Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Vandaag weer eens een Ball

4 voor de prijs van 1

Breitling 57 Rainbow
JLC Polaris Date
Rolex Explorer II
Rolex Milgauss

Ball Engineer Master II diver Rainbow

Mooie specs voor Euro 2400,- Pre-order

ETA 2892
COSC
42mm
13.5mm
50mm
300m
1.000 Gauss

12 likes

Goede keuze! Heb zelf deze:

Soms denk ik er wel ‘s aan om deze te vervangen door een damasko DS30 maar zodra om de pols verdwijnt de drang weer :slight_smile:

5 likes

Betaalbaar;:

Onbetaalbaar;

14 likes

Ben benieuwd of die ĂŒberhaupt nog een keer gaat komen.

1 like

Haha, het is wel stil inderdaad :joy:

Hoe doet de bezel het als krasmagneet?

Valt heel erg mee. Ik ben niet voorzichtig met mijn horloges en draag ze eigenlijk overal maar tot nu toe geen grote dingen. Ik heb 1 heel klein lijntje aan de buitenkant. Voor de rest helemaal niks.

1 like

Niets
noppes
niente! :sunglasses: Volledige tevredenheid met de Tudor GMT.

13 likes

Ja, ik zie het. Tikkie druk, maar niet verkeerd zo’n mengelmoesje.

1 like

5 likes

:heavy_check_mark:

Geen verlanglijst meer, wel verhuisplannen


16 likes

Loop ook al eventjes met de AT in mijn achterhoofd. Om van de jeuk af te komen zou ik ipv die Longines eerder voor een Formex gaan, maar alleen als je de aparte schroefjes kunt hebben.

39 MM Formex Essence Chronometer - NEW LOGO, NEW SIZE - (2020) - YouTube

Of een blauwe SARX (045 ofzo). Ik heb alleen al een witte SARX waar ik erg blij mee ben, dus dat zou in mijn geval onzinnig zijn.

1 like

12 likes

Dank voor je tip Richard👍

Heel tof horloge die Formex, idd een heel mooie alternatief voor de Longiness 39mm.

Ik ben ‘in de markt’ voor de 43mm versie van Longines Conquest. Ik vind 40mm al aan de kleine kant, de 39mm Formex is het voor mij niet.

Ik ben benieuwd of Formex de 43mm ook update, want dat oude logo op de 43mm is een af knapper.
Maar als de nieuwe versie in 39mm ook zo in 43mm is te krijgen, ga ik eens serieus nadenken of ik niet voor de Formex moet gaan. Echt een gaaf horloge!

Voor ik uitkwam op de Conquest hebben de HydroConquest en de Tissot Seastar 1000 ook de revue gepasseert, maar om verschillende redenen afgewezen, vooral omdat ik ze te druk vond.

Iemand nog een mooi alternatief voor een sportief (duiker/vlieger) horloge met blauwe wijzerplaat en stalen band?

1 like

In dit geval hoef je niet meer verder te zoeken :wink:
the new FortyThree Automatic Chronometer now features the new, more discreet brand’s logo

2 likes

Vergeleken met de andere horloges in jouw collectie kost deze geen drol.

Dus over de aankoop hoef je waarschijnlijk niet lang na te denken

61WPyodlirL.AC_SY500

6 likes

Zou ik ook zijn, als ze ook eens iets voor de smallere pols zouden maken. 36 of 37 mm o.i.d. zou ik zeer begroeten.

1 like

Wat is je polsmaat ?
Voor ik op eender welk forum actief was, dat was voor 2004, droeg ik horloges die me bevielen, groot of klein, ik stond er niet bij stil. Te groot of te klein bestond eigenlijk niet toen.
In 2001 ben ik bij toeval op een Rolex forum gestuit. Turf was dat.
Van toen af werd ik geïnfecteerd met het forum virus van ‘te groot’.
Gelukkig ben ik daar toch al vele jaren vanaf en draag met veel plezier alles van 36 to 45 mm.

2 likes