De tank solarbeat
Gisteren kwam een drop van Doxa op mijn Instagram voorbij.
Dat heeft mij gelijk alles uit mijn handen laten vallen.
Weer een Doxa icoon uit hun vroege duikgeschiedenis.
Opnieuw beschikbaar voor de nieuwe generatie fans waar ikzelf ook deel van uitmaak.
Vintage Doxa is top tegelijkertijd verschikkelijk duur en kwetsbaar.
Doe mij maar het nieuwe model inpakken hoeft niet!
Hij is inderdaad lekker! Na veel rondkijken en initieel iets in Tiffany blue te zoeken, bijna de Aikon in Tiffany gekocht. Vond het alleen wel een beetje aan de prijs (de quartz versie), dus de knoop niet doorgehakt. Toen deze van @Cal219 (
) in het blauw eens goed bekeken en gaf mij hetzelfde gevoel, fris, zomers, prachtig soort van waaier motief wijzerplaat, en de kleur
Bonuspunten scoort hij ook op de superstrakke stalen bezel, die mooi combineert. Plus een diameter van 40mm waar ik niet overheen wil. Enkele kanttekening is wel; hij is wat dik met ruim 12mm en de bezel is zoals bij Seiko bekend, niet OCD proof
De standaard stalen band is ook een lomp en afzichtelijk ding zonder taper. Gelukkig nog een ongebruikte bewaarde riveted band gevonden, staat top dus helemaal tevreden. En dat voor de prijs van een moonswatch
Prachtige summervibes duiker.
Er staan een aantal horloges al enige tijd op het lijstje. Maar een nieuwe binnenkomer op de wishlist is deze
Kijk eens aan! Dit zijn nou eens leuke vakantie beaters. Zijn er al prijzen bekend?
Edit: kleine €4k… blijft toch geld voor een ‘Swiss movement with Doxa decoration’
4000€ voor een “beater” vind ik überhaupt veel als je het mij vraagt.
Ja dit is echt een hele vette release van Doxa. Wat een stijltje zeg! ![]()
Pittige prijs wel.
Ik vind ze niet eens te koop, laat staan voor een pittige prijs. ![]()
Een meevaller.
Vind ik niet. Ik zou deze wel heel graag willen hebben.
Begin al maar met de fondsen bijeenrapen. ![]()
Een Heuer Monaco Calibre 11. Helaas geen budget voor.
Hahaha, die zijn echt niet helemaal goed.
Nieuw niet te bestellen meer?
Must be your lucky day ![]()