Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Het is een flink horloge. Voor mij is alles boven 40mm tegenwoordig groot. Mijn perspectief is wat veranderd. Jaren terug regelmatig een Sumo gedragen en onlangs nog eentje geprobeerd, maar ik vond het geen gezicht meer zo groot :sweat_smile:

Op een of andere manier vond ik de Marinemaster 300 nog het beste dragen

1 like

Voor mij staat, momenteel, met stip bovenaan de lijst een Breitling Avenger II GMT 43mm.

Ik krijg dat gekke ding niet meer uit mijn hoofd en iets zegt mij dat deze er snel gaat komen.

1 like

Deze:
afbeelding

Mooie maat en strak.
(plaatje geleend van het internet (monochrome))

8 likes

Deze Sinn 556 staat al heel lang bovenaan de lijst.
En als ik niet een Ming 17.09 had gekocht was het deze ook geworden.

Meer info:
https://www.sinn.de/en/Modell/556_A_RS.htm

6 likes

Deze

Of deze

En dan nog deze band erbij.

10 likes

Niet te krijgen maar wil hem wel heel graag hebben.

11 likes

1995… en in het eerste jaar werden er nog onderdelen van Rolex opgeschroefd. Kroon, kast, cashback, etc.

Later werden deze allemaal vervangen door Tudor onderdelen.

Stukje geschiedenis?

1995
FOURTH SERIES: TUDOR PRINCE OYSTERDATE
In 1995, with the introduction of the series of 79200 references, the appearance of the Prince Oysterdate self-winding chronograph was rethought subtly but significantly. To begin with, the case, which over three generations of chronographs had essentially retained its famous imposing, sharp presence, became more refined and softer. Keeping a highly recognisable silhouette, it now presented to the eye softer lines consisting of curves and rounded configurations. Three more notable changes marked the design of this fourth generation: a new characteristic dial, silver with cream-coloured counters, was introduced, a black anodised aluminium insert with a transfer replaced the traditional Plexiglas tachymetric-scale bezel insert, and a sapphire crystal with a Cyclops lens was adopted to replace the Plexiglas crystal. Its movement remained the self-winding Valjoux Calibre 7750 in a substantially improved version. Its finishing was characteristic and benefitted from a particular aesthetic effort. Entirely refreshed, its decor was called “special TUDOR”. Its rotor was no longer decorated with transfer marking, but engraved and gilded. Its screws were now polished rather than matt. In 1996, the company Montres TUDOR S.A. celebrated its 50th anniversary. Having attained its maturity, the brand was now known in all markets. Thus the direct references to Rolex were gradually disappearing from the cases, winding crowns and bracelets of TUDOR watches

En daarom heb ik er een uit 1995 gekocht :grin::sunglasses:

1 like

Nee dat niet maar kan slecht kiezen welke om te doen :wink:

1 like

Deze wil ik hebben!

6 likes

Echt niet normaal hoe lekker. Vooral met de gouden band. Echt de king of klatserts. :heart_eyes:
Denk dat de band van AP echt tot de beste behoort. Had laatst even een 5711 Nautilus in de hand en begrijp mij niet verkeerd schitterend en hoogwaardig horloge werkelijkwaar prachtig, maar had meer van de band verwacht. Voelde een beetje dun aan en de sluiting was ook wat simpel. Had wat meer verwacht van een horloge van 30k list en een marktwaarde van meer dan een ton. Denk (als ik de foto’s zo bekijk) dat de Royal Oak hoogwaardiger aanvoelt en de beste metalen band in town is…

1 like

Hij blijft jeuken maar twijfel ernstig over de maat, volgende week passen.

Of deze maar alleen voor list:

Verder geen aandrang maar je weet nooit wat er langskomt.

3 likes

Deze.

10 likes

Ziet er uit als een testbeeld van een televisie…

Een beetje te druk voor mijn smaak, maar wel apart.

1 like

Hebben ze al nieuws over die gouden band?
Ik zit plaatsvervangend te smachten namelijk :smile:

1 like

16233 (liefst uit 1991, maar geen deal breaker) of een 16013 met een zwarte stick dial :heart_eyes:.

Sowieso niet onder doet voor patek. En ik denk zelf dat AP kwa afwerking zelfs beter is.

Kwa degelijkheid is de 15500 super.
Ik heb er zin in :sunglasses:

Zal niet lang meer duren denk ik :wink:

Nog even geduld AUB :sunglasses:

2 likes

Die was gisteren al aan, dan maar zonder DJ.

1 like

De nieuwe Archimede op de stalen band :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Maat is prima joh. Volgens mij heeft @GiveMeYourDough nog zo’n zwarte te koop staan.

1 like

Yup. Mooi ding hoor en ongedragen :hugs: Stuur maar een PB bij interesse.

2 likes