Welk horloge staat al erg lang op je wensenlijst... maar koop je toch niet?

Ik heb tot nu toe 17 verschillende Grand Seiko modellen gehad waarvan het gros op staal of titanium band. Diverse formaten…van 37 tot 41mm, en 4x Heritage. Nog nooit (!) heb ik geen goede fit weten te krijgen.

En daarnaast zoals @Fate_Amenable_To_Change ook al zegt zit een GS ss/ti band super comfortabel op de pols en de compacte sluiting is perfect.

Nee ik kan er echt niets op afdingen. En ik ben behoorlijk kritisch.

5 likes

Te duur

Te dik

11 likes

Comfortabel is hij zeker door de platte sluiting. Maar het ontbreken van een échte micro-verstelling (on-the-fly) blijft in deze prijsklasse gewoon een objectief minpunt. Halve schakels lossen niks op als je pols gedurende een warme dag uitzet. Dat heeft niks met ‘napraten’ te maken, dat is gewoon praktijk.

1 like

Zo tof, maar ook te groot, helaas

8 likes

Mooi dat het voor jou altijd perfect heeft gewerkt.
Maar als de kritiek echt! nergens op gebaseerd was, had Grand Seiko zelf niet de moeite genomen om voor de nieuwe Evolution 9-serie een compleet nieuwe sluiting mét micro-adjust te ontwikkelen.

Zij zagen blijkbaar zelf ook in dat de markt in deze prijsklasse simpelweg die flexibiliteit eist.

1 like

Nietes

:upside_down_face:

7 likes

Grand Seiko SBGN003. Heb deze zien liggen in Valencia en blijft aan me kleven. Afgaande op puur de plaatjes kan ik het niet verantwoorden maar in de etalage was ik er echt van onder de indruk.

Waarom heb ik deze nog niet? Prioriteiten denk ik…

8 likes

Hot damn, son. Wil je me dat soort links niet sturen? Da’s 1950, all in. Ik zou bijna een itchy trigger finger krijgen. Hmmmm.

Zouden jullie deze er voor weg doen? Ik vraag het voor een vriend. :slight_smile:

Koop geen Cartier. :slight_smile:

Dat is correct. Als een Gangster, G.

Of ze zijn murw geslagen door de kapotte plaat. :slight_smile: Ik hoop van ganser harte dat die sluitingen zich blijven beperken tot de Evolution 9 serie, anders moet ik stoppen met Grand Seiko. Ik vind de nieuwe sluiting niet om aan te gluren zo lelijk.

Ik hoop dan ook van ganser harte dat Cartier gewoon een grumpy brand blijft wat z’n klanten blijft negeren als ze met dit soort onzin aan komen. Al moet ik zeggen dat ik het voltallige journaille nooit over Cartier hoor zeiken, en die hebben toch ook echt geen snelverzet.

2 likes

Als GS moet kiezen tussen de ‘kapotte plaat’ van de wereldwijde markt of de wens van een handjevol puristen, wint de markt uiteindelijk altijd.

Maar wees gerust: zolang de vintage markt bestaat hoef je gelukkig nooit te stoppen met het merk.
:pray:

Een Woolbrook Skindiver als alternatief voor de GO?

De eerste generatie van de Pontos S Diver. Ik heb hem twee keer op C24 bíjna besteld. Eén keer bij een Japanner, die hem nu nog te koop heeft. En een keer bij een Portugees, die iedere twee dagen de prijs verlaagde tot ver onder de marktwaarde. Dat laatste heeft me denk ik afgeschrikt. Eigenlijk kijk ik er sindsdien niet meer naar. Maar hij is nog niet geschrapt van mijn shortlist.

Anderhalf jaar lang staat deze op mijn shortlist. Het heeft mijn voorkeur om hem in de VS te kopen en in contact te komen met de mensen achter het merk, maar door een carrièreswitch kom ik daar voorlopig niet. Nieuw en jonggebruikt - ik kijk ernaar, wil hem heel graag, maar kopen ho maar. Misschien wachten tot mijn 50e verjaardag… En dan toch naar de VS.

7 likes

Zo’n mooi punt gave Vintage Seamaster valt helaas niet binnen mijn budget. Gelukkig is er genoeg keuze om niet verdrietig te zijn :wink::smirk::grinning:

8 likes

36mm no date. The red grape.Ik vind de kleur fantastisch. Maar de tweedehands prijzen anno 2026 houden mij tegen.

8 likes

Hoi Cav, ik het de Pontos S thuisliggen en wil er graag iemand anders blij mee te maken… Ik zit wel pas net op dit forum dus kan hier helaas nog niet verkopen maar hij staat ook op C24

1 like

Mooie keuze. Heel erg mooi, zelfs. Rolex is met de OP al jaren lang uitstekend bezig. Echt heel goed.

Ik loer zelf nog steeds met een schuin oog naar dit ding:

En nee, die is niet zwart:

Zucht.

3 likes

Deze wil ik ooit nog eens hebben.
Helaas zelden verkrijgbaar met papieren.

IMG_6840

5 likes

Zeker. :blush:

Fors? Ja. Te groot? Nee, hoor. :person_shrugging:

Daarbij is dit model natuurlijk nooit bedoeld om subtiel of bescheiden te zijn. Is gewoon een stoere toolwatch. :muscle: :sunglasses:

6 likes

Ik wil nog altijd een Panerai. Maar steeds koop ik wat anders.
Ach komt wel een keer.

1 like

Omega speedmaster…
Staudt chronograaf…
Van der Gang chronograaf.
De laatste twee echt top, maar… iets houdt me tegen.

1 like

Lekker :yum: hoor Leen

2 likes