Staat je goed! Mag ik vragen wat je polsmaat is?
Oh wat erg … ik heb een verzadigingspunt bereikt waardoor ik geen horloges meer op mijn verlanglijstje heb staan. Ik heb een collectie waar ik tevreden mee ben. Ik ben saai geworden, ik hoor hier niet meer thuis want … ik ben voldaan! ![]()
Eens kijken hoe lang dit gaat duren. Ik denk zeker tot het begin van volgend jaar! ![]()
Dank.
16,5 winter - 17 zomer.
Vind ik nog knap lang duren. ![]()
Hier iets heel simpels. Een 35mm dressertje uit Japan met een simpel Miyota uurwerkje er in. Goudkleurig PVD zelfs, zo skeer is het.
Ga nou door naar Breguet! Nu staat er bovenaan je lijstje weer een snack.
Dat stilt de echte honger niet, Henk. Da witte gij ook.
Ik begrijp je wel Chris. Wijzers en wijzerplaat zijn
en dat voor een scherpe prijs
Maar het blijft een snack als je eigenlijk een Breguet wenst
Mijn probleem is dat ik nog lang niet weet welke Breguet. Een experiment met 35mm in geel goud is niet toevallig. Als dat een fout blijkt te zijn maak ik hem liever voor een scheet en een knikker.
Ik neig bijvoorbeeld eigenlijk meer naar hetzelfde horloge in staal. Mijn vrouw vindt deze gele een snoepje, zij is wel van het goud. Als ik hem niet aanraak en hij om haar pols verdwijnt is dat een teken aan de wand.
Dat gaat sowiso gebeuren. Het is een snack.
Dit hele experiment is gedoemd om te mislukken.
Een Breguet, in wit- of geelgoud is een volledig andere ervaring dan een kuoe met een pvd coating in een gouden kleur.
Als je twijfelt of goud je staat, kan ik kort zijn. Iedereen staat goud.
Maar nou komt het: het gevoel van echt goud om de pols is niet te evenaren.
Da witte gij ook Henk.
Wel leuk dat je ega er binnenkort een horloge bij heeft. ![]()
![]()
Maar is het mijn ding? Dat ik er mee weg kom betekent niet dat ik het fijn of zelf mooi vind staan.
Sorry man, ik zit er in omdat ik sommige Breguet ontwerpen cool vind, en omdat ik ergens een upmarket dress watch wil ervaren, maar het metaal? Tja. Daar ben ik te nuchter voor.
Het “gevoel” van echt goud zal me echt jeuken. Ik vind goud inferieur aan staal en titaan omdat het nodeloos zwaar maar toch redelijk zacht is. Het heeft een zekere status, maar ik zit niet op extra gewicht te wachten. Gelukkig weegt een 34mm dress watch niet veel, maar het doet me niks dat het goud is.
De vraag is puur “wat vind ik van geel”.
…is dat misschien gewoon doordat de afwerking onder jouw intussen verwend hoge standaard zit.
Waarom zou je die 's morgens nemen ipv een van je GS’en.
Maar hey, weinigen gingen dood van een snackje.
Even ervan uitgaande dat je niet én een Breguet én een Credor gaat aanschaffen. Zou je dan niet veel liever een Credor bezitten?
Ik zeg het niet graag, maar ik heb het je gezegd…
Intenties en realiteit liggen enkel deze tijd van het jaar dicht bij elkaar ![]()