Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Mijn buurman heeft er toevallig 1. Maar daarbuiten ook niet nee. Terwijl het forum er vol mee zit.

1 like

Eens aangaande Hamilton.
Spur of the moment.

zet Hanhart met stip op 1

1 like

Heb je daar ervaring mee specifiek bij dit model 417 ES en/of Hanhart in het algemeen?

2 likes

Killed anticipation

Op het werk, zeer zeker. Zowel de Broad Arrow 1957 serie als reguliere moonwatches. :slight_smile:

1 like

In het algemeen. Ik heb twee jaar geleden op Watchtime Düsseldorf alle Hanharts die ze hadden in mijn handen gehad. De niet-chrono’s voelden wel ok, maar ik vond de chrono’s kwalitatief erg tegenvallen. Ik neem voor het gemak aan dat ze geen maandagochtendexemplaren bij zich hadden.

Hmm, ben nu nog benieuwder. Was er destijds ook, maar aangezien het tamelijk druk was bij Hanhart op dat moment, niet aan toe gekomen om beter te kijken.

Wat was het dan dat precies tegenviel? Je repte eerder over bezel en pushers?

Deze zijn bizar in prijs gestegen. Niet meer onder de 5k Vraagprijs te vinden :pensive:

Deze graag!

16 likes

Deze graag !

10 likes

De Grand Seiko Omiwatari, perfecte maat en dial met het springdrive uurwerk :grin:

38.5mm in diameter, 10.2mm hoog en 43.4mm lug-to-lug.

Spring Drive caliber 9R31, handopwinder met 72 uur power reserve.

Alleen de 30 meter waterdichtheid en het prijskaartje van zo’n 8k€ zijn een beetje jammer

16 likes

Ja, dat vooral. Op allebei zat veel speling. Algehele kwaliteitsbeleving vond ik daardoor ondermaats.

1 like

Mooi :hushed: :ok_hand:
Staat deze alleen op je verlanglijstje of heb je ook echt concrete plannen om deze in bezit te krijgen?

Dit is een ‘allocation piece’ en ik denk niet dat ik belangrijk genoeg ben. De premium is ook niet te doen dus, concreet is het nog niet helaas

1 like

Maar gij het ook al een mooie Patek of nie?

Meerdere maar nog één past prima in de horlogebox hoor :joy:

4 likes

9 likes

In klein merken land

alleen dan een maatje kleiner.

In groot merken land een duikert en vind t lastig kiezen tussen.

8 likes

Het is fijn te weten dan je met de BP en GO echt niks fout kan doen. Is kiezen zoals tussen MB en BMW , beiden top. Succes! Ik heb GO gekozen maar BP blijft in mijn kop en zal er vermoedelijk ook komen.

1 like

BPH