Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Ik wil nog eens een Vostok 24-uurs model scoren. Gewoon, omdat het een bizar ding is en mij vast de hele dag verward door de stad doet dolen en afspraken doet missen.

6 likes

Doe de Sinn maar dan

1 like

@JohnWick Wat mij betreft de mooiste chronograaf die ik ooit heb gezien. Het is de IW387901.

https://www.iwc.com/en/watch-collections/pilot-watches/iw387901-pilot_s-watch-chronograph-spitfire.html

Wat is er mis met de sea dweller dan?

1 like

Ja dat is ook mijn eerste keuze! Heb op dit moment alleen maar duikers dus een chrono zorgt voor een mooie variatie.

Erg fraai maar wel faux lume. Doe mij deze maar :yum:

4 likes

Met die lume heb ik geen moeite. Vind het zelfs erg mooi in dit geval.

De blauwe is ook erg mooi! Maar 43mm geloof ik. Wordt weer wat aan de grote kant.

1 like

Scherp!! Dat was mij nog niet opgevallen. Heb net eens op Chrono24 gekeken maar er staat er daar geen enkele met die rode tekst. Ook niet de oudere varianten (voor zover ik heb gevonden).

Hahaha. Wat een super dik horloge!! Jaloers hier aan deze kant van de lijn!!

Fenomenale set! :sunglasses: :+1:

1 like

Deze Nomos Metro. Al staat hij al een tijdje op m’n lijstje, hij gaat er waarschijnlijk eind deze, begin volgende maand echt van komen.

10 likes

Hier staat hij weer wel met die tekst. En zelfde ref nr.

https://watchilove.com/between-the-earth-and-the-sun-iwc-pilots-watch-chronograph-spitfire-ref-iw387901

1 like

Nou…… heel rap IWC benaderen dat je de rode tekst wilt, kopen dat ding en in de NA mij in de aftiteling zetten :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Goedemorgen, hoewel ik totaal geen Omega liefhebber ben (te weinig horloge voor veel te veel geld) blijft een Speedmaster toch trekken. Eind van de maand de beurs maar eens flink op de kop houden…:blush:

8 likes

Vind je dat serieus?

Leg eens uit als je wilt?

9 likes

Die begrijp ik ook niet helemaal.

1 like

Er valt weinig uit te leggen, dit is slechts mijn mening. Kijk eens naar de prijsontwikkelingen van Omega de laatste jaren…:flushed:

1 like

Altijd al interesse gehad in de horloges dat Nomos op de markt bracht. Ben aan het kijken voor deze aan te schaffen met de display back. Heeft iemand ervaring met deze en de lug size hiervan? Ben namelijk wat bang dat deze te lang zouden uitvallen.

3 likes

Maar is er “weinig horloge” aan Omega?

Welk merk vind je bijvoorbeeld een betere verhouding prijs / kwaliteit hebben?

Nomos heeft vaak lange lugs

Dit is de 36 mm en die is 47 mm l2l

Dat blijft altijd een kwestie van persoonlijke smaak, maar kijk bijv. eens naar een Grand Seiko voorzien van het springdrive uurwerk, ook niet goedkoop, maar echt mooier afgewerkt en voorzien van een technisch veel geavanceerder uurwerk. Ander mooi voorbeeld is Squale, een wat simpeler uurwerk echter een kastafwerking die niet onder doet voor een Omega, en dat voor een kwart van de prijs. Begrijp me echter niet verkeerd, ik vind niet dat Omega slechte of slecht afgewerkte horloges maakt, echter vind ik ze, zeker vergeleken met het prijspeil van 10 jaar geleden (ooit nog een nieuwe seamaster planet ocean gekocht voor € 2.400,00) te duur geworden.

1 like