Ik heb even kunnen reflecteren over mijn collectie en mijn horlogedoelen. Ik ben onwijs blij met mijn huidige 6-tal en een mooie all-rounder met donkere plaat en bescheiden maat zou de collectie goed aanvullen. Een horloge van meer dan €1000 zie ik de komende jaren niet gebeuren. Dus vallen de Citizen Chronomasters, Grand Seiko’s en ook de Longines Spirit af.
Deze Seiko voldoet eigenlijk aan al mijn wensen, inclusief de lume en de zwarte datumschijf. Dus met stip op nummer 1 binnengekomen:
We weten allemaal wel door wie dit komt…
Ik geloof toch wel deze. Ik weet het, BB58 money maar je bent een watchnerd of niet
Nu ik de eerste horloges heb kunnen wegstrepen was ik een beetje rond aan het kijken naar iets voor bovenaan het lijstje en kwam ik op het forum het merk “Ball” tegen. Ik (leek) had nog nooit van dit merk gehoord maar was direct gecharmeerd van het onderstaande model.
Ben mij eens gaan verdiepen in het merk Czapek.
Toe in dit horloge zag, wou ik hem gelijk hebben prachtige uurwerken ook.
Kost dat?
Ik hoopte om na de verkoop van mijn huis deze IWC Ingenieur te kopen, maar helaas valt de verbouwing zo tegen dat dat er helaas niet in zit. Blijft op de lijst voor de wat langere termijn.
Schitterend horloge!
Heb er een tijdje geleden ook naar zitten kijken. Dacht rond de CHF 19k
Volgens mij rond de 18k
Dit ja
Echt trek in
Ja ze maken bizar mooie dingen!