Welk horloge uit je collectie staat al een lange tijd stil? En waarom?

mijn prachtige zwart met gouden foute vintage Nino,.omdat ik laatste tijd weinig zwart draag.

1 like

Mijn Seiko Prospex SPB077J1.
Mijn interesse gaat steeds meer richting “Fliegers” draag hem dus veel te weinig.

1 like

Uiteraard een doorzichtige achterkant :smiley:

Groeten
Rutger

Sinds ik een dik jaar thuiswerk, heb ik quasi geen horloges meer gedragen. Het horloge dat ik sowieso het minste droeg was de Portsea van Melbourne Watch Company. Dat is dus een Australisch microbrand en een modelletje passen, is dus niet echt mogelijk. Na veel opzoekwerk de Portsea besteld en bij het openen, kreeg ik een kleine hartverzakking. De kast oogt tamelijk groot en de lompe lugs versterken dat beeld enkel. Niet onmiddellijk iets wat ik zoek in een dress watch.

Andere dingen storen me ook zoals de unidirectionele rotor van het Miyota 9122-movement dat toch wel een beetje kabaal maakt. Ook de reflecties in de chapter ring vind ik ietwat vervelend als het licht verkeerd valt. Ironisch genoeg is dit een horloge dat vrij veel complimenten heeft gekregen. Het ontwerp van de wijzerplaat vind ik wel erg geslaagd en dat was ook de reden waarom ik het horloge uiteindelijk kocht.

3 likes

Oeh deze is wel zeer slecht afleesbaar hoor!

Sinds ik me kan heugen gaat ‘s morgens een horloge om en pas als ik naar bed ga weer af. Corona of geen Corona.

1 like

Hier net zo, of ik nou thuiswerk of niet, horloge omdoen hoort bij het ochtendritueel :sunglasses:

Wat er wel voor zorgt dat er veel horloges stil liggen is dat ik enorm achterloop met servicen van m’n vintage aankopen. Geloof dat er inmiddels iets van 40 in de wachtrij liggen die ik dus niet draag omdat ze eerst geserviced moeten worden :grimacing::grimacing:

2 likes

Dit is dan ook de voornaamste reden dat horloges bij mij stil liggen. Hopelijk vanaf volgend jaar anders, als ik wat ervaring heb met uurwerken servicen :ok_hand:t5:. Moet wel nog opzoek na wat projectjes haha

1 like

Is niet echt gerelateerd aan Corona, maar ik werk enkel met laptop thuis wat moeilijk te rijmen valt met horloges (met metalen bracelet). Met een gewoon toetsenbord heb ik hier geen last van.

1 like

Ik zal je vast uit de droom helpen, dat helpt niks :rofl::rofl: Zodra je zelf servicen kunt is het hek van de dam en koop je alle kansloze projecten die je langs ziet komen :laughing::laughing:

1 like

:rofl::rofl:haha. Dat is wel een beetje de verwachting. Maar hopelijk wel een leuke extra dimensie aan de hobby

1 like

Dat is ook iets wat je eigenlijk niet doen moet. Ergonomie van die dingen is wel zo hopeloos. Ding in de hoek zetten en een toetsenbord en monitor eraan.

2 likes

Dat zeker, behoorlijk verslavend kan ik wel zeggen :blush::grin:

1 like

Ik weet het 

Nope. Mijn automaten zitten in een winder. Maar sowieso is de meerderheid nu quartz / eco drive. Niet omdat ik dat wil
 Deze horloges vind ik gewoon tof. Maar inderdaad

:sunglasses:

Edit
 Helemaal niet waar eigenlijk. Deze staat al heel lang stil. Voordat deze gedragen gaat worden moet hij een flinke onderhoudsbeurt ondergaan

1 like

Te groot, te aanwezig, maarja wel m’n eerste automaat. De start van mijn mechanische tijdperk :smiley:. Toen vond ik dit gaaf (8 jaar terug). Laat een ontwikkeling zien.

M’n eerste chronograaf, van oma gekregen dus ja dat verlaat nooit de collectie. Miyota uurwerk prima en degelijk. Titanium behuizing, wijzerplaat niet echt spannend. Draag het niet maar heeft wel z’n plekje.

1 like

Dat zijn er meerdere. Met name mijn vintage Enicars en en een vintage Seiko. Zijn te ielig op mijn pols.

Nog wat andere horloges komen ook te weinig aan bod. Daar heb ik te weinig of geen klik meer mee.

Heb een leuke collectie maar het wordt hoog tijd om deze wat uit te dunnen.

Deze komt elk jaar wel eens om de pols maar het blijft daar ook meestal bij. De rest van de tijd staat hij stil.

1 like

Mede door tip topic vandaag de Sintra omgedaan. Is ook wel lekker een beetje ruimte met dit plakkerige weer :sunny:

3 likes

Maar of dit het haalt van deze

of deze

Dat weet ik zo nog niet.

1 like

Er liggen veel slapende horloges in de kist, met name de mechanische klokjes.
De laatste tijd draag ik bij voorkeur mijn favoriete quartz-horloges. Een Zeno PRS-3 RN duiker en een Precista PRS-10.
Toevallig beide Brits getint en dan ook het liefst op de standaard grijze nato.

Het is een fase denk ik. Geen omkijken dus gemoedsrust. En ze zijn gewoon cool :yum:

1 like