![]()
Ja…
Absoluut ja

Neem nu de Kurono Tokyo Reiwa. Draag ik erg graag. Heeft veel persoonlijkheid, maar is niet het meest verheffende horloge in de wereld. Maar:
- Japans
- Mid century (de 20e) design
- Bol glas
- Klein
- Dressy
Credor is net als Breguet moeilijk. Ze maken allebei enorme sloten aan aartslelijke horloges, waarbij elk merk heel af en toe horloges maakt die tranentrekkend mooi zijn.
Specifiek in het geval van Credor is wat ze vandaag maken morgen vaak gewoon niet meer te krijgen. Alles is heel erg gelimiteerd en er is geen enkele consistentie in de ontwerpen en modellen die ze in het assortiment hebben.
Er zijn heel, heel weinig Credor modellen die ik mooi vind, maar die zijn allemaal met geen vokking kaars te vinden, zeker niet op het juiste moment.
Dus ja, de juiste Breguet of de juiste Credor (waarbij ik inderdaad een voorkeur heb voor Credor) is echt iets waar ik ooit tegenaan moet lopen. Dat maakt het ook leuk. Ik “hoef” niks meer te kopen of te verzamelen, want alles wat ik echt wil heb ik.
Ja klopt! Daar kwam ik ook achter toen ik de Squale Marina militaire aan Daffie verkocht
Dan toch maar die mooie reis naar Japan gaan plannen, dan komt de rest vanzelf💯
Mooie frase in dit topic
over verlanglijstjes.
Je ‘hoeft’ niks meer te kopen of verzamelen:
Behalve een gouden Breguet, credor, of Rolex OP.
Maar gelukkig dat we een hobby hebben en niks
‘hoeven’.
Die is al lang weer afgeserveerd wegens “voegt niks toe en heeft hele nare clasp”.
Zo’n poll is natuurlijk een leuke discussie op dit forum, maar mijn knip zit behoorlijk dicht in dat opzicht.
Breguet of Credor is gewoon ooit eens zien of ik iets tegen kom, ergens, het juiste model op het juiste moment, wat me kan bekoren. Actief zoeken doe ik momenteel niet, al moet je een van een hobbyist niet verwachten dat ie niet meer kijkt, af en toe.
Wellicht moet ik volgend kwartaal voor werk naar Tokyo. Dat is al een aardige. ![]()
Trouwens, vraag dat maar eens aan @PowerReserveFan . Die heeft net een heel erg charmante en übercoole Studio Underd0g gekocht (excuus-verjaardag, hulde), maar heeft dat ook naast twee Grand Seiko’s en een Constellation liggen, bijvoorbeeld.
Een 118239A staat hoog op mijn lijst voor 2026.
Wees eens niet zo lui en doe daar eens een foto bij. Of op z’n minst een nadere beschrijving.
![]()
Ik zal het antwoord alvast maar even inschieten dan
. Ik merk dat ik de GS-en heel graag draag, de Snowflake voorop. Vaak ook voor langere tijd. Na een maand ofzo is het weer een beetje gewoon geworden, die superscherpe wijzers en prachtige plaat. Dan geniet ik net zo hard van de andere opties, zoals inderdaad de C-shape Constellation.
Die Studio Underd0g heeft me echt verrast. Mijn eerste chronograaf en dan met een hele frisse wijzerplaat, mooie compacte kast met een caseback die het uurwerk laat zien is echt leuk. Net zo leuk als een GS om de pols slingeren. Vind ik dan.
Dat snap ik! Wat een geweldig design. Die rode ring in het midden is echt klassiek ![]()
Jammergenoeg niet zo makkelijk ergens in het echt te zien / passen. Staat in ieder geval op de very shortlist voor 2026.
Echt ook specifiek die kleurstelling? Ik begreep uit een snelle Google dat er donkerblauwe zijn, zwarte, etc, maar dat ze allemaal iced zijn, qua wijzerplaat. En waarom geen Bark bracelet en bezel, joh? Da’s ook weer eens wat anders. Of is dat je smaak niet?
Geweldige Sinn!
Hmmm, de charme van vintage
of een coole moderne interpretatie en zorgeloos nieuw?
Ja of modern, maar met lekkere vintage vibes?
Tough one… ![]()
Oh en nog een ‘probleempje’: een ernstig leeg horlogepotje…
![]()
Ik wil ze alle 3 wel ![]()