Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Inmiddels zover dat ik toch wel graag een moonphase wil toevoegen aan de collectie.

Dit zou mijn grail zijn bovenaan mijn lijstje;

Misschien tot ik die (hopelijk ooit) kan bemachtigen maar “settelen” voor deze;

En ja, compleet ander horloge met als enige overeenkomst een aanwezige moonphase. Beide mijns inziens prachtig.

23 likes

Die JLC is subliem maar wat bespaar je eigenlijk met die Glashutte? Is toch ook een flinke invest om dan weer een dreun van afschrijving te nemen.

Een longines om de itch te sussen totdat de JLC in zicht is?

3 likes

Het lijkt erop dat ik net het bestelmoment in november heb gemist.

Nu moet ik waarschijnlijk een half jaar wachten :smiling_face_with_tear:.

8 likes

Tot dat de we de echte kunnen veroorloven…
1583916534_0340_0340

De Frederique Constant Carree staat bovenaan, al ruim een jaar ondertussen. Soms nog twijfel tussen de FC en de Longines Dolcevita. :upside_down_face:

9 likes

16 likes

Persoonlijk heb ik niets met Rolex maar deze vind ik erg mooi!

2 likes

Ik heb dat ook. Niets met rolex. Sommige modellen erg mooi, waaronder deze.

2 likes

Niet dat ik autistisch ben en een excell bijhoud :see_no_evil:

13 likes

Deze 126000. Wel voor een normale prijs en niet met 2k boven retail. Ik twijfel wel of deze kleur wel iets is om elke dag te dragen. Blijft voor mij nog een favoriet.
images (1)

8 likes

Omega Speedmaster Professional. Mijn voorkeur gaat uit naar de 3861 mits ik deze voor een leuke prijs kan krijgen. Anders neem ik ook absoluut genoegen met de (oudere en iets goedkopere) 1861. Ik denk dat hij volgend jaar of anders in 2026 gaat komen.

11 likes

ik vind de verschillen tussen al die modellen (optisch) minimaal. Ik zie door de bomen het bos niet meer, al moet ik me er echt nog wel meer in verdiepen hoor (i know :sweat_smile:). ze zijn zo mooi :drooling_face:

1 like

Ze zijn idd heel mooi maar je ziet idd erg weinig verschil. Het lettertype en de band, verder ben ik niet gekomen. :see_no_evil:

Zooo die is mooi! :smiley:

Die bezel doet het hem hè

Klop hoor verschil is echt minimaal. Ik vind de band van de 3861 veel mooier en deze loopt ook versmald af. Het oogt wat minder massief dan de 1861. Voor de rest maakt het mij qua horloge helemaal niks uit.

Ook als ze uitgeslagen patina zijn?

1 like

Eigenlijk is er weinig mis met dit horloge! Wat is de diameter en gewicht? Ik heb nu een groene prx quartz…

Absoluut! Die vind ik erg mooi bij deze

Uhm hangt ervan af…
Ik weet dat deze IWC regelmatig met stipjes groene patina uitslaat. Dat vind ik persoonlijk niet mooi.
Mijn Tudor Black Bay Bronze slaat egaal uit en wordt mee r zwart. Dat vind ik persoonlijk wel mooi.