Moet je gewoon doen, mooie glimmert!
Ik waggel van idee naar idee. Maar momenteel staat een (wellicht saaie) DateJust weer erg hoog. Gelukkig zijn die lastig te verkrijgen dus kan ik weer aan andere horloges/merken denken.
Less is more. Een niet te druk horloge misstaat nooit in een collectie.
Mooi maar lijkt wel of de kast vol met krassen zit
Deze
Of toch deze…
Hmmm
Anyway, een Navitimer dus. In 2024. Ik laat me niet afleiden door mindere goden in de tussentijd
Ja. Er is veel te kiezen … 41/43/46 en dan staal/leer en dan nog de kleuren.
Ik ben zelf voor de historisch juiste 41mm gegaan, op staal. De stalen band is super comfortabel. Ben wel nog aan het kijken voor een blauwe lederen band. De blauw-zwarte is geen bandenslet (moeilijk te combineren), maar er gebeurt zodanig veel op die plaat dat hij niet gauw vervelen vermoed ik.
De B01 is geen match voor de El Primero die maar net duurder is. Met omega kan ik niet vergelijken.
Blijf het idd erg druk vinden, zou er zelf erg onrustig van worden
Valt best mee. Ik heb ook heel rustig in de verzameling. Voor elk zijn gelegenheid.
Ik heb een qua uiterlijk ongeveer soortgelijke Breitling gehad, de Chronomat B01. Met blauwe dial en zwarte subdials en had daar als afwisseling van de stalen Rouleaux band een zwart rubberen Rouleaux band en een ‘normale’ zwart rubberen band van Breitling op gekocht. Beide matchten qua kleur wel mooi met de zwarte subdials. Gaf ook een compleet ander polsgevoel.
Heb er een zwarte croco bij. Maar mijn vrouw is niet zo fan van de zwarte band. Dus zonet deze met witte stekkingen besteld.
Een zwarte sailcloth lijkt me ook wel iets, maar daar hou ik mijn vrouw niet mee gelukkig.
- Ketelaars (hopelijk niet lang meer op de wishlist😉)
- Montblanc Nicolas Rieussec
- Kudoke 2
- TagHeuer Aquaracer
- Baume & Mercier Riviera grey
Ik stop hier want wordt een top 100 anders
ik heb een Ketelaars niet op durven nemen, omdat dat op z’n minst tot de jaren 30 gaat duren voor 't zover is. Maar ja, jij bent de dappere doorzetter
Er zit iets in de pipeline maar ik wil het niet jinxen
Een Ketelaars is sowieso exclusiever dan een gangbaar “topmerk”.
Mooie band zeg.
Stap 1 is gezet. Verlof aangevraagd.
Stap 2 is afspraak maken en langs gaan eind 2023.
Ik ben redelijk onder de indruk van wat Longines de laatste paar jaar heeft gepresenteerd. En ze kosten niet de hemel en de aarde.
Enige minpuntjes van deze vind ik de afgekapte 7, en de enigszins té aanwezige rehaut.