Welk horloge uit je collectie staat al een lange tijd stil? En waarom?

Deze blijft! Ik heb hem een service gegeven bij Baerends & Kolkena :blush:

Zo zie ik het ook, voor iedere stemming een horloge (ik ben redelijk stabiel :grinning_face_with_smiling_eyes:)

ik snap wat je bedoelt, en toch; 2004, 2012, 2016 :smirk:

De TH gaat nog voordat ik op vakantie ga voor een service, hij mag mee op avontuur
:desert_island::ocean::diving_mask:

2 likes

De meeste horloges, die ik heb, zijn mechanisch. En die liggen veelal te niksen. Want sommigen komen eens per jaar of zelfs nog minder om de pols. Nu ik dit zo meld, komt er een idee bij me boven. Dat ik, zoals mijn lief dat al vaker zegt, te veel horloges heb.

2 likes

Oei nu ik daarover nadenk ligt de oris aquis al een tijdje in de box… Misschien van de zomer weer en als dat hem ook niet word misschien maar eens afscheid nemen…

3 likes

Grappig dat sommige modellen toch altijd weer de weg naar je collectie weten te vinden…en dan toch weer het nest moeten verlaten

2 likes

Blijft een verdraaid mooi ding dat :ok_hand:t2:

1 like

Ja, @Chlorophyl … foei! :joy::joy::joy:

3 likes

Jaja ik ga wel weer in de hoek zitten. :slightly_frowning_face:

2 likes

De Sinn 103 a sa, doet het niet meer. W&V durfde (of wilde) het niet aan. Onderweg geweest naar Dusseldorf om 'm bij een Sinn dealer in te leveren, die ook reparaties kan en mag uitvoeren. Ging de auto in storing. Opsturen vind ik teveel gedoe. Ik wacht dus rustig tot ik weer een keer naar Duitsland kan rijden om 'm weg te brengen.

Groeten
Rutger

2 likes

Hoezo dat dan joh? Je kiest een verzekerd bedrag, doet het aangetekend en hoppa… :slight_smile: Dat lijkt mij een paar uur minder moeite dan op en neer karren naar Düsseldorf. Of je moet in Arhem, Nijmegen of zo wonen, voor mij is het 2,5 uur per richting, met verkeer.

1 like

Deze Breitling Colt GMT+ eind 2013 laten voorzien van een coating omdat ik het origineel te bling vond.
Het is een zwartbruine tint, best apart. Deze foto’s doen hem geen recht:-)
een one of a kind horloge die ik nu al een tijd niet meer draag. Misschien toch maar weer eens doen, echter wil eerst een service laten doen.

Breitling Colt gmt dlc6
Breitling Colt gmt dlc1

Hij was zo…
Breitling Colt gmt bling

3 likes

Heel mooi zo, oogt veel rustiger​:+1::+1:

2 likes

Is zo maar deze is niet standaard meer. Wel allemaal door Sinn, met originele onderdelen, aangepast. Toch een soort vrees dat ie terugkomt ‘als nieuw’ . En dat wil ik niet. Dus wilde ik 'm in Dusseldorf achterlaten met mijn verhaal erbij, zodat er niets anders aan gedaan wordt dan het uurwerk weer laten lopen. Dat vind ik dus teveel gedoe in een andere taal op papier te zetten.

Groeten
Rutger

1 like

Eens maar hij loopt niet weg. Staat stil en ligt netjes in de box. Tzt zal ik er weer enorm van genieten. Ia gelukkig niet m’n enige Sinn.

Groeten
Rutger

1 like

Nou ben ik toch wel benieuwd wat er allemaal is aangepast?! :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Rotor is gegraveerd met de namen en geboortedata van mijn zoons. Later heb ik de wijzers laten vervangen door, in mijn ogen de beter afleesbare, van de 103 Silber 12. Daarna heb ik 'm een keer laten vallen en is er een nieuwere bezel opgezet. Onderstaand hoe ie er origineel uitzag. Wellicht subtiel maar wel helemaal mijn Sinn.

Groeten
Rutger

ps
Dat vervangen van de wijzers heeft me bijna een jaar aan zeuren gekost. Uiteindelijk is het Gerard Nijenbrinks gelukt Sinn zover te krijgen dat ze het wilden doen.

4 likes

Dat begrijp ik wel. Mijn 903 ga ik binnenkort ook naar Frankfurt brengen.

Hé Tom, ff zjjstapje. Draag nog steeds de Swatch tijdens het werk. Ooit via jou mogen aanschaffen :crazy_face:
Supervette Sinn overigens.

Groeten
Rutger

1 like

Dat is echt een hele tijd geleden :joy:

Deze Olma staat al even stil. Hij loopt namelijk gewoon niet. Ik moet hem naar de horlogemaker sturen maar dat komt er al een halfjaar niet van.

4 likes

Zonde, deze is te mooi om te laten liggen!

2 likes