Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Denk dat er hier op het forum, met de hobby die we allemaal uitoefenen, niemand is die gelukkig zal zijn met één perfect horloge :blush:

7 likes

:point_up_2:so true

2 likes

Doe mij deze:

Dan log ik uit en kom ik nooit meer terug. Tot die tijd blijft het hosselen.

2 likes

Dank je :star_struck:

1 like

Bedankt voor de mooie foto’s.

Nee in Nederland valt het niet mee blijkbaar :roll_eyes:
Ook te horen gekregen: oh meneer, we willen en kunnen altijd vrijblijvend bestellen.
Behalve als je dan het specifieke model noemt. Dan is het toch wel lastig blijkbaar… (Durft men het risico oid niet te nemen).
En tja ik ga toch echt niks toezeggen zonder het gezien en gevoeld te hebben.

1 like

Ik heb de zwarte.
Blauwe is ook prachtig

1 like

Deze Zenith
In het echt zo “chique”
Zelfs met 42mm door korte lugs

Nog mooier in rose goud

Wieowie helpt me van mijn Cartier af :slight_smile:

7 likes

Ik heb een zwarte GS automaat, en een champagne springdrive. Ze hebben ieder zo hun eigen charme, maar als ik moest kiezen tussen beide, wint de champagne. Die is zo bijzonder, zoals alleen GS dat kan.

15 likes

Dank voor je reactie. :+1:t3: Prachtige horloges. :ok_hand:t3:

Mooi.

Doe mij maar een Grand Seiko diver met Spring Drive en ‘draagbare’ afmetingen.
Gaat niet gebeuren dus die Heritage 68 GMT Diver van Seiko is dan wel een mooi alternatief… maar dan kom ik wél nog terug naar het forum, hoor :wink:

Zag laatst wel een relatief betaalbare Seiko duiker met springdrive voorbij komen op uhrforum.

Gaat niet alleen over de prijs : die Grand Seiko divers zijn jammer genoeg allemaal joekels van horloges met diameters van 44,5 tot boven de 46 mm (vrijwel alles uit de Sports collectie, afgezien van de quartz modellen).

Vorig weekend die SNR029 gezien, en afgezien van misschien de afwerking, geeft dat horloge je meteen een idee hoe zo’n GS diver eruitziet. Likkebaardend mooi, maar veel te groot.

Nu, die afmetingen gebruik ik maar als excuus, ze zijn gewoon veel te duur :blush:

12 likes

Geestig, ik zat ook met een Sinn in m’n hoofd. Andere dan deze, dat dan weer wel.

1 like

De Sinn 103 Ti Diapal. De diameter is mooi slank, 41mm, maar de dikte: 17 millimeter, wow. Vind ik pittig voor zo’n klein horloge. Mijn EZM10 is 3mm breder en 2mm dunner! En toch, dit zou de perfecte day-to-day wearer zijn. Ooit…

image

10 likes

Ik heb nooit een chronograaf gehad; een pilot / flieger chrono als deze zou ik misschien wel voor willen sparen :slight_smile: , deze checkt een hoop boxes: geen tachymeter scale :white_check_mark:
niet te groot (<40mm, <46mm lug to lug) :white_check_mark: toolwatch vibe :white_check_mark: goed leesbaar! :white_check_mark: drilled lugs :white_check_mark:

1 like

Er zijn zo van die horloges waar je heel regelmatig naar gaat zitten staren… Voor de gelegenheid ga ik even de groene toer op.

15 likes

Ja, prima keuze. Sinn is echt een heel erg prima merk. De tachymeter vind ik zelf ook echt compleet onzinnig en probeer altijd er een te kiezen zónder, maar heel soms ontkom je er niet aan. En nog zeldzamer is het als de tachymeter op een gave manier op de wijzerplaat staat!

Voor mij is dat deze fantastische JLC. Voorlopig nog onbereikbaar… maar es kijken wat kan vertrekken (alsof dat zo makkelijk gaat… :joy:)

11 likes

Ondanks dat ik niet van Mercedes handjes ben, vind ik deze wel ganz geil! Want GMT en mooie kleurencombi!

1 like