Welk horloge uit je collectie staat al een lange tijd stil? En waarom?

Lovenswaardig. Dat scheidt de echte topics van de likesleepnetten.

3 likes

Voor de verhuizing in de kluis. Moet me nu vermaken met wat King Seikos en andere vintage prullen.

8 likes

Deze samurai. Tijdens vakantie in Honduras beetje waterschade opgelopen. Heb al wel nieuwe wijzerplaat en wijzers, moet alleen een ander uurwerken in. Mocht iemand een klusobject zoeken, ik hoor het wel.

3 likes

Is dit het nieuwe “outgoing-topic”? Mooi.
Deze gele jongen staat al een hele dag stil.

Mag weg tegen kostprijs :wave:

15 likes

Nee die gaat nooit weg :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Inderdaad ik heb hem al 36 jaar :slight_smile:

1 like

Ach ja het waren mooie tijden :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Mijn klok die ik van m’n vrouw heb gekregen vlak voordat we gingen trouwen…

Heb m noooooit meer aan sinds ik mijn Omega heb gekocht en sindsdien in de wondere wereld van klokken terecht ben gekomen.

Het is de Hugo Boss…

6 likes

Geen :upside_down_face: heb een collectie van twee stuks en wissel deze regelmatig af .Als ik vrij ben meestal de Tudor en bij werk of klussen de Baltic.

5 likes

Gekocht om te dragen op m’n huwelijksdag, maar door corona is deze met een jaar uitgesteld… (stiekem al wel een paar keer thuis op de pols gehad, maar dan ook enkel thuis…)

Deze zit dus in de doos te wachten tot half december :sweat_smile:

15 likes

Bij mij mijn zwarte Sintra, heb er zelfs geen foto van bij de hand. Zegt eigenlijk genoeg. Iedere morgen kies ik dan toch weer een ander. Nu moet ik ook bekennen dat hij net een schakel te groot is maar ik mij er niet durf te wagen om hem in te korten, met al die keramische schakels. Ik vind hem nog steeds prachtig, maar ik denk net door die iets teveel ruimte te weinig polstijd en teveel kisttijd.

1 like

Minste polstijd is voor absoluut deze 2…
Waarom ? Geen idee, vind ze beide super.

7 likes

:point_up_2:

Dat dus. Ik roteer hevig. Er zijn drie horloges die zo’n ouderwetse heen-en-weer datumverzet hebben, die draag ik aanzienlijk minder omdat ik het gewoon irritant vind om te doen. Kortom, m’n Frankenpoljot en grootvader’s horloge krijgen de absoluut minste draagtijd en staan

Ik zou dat laten maken voor je een sleepspoor over je wijzerplaat krijgt. Dan ben je verder van de pad. :slight_smile:

Die heeft nooit gekund, Henk. Da witte gij ook. :wink:

Moet je je sluitertijd langer maken.

Zeg, wil je het wel eens laten? Als je nog niet eens een hint mag droppen dat je wel eens een verkoop-topic aan zou kunnen willen maken vallen veel discussies hier stil, he?

En hou jij ook eens op. Ik zie het topic toch echt als legitieme vraag, en eerlijk gezegd ook als mooie gedachten-oefening voor mezelf. Wat zou er uit kunnen en waarom?

Geen spijkers op laag water zoeken, heren. Foei.

Leuk trio, zelfs. Stuk voor stuk een eigen smoel, behoorlijk wat afwisseling en van de 50’s via de 70’s zo de moderne tijd in (van rechts naar links).

Hoe dan? Waarom stuur je 'm niet op naar Seiko joh?

Maar wat heb je er mee gedaan om daar water in te krijgen? Ik had een Baby Tuna die waterschade opliep, maar da’s door Seiko onder garantie gefixt.

Ik zou dat bijna omdraaien. Man, wat oogt die Tudor groot naast die Baltic zeg. Ik merk dat ik kleine horloges met uitstraling van weleer steeds meer op prijs stel.

Zonde. Je hebt 'm nou al gedragen, dus niet doen is een manke rationalisering van een schaats die toch al scheef is.

Ik herinner mij grappig genoeg alleen welk horloge ik om had toen ik m’n echtscheiding definitief ondertekende. :slight_smile: Die gaat nooit meer weg.

Ik had er wel een klik mee, maar vond het een onmogelijk ding. Sinds ik de SPB197 heb snap ik waarom: Glashelder saffiertje, betere kleur, betere bracelet… Die draag ik meer.

4 likes

Nope, geeneen.
Ook de horloges die ik heel weinig draag worden eens per maand opgewonden en mijn quartz is een solar.

1 like

Het was daar bloedverziekend heet en na een tijdje op het strand dacht ik een verfrissende duik te nemen. Waarschijnlijk door de grote temperatuurverschillen is er condensatie ontstaan. Dus niet dat er echt water in is gelopen. Helaas was de garantieperiode verlopen

2 likes

Condensatie onder het glas… Had ik op de Baby Tuna ook, inderdaad. Seiko heeft 'm toen van vocht ontdaan en nieuwe pakkingen gegeven. Ik was op één of andere manier teleurgesteld in het horloge toen ik 'm terug kreeg. Zo’n klomp staal en dan zoiets. Ik heb 'm geflipperd.

En later terug gekocht. En weer geflipperd. :slight_smile:

1 like

Je verwacht idd dat het horloge wel het een en ander kan hebben. Achja, gelukkig hebben we een leuke trip gehad :sweat_smile::sunglasses:

1 like

Tja en die Tudor is maar 1mm groter en toch ook 39?

1 like

Overzichtelijk en divers trio.
Doe mij de Tissot maar!

1 like

Zit er al een heel klein beetje in, maar nagenoeg onzichtbaar omdat het dicht bij het wijzergat zit. Is een hand opwinden, dus ligt inderdaad netjes stil :grin:

2 likes