Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Deze staat al heel lang op mijn lijstje

markup_1000011394

21 likes

Longines heritage conquest in 35mm van een aantal jaren geleden. Deze zat anderhalf jaar geleden ook al een tijdje in mijn hoofd.

3 likes

Lekker Vincent

13 likes

Deze mag het voor jou worden Koen

7 likes

Zo een KS is wel echt lekker, eenstuk mooier en chiquer dan Longines vind ik persoonlijk. Al is die ook goed gelukt. Ik was zelf een tijdje naar een goedkoper alternatief, Lorier Astra, aan het loeren.

2 likes

Gewoon erbij, of als vervanger?

2 likes

Erbij. Maja, €€€€…

2 likes

Das geen frivoliteitje voor erbij in ieder geval.

2 likes

10 likes

Grappig, hij ziet er groter uit op die foto. Mooi ding.

Dat lijkt me zeker geen straf.

Heel mooie maat ook, 38,6 x 10,7 mm. Net een tikje groter dan de vintage exemplaren, zonder dat de proporties eronder lijden. :ok_hand:t2:

De SJE083 is qua proporties misschien een fractie minder mooi (ietsje kleiner en dikker), maar heeft dan wel weer die ouderwetse Diashock-tekst op de wijzerplaat. Qua afwerking ziet het er ook allemaal erg goed uit.

17 likes

Als ik dit zo lees heb je volgens mij de keuze al gemaakt. :slight_smile:

1 like

Of

Iig een Seamaster :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Tja, wat moet ik nog over deze zeggen…?
Ik heb er, serieus, vannacht (weer) van gedroomd. :sleeping_bed: :smiling_face_with_three_hearts:

Vrij grote kans dat dit de volgende wordt. :blush:

24 likes

Ik vind deze heel mooi maar er is 1 ding dat mij stoort en dat is dat de wijzer van de chronograaf in neutrale positie over het datumvenster valt. Wat mij betreft een misser in het ontwerp.

Ik begrijp wat je bedoelt. Is misschien ietsje minder praktisch. Maar ik vind het ook wel lekker quirky (ben ikzelf ook een beetje :smile:) en daarnaast een mooie verwijzing naar de vroegere Dato 12.

Sowieso vind ik deze en de hele huidige glassboxserie een heel goed gelukte moderne interpretatie van de modellen van weleer.

3 likes

Dat zou eigenlijk makkelijk en leuk op te lossen zijn met een secondenwijzer met een open “raam” in.

Buiten dan dattie allicht 2 mm boven het datumvenster zit.

5 likes

Oepf! Neeh! Dat zou 'm echt heel veel lelijker maken! :grimacing:

Nee, ik vind het juist een leuke, onderscheidende feature. Helemaal perfect, zoals ie is! :star_struck:

Maar, TAG heuer maakt sinds kort ook een zwart glassboxmodel, zonder datum en met lekkere rode accenten, voor wie het toch niet aandurft, de ‘moderne Dato 12’. :person_shrugging:

7 likes

Sweet dreams Ed

1 like

Of met een big date complicatie :slightly_smiling_face:

6 likes

Deze Credor GCAZ015 staat toch wel bovenaan het lijstje momenteel. Wellicht te simpel voor sommigen:

12 likes