Welk horloge staat al erg lang op je wensenlijst... maar koop je toch niet?

De stalen banden van Grand Seiko zijn vaak glanzend en breed. Dit trekt het oog weg van de horlogekast.

Leder vormt een rustige, neutrale omlijsting. Hierdoor knalt de iconische wijzerplaat (zoals de Snowflake of Shunbun) er pas écht uit.

1 like

Ik vind dat persoonlijk erg afhankelijk van het model. Twee voorbeelden. Eén op leer en één op staal (Ti). Ik zou deze twee zelf niet zo snel omdraaien qua type schoenen.

3 likes

Grand Seiko is diep geworteld in de Japanse cultuur van subtiliteit en vakmanschap.

Een horloge op een verfijnde lederen band zoals op je foto sluit perfect aan bij deze filosofie:
het is elegant, straalt pure klasse uit en schreeuwt niet om aandacht.
:pray:

1 like

Hier zit ik ook al tijden naar te kijken, en ik zit ook met een hele dikke “Maar…”
En dat is een Casio OCW S100 die ik al heb, die zit er naar mijn idee te dicht bij.

Er zullen forumgenoten zijn die denken dat ik deze heb, zo lang en vaak post ik er al over

8 likes

Go for it! :muscle: Blijft een van de meest iconische modellen en gewoon erg tof ook. :+1:

1 like

Ik heb forumdealer-Jaap gevraagd een oogje in het zeil te houden! Hopelijk komt er wat leuks voorbij. Vind via C24 toch nét te spannend. Tot €1k durf ik dat, daarboven toch niet :man_shrugging:

2 likes

Daar heb je iig een goeie aan. Fingers crossed! :crossed_fingers:

Die JLC Master Control Calendar die van de week in het blauw stond.
Helaas is 15k+ me te gortig voor een horloge :slightly_frowning_face:

1 like

Dat geloof ik meteen, het is alleen jammer dat ik de band esthetisch niet te pruimen vind. :joy:

Maar goed, ander bandje erop en het is opgelost en het horloge zelf is wel fantastisch.

1 like

Voor mij de panerai 00276(tourbillon)
Zijn best prijzig ook al zijn ze oud…

Zijn ze het blijkbaar zelf niet mee eens aangezien ze de horloges ook met bracelet aanbieden.

1 like

Je meldt het alsof het om een feit gaat.

Het draait om smaak. Dat is persoonlijk.

Graag gedaan

Ik heb er één.

Pull the trigger.

Fantastisch horloge vind ik

2 likes

Het valt me ook op dat je alle horloges na je botje draagt. Dit zit toch ook niet lekker lijkt me als je een keer je pols buigt?

Zou op basis van de foto’s ook voor een medium kiezen :innocent:

Zo lang je het over de elegance serie horloges hebt, prima.

De rest zijn gewoon bonkige sporthorloges die op staal beter tot hun recht komen, en qua kastvorm ook expliciet ontworpen zijn voor hun bracelet.

Ho ho.

Er zijn nogal wat delen van de Japanse cultuur die absoluut niet subtiel zijn. En laat ik dan maar niet over Hentai beginnen, maar het bijvoorbeeld gewoon even bij een populaire comic houden:

image

Of hun idee van game shows:

Toegegeven, sommige van de shows in deze compilatie zijn Chinees of Chinese re-makes van Japanse shows.

2 likes

Dat is precies de paradox.

Je moet die Heritage-modellen wel op staal dragen omdat de kastvorm erom vraagt, maar juist die stalen band krijgt de meeste kritiek.

Je zit als koper dus eigenlijk altijd in een spagaat tussen een perfecte kast en een matige sluiting.

Die kritiek is onzin, in mijn ogen. :slight_smile: De clasp is klein, plat en fijn. De band uiterst solide en comfortabel. Er is grote verstelbaarheid. En het is een bayonet-sluiting. Kan het een klein beetje meer taperen? Natuurlijk. Maar toch… Ik zou niet graag willen dat ze aan de banden gingen rommelen.

Ik heb inmiddels vier van die dingen en een Elegance versie, en de bracelet varianten krijgen minstens 80% van m’n polstijd boven de overige 12 horloges in de verzameling. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het gros van de kritiek op de bracelets ook zeker van mensen komt die nooit langer met een GS geleefd hebben. Het is een soort standaard talking point geworden.

4 likes

Als ik de weinige wristshots die je maakt zie draag jij je horloge ook vrij los om de pols. Dan heb je ook sneller een goede fit.

Als je hem liever wat passender/strakker draagt is er toch niets fijner dan de

T-fit sluiting van Tudor of iets soortgelijks.

1 like

Over GS gesproken, leuke deal lijkt mij?

https://www.chrono24.nl/grandseiko/grand-seiko-quartz-sbgx119--id47647308.htm?searchHash=f572e5c1_bT8kuN&pos=83

Keer een andere kastvorm

1 like