Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Niet mee eens. Een groot deel van de chronografen maakte gebruik van de Valjoux 7750. Kijk maar eens hoe dik die is. De recente manufactuuruurwerken die erbij gekomen zijn, zijn of dunner, of ontworpen om de 7750 zonder al te veel veranderingen te vervangen. Kijk eens naar de FP1185 (nu Blancpain), de El Primero, de GP 3370 chrono (wel modulair), JLC 951, etc…

De Omega Aqua Terra Quartz (of de automaat maar das nog een budgetkwestie)

of de Hydroconquest Blue dial als toevoeging aan mijn zwart SuperOcean.

En op nummer drie de Tag Heuer 2000 white dial, gekleurd logo en de 12;)

12 likes

Er zijn er wel een aantal die (binnen mijn huidige budget) op mijn verlanglijstje staan. Ik heb daar eerlijk gezegd wel nog geen concrete voorkeur in naar volgorde waarbinnen ik die zou willen gaan aankopen. Het gaat o.a. om:

Een tweede Seiko Recraft (de SNKM97) nadat ik eerder al de SNKN37 had aangekocht.

De Boldr Safari Vogelkop Superb.

De Zeppelin New Captain’s Line 8662-5 (met full lume wijzerplaat).

Eentje van Future Funk, maar weet nog niet exact welk model. Deze spreekt me voorlopig het sterkste aan.

Ik vermoed dat mijn volgende aanwinst één van deze vier zal zijn. Al is mijn verlanglijstje nog wel wat groter.

Net mijn KTM monster bike ingeruild voor een iewat rustiger, Japans vintage model. Snel rijden mag je toch niet meer, onthaasten is de boodschap.

22MY_W800__RD1_STU__1_

Dus daar past eigenlijk wel een vintage Japans horloge bij :wink:
Deze zie ik momenteel helemaal zitten :

En omdat ik volgende week jarig ben, verwen ik mezelf misschien wel met een horloge dat al heel lang op mijn verlanglijstje staat :

of deze, twijfelgeval :

Keuzes, keuzes…

16 likes

Hoogstwaarschijnlijk deze…

12 likes

deze wellicht, enkel dat witte datumvenster… :thinking:

16 likes

Nog niet met stip, maar ik begin ze wel steeds interessanter te vinden: Ball watches met tritium buisjes als lumebron. Bijv. deze:

5 likes

my wrong, deze dus:

20 likes

Deze begint een serieuze kanshebber te worden

5 likes

Mooie retrolook Kawa! Lijkt in de verte op mijn vroegere 1953 Matchless zijklepper met stoterstangen…

Schermafbeelding 2023-06-30 211642

2 likes

Deze!

13 likes

Blancpain ff bathy 38mm in… ik denk blauw :thinking::thought_balloon:

1 like

Al jaren een grote droom dus 2 maanden geleden maar besloten te gaan sparen!

9 likes

Waanzinnig mooi

2 likes

maar niet degene die ik bedoelde :wink:

2 likes

Oww

1 like

Ook waanzinnig mooi

1 like

Ik ben eigenwijs :sweat_smile:

Volgend jaar eerst maar even naar zuid Duitsland.

Wil deze toch echt eens in t echt zien

Mocht dat niks worden of mocht die eerder op mijn pad komen.

Ook zeer benieuwd naar deze

10 likes

Moeilijk, die keuzes…

Zoals gezegd, ga ik wat meer ‘onthaasten’ en door het heel drukke werkschema, het kroostrijke gezin en de te vele hobby’s (muziek, motorfietsen en horloges), ga ik deze laatste wat ‘vereenvoudigen’ met het KIS-principe.

Dit betekent nog slechts af en toe eens een nieuw partituurtje afdrukken om eens de vingers te strekken op de piano (waar ik dacht dat dit niet volstond en ik willens nillens een kleine thuisstudio uit de grond aan het stampen was), eens wat rondtoeren op een rustige retromotor (waar ik dacht dat ik met een zware tourmotor de wereld wou gaan verkennen), en mijn ‘collectie’ horloges beperken tot twee exemplaren (waar ik in korte tijd een verzameling van 4 heb bijeengesprokkeld terwijl ik, ondanks de interesse, er voor 99% van de tijd maar één echt droeg en van genoot).

Dit gezegd zijnde, ga ik dus 3 van de 4 horloges verkopen. Zijn geen dure exemplaren en evenmin collector’s items, maar ik verwacht er dan ook geen fortuinen voor.

Ik hou het dus bij mijn Hamilton Khaki Field Bronze die ik vrijwel elke dag draag. Mijn andere horloges zijn veel groter, te groot voor mijn pols, en tegen beter weten in waren dit dus geen goede aankopen. De 38mm Khaki Field zit me als gegoten en ik blijf er maar naar staren.

Nu heb ik als tweede en laatste horloge mijn zinnen gezet op een vintage/retro horloge. Er waren enkele modellen die ik heb bekeken :

Maar uiteindelijk denk ik toch dat verfijnde en tijdloze model gevonden te hebben (en ik wou stiekem sowieso iets Japans) :

Geen goedkoop horloge, maar goed, het is volgens mij wel de prijs waard. Is een limited edition maar toch nog goed verkrijgbaar.
Ik ga er als tweede bandje nu geen Nato voor kopen, maar ofwel een Milanese mesh, of een originele Seiko metalen armband.

4 likes

Het ging idd wel heel hard bij jou :slight_smile:

Ik zou voor de Oris gaan. Persoonlijke smaak.

2 likes