en hoop tussen de terrasjes door lekker veel etalages in binnen en buitenland te bekijken😀. Wie weet wat ik daar allemaal vind.

Die Credor’s vind ik ook wel heel mooi trouwens.:+1:t2:

Als er na m’n vakantie nog wat in m’n horlogepotje zit, ga ik jouw advies eens onderzoeken. Het liefst koop ik iets nadat ik het heb bekeken en heb gepast. Maar als ik een zelfde horloge voor behoorlijk wat minder geld kan kopen, dan is dat wel heel aantrekkelijk.

Bij Schaap & Citroen kan ik er wel een bestellen als ik vooraf €1000,00 overmaak en dan zit je er ook aan vast. Natuurlijk wel aardig dat ze dit voor mij willen doen😂.

2 likes

:wink:

Ja, zeker. Mijn pols is iets groter. Nu ik weer eens naar de foto’s kijk, valt het wel mee. Ik vind het net iets te veel pols nadat de lugs stoppen.

Neuh, niet kolderiek. Dat is wat overdreven. Hij steekt zeker niet uit maar de foto maakt 'm wel groot. Ik hou er wel van als de band snel naar beneden gaat na de lugs.

Het is niet z’n allerbeste onderdeel maar ik zou er niet op afknappen. Het is wel een degelijke, goed gebouwde bracelet/

En die krassen vrij snel. Dat zorgt er voor dat de bling er snel af is. Gebrek aan taper is vervelender.

De canvasbanden van Nomos zelf zijn top. Ik kom maar weinig lederen banden tegen die lekker gaan op deze Nomos.

2 likes

Grand Seiko op stalen band sowieso een No-Go met of zonder fijnafstelling.
Deze hoort gewoon op leder✌

Rolex Submariner. Via de dealer bijna niet aan te komen en grijs niet te betalen (verhoudingsgewijs dan).

1 like

Rolex Yacht-Master 126655 40 mm rose gold op rubbah
blijft enorm trekken
maar ik haal de trekker maar niet over

5 likes

Eehhh
 nee

1 like