Klein maar fijn, wat een sympathiek horloge is dit zeg! Dit is een instant dit is het gevoel. Indien hij een tijdje blijft hangen komt die er volgend jaar wellicht. Wat goed gedaan van Tag Heuer.
M’n muis hangt boven de bestelknop. Two-tone wil ik toch eens proberen, waarbij deze zachte goudkleur me erg aanstaat, zeker in combinatie met de donkergrijze plaat met subtiele sunburst.
Mooi maar zo jammer van die datumpukkel…
Ja zonder de pukkel had 'ie al om m’n pols gezeten
Heel mooi! 36mm perfect, ook voor mij Wel een flinke vraagprijs €3200 voor zo’n afschrijfkanon
Afschrijven doe je op bijna alle horloges en überhaubt alle gebruiksgoederen. Maar, als je 'm nou echt mooi vindt en de perfecte maat, zou ik me er niet door laten tegenhouden. Maar goed, ik zie horloges dan ook niet als beleggingsobject, waarmee ik een bepaald rendement moet behalen. Ik ben geen boekhouder. Ik ben horlogeliefhebber en koop (dus) wat ik gaaf vind.
Vind hem prachtig hoor. Mooier dan een Omega Aqua Terra en misschien ook wel de nieuwe Longines Conquest. Qua prijs valt de Carrera daar mooi tussenin en afschrijven doen ze allemaal.
Waarom mensen bij voorbaat negatief afgeven op Tag Heuer begint ook te vervelen. Helaas vermoed ik dat het niet minder wordt nu TH met smartwatches van €3.000 komt, maar ik probeer naar individuele modellen te kijken en niet generaliseren voor een heel merk.
Ik zie horloges ook niet als beleggingsobject. Ik ben alleen snel verveeld en dan doet verkopen wel pijn in zo’n geval.
Maken mooi afgewerkt spul, met een eigen smoel.
Maar … overlaatst naar die glassbox zitten kijken, bloedmooi, maar dan wel 1mm te dik voor dat segment. En dan steken ze er een vrij cool movement in die ze pokkesaai afwerken.
En dan krijg je dat “net niet” gevoel.
Nou ja, in ieder geval goed om dat van jezelf te weten. Dan kun je daar rekening mee houden en dus vooral gebruikt kopen.
Mijn ook al jaren. Moet zeggen dat het hier op HF wel iets beter is geworden hoor. Ik zie relatief best veel (in ieder geval veel meer) TAG Heuers, de laatste paar jaar en lees ook veel positieve ervaringen.
Ja, een
is natuurlijk sowieso een dingetje, voor horlogegekkies. Toch, als ik er ooit een zou kopen, zou het wel een TAG Heuer Connected zijn. Maar goed, een smartwatch staat niet heel erg hoog op m’n verlanglijstje.
Ja, dat vind ik dus ook.
Ja, ik vind sowieso automatische chrono’s tegenwoordig erg dik. TAG Heuer is daar geen uitzondering in.
Ja, van mij had het ook niet see-thru gehoeven hoor. Grappig. Maar meer ook niet. Maar in ieder geval de wetenschap dat het nieuwe TH20-00 uurwerk erin zit, geeft mij een
Ik vind die nieuwe glass box echt zóveel aantrekkelijker dan een Speedmaster!
Ben ook fan van chrono’s en denk dat ze vooral dikker geworden zijn door de overgang naar manufaktuur uurwerken. Het was de normaalste zaak om met wat aanpassingen een ETA uurwerk te steken, maar nu het grote boze internet daar achtergekomen is moet iedereen opeens zelf iets verzinnen en dat uit zich in de dikte.
Het is op dit moment lastig kiezen onder de €7-9k (een Zenith El Primero valt daar al buiten):
- Omega Speedmaster
- Breitling Top Time
- Breitling Premier
- Breitling Navitimer
- Tag Heuer Glassbox
- IWC Portugieser
- Tudor Black Bay chrono
De Omega en Tudor vallen als eerste af. De overige modellen zijn terug te brengen naar de Breitling B09 (waarschijnlijke winnaar) of Tag Heuer Glassbox (runner-up).
Vind de Breitling heel mooi en beiden (TAG Heuer én Breitling) stonden samen aan de wieg van de automatische chrono, dus dat vind ik ook charmant. Maar ik vind de indexen van de Carrera toch mooier dan de cijfers op de wijzerplaat van de Breitling en ook de kast-/lugvorm van de Carrera vind ik echt geweldig. Sterker nog, ik heb net mijn Carrera weer even uit de kist gevist en omgedaan! Anyways, voor mij zou die het worden.
Maar da’s natuurlijk persoonlijk. Veel plezier en succes met kiezen!
De Breitling B09 zit op €8.300 list en de Tag Heuer €6.500 list. Een Zenith Chronomaster Original op €9.900 en Chronomaster Sport op €11.800.
Denk dat op bovengenoemde modellen wel zo’n 20% korting mogelijk is, maar dan is een ZEP nog steeds een prijsklasse duurder. Voor een eerlijk vergelijk moet je ergens de grens trekken.