Deze vrijwel allemaal. Ik heb 99% van de tijd mijn blauwe Halios Fairwind (niet afgebeeld) om.
De meesten draag ik af en toe een keer een dagje, op de CW na. Die staat te koop.
Vorig jaar 1 keer gedragen, ligt gewoon in de safe. Prachtig horloge, maar kwetsbaar met de plexiglas
Toevallig deze 6309-729a na ongeveer een jaar maar weer eens uit de box gehaald.
Blijft een fijn horloge.
Waarom zo lang niet gedragen, gewoon te veel andere leuke, lekkere, geinige horloges
Om een echte getrouwe heruitgave te hebben, is deze met plexi uitgevoerd. Idem de avi
Deze stiekem hele toffe Parnis, met 44mm is ie me eigenlijk gewoon te groot en blijft in de doos tot het lange mouwen seizoen weer begonnen is. Zelfs dan krijgt ie niet genoeg draagtijd… Ik ben nog steeds op zoek naar iets vergelijkbaars in een kleinere maat, maar ook in het duurdere segment ben ik nog steeds niks tegengekomen wat de gevoelige snaar raakt
Heb er een mod op gedaan, andere wijzerplaat en andere bezel insert
Ikheb er een mod op gedaan, andere wijzerplaat en andere bezel insert

Vorig jaar 1 keer gedragen, ligt gewoon in de safe. Prachtig horloge, maar kwetsbaar met de plexiglas
Zonde. Waar ben je bang voor? Ik polywatch mn plexis wel, maar krassen of breuken nooit gehad.

gewoon niet meer kan
Kon dit ooit wel dan
Klopt wel, misschien mij erover zetten en gewoon dragen:)

Klopt wel, misschien mij erover zetten en gewoon dragen:)
Zeker! Gewoon doen.
Ok, tis geen beater maar bij normaal gebruik kan zo’n plexi niet kapot hoor. Misschien een keer een veegje dat je zo weg hebt gepoetst.
Is een reissue toch? Geen vintage Breitling?
Thanks. Ik ben ook erg blij met deze verzameling.
Dat het op blauw lijkt komt door het licht. Deze is slate grey met een hele subtiele glans in de wijzerplaat.
Ja de heruitgave
Ik kom er maar niet toe hem weer in elkaar te zetten… …en er moet eerst een heel lastig probleem gefixt worden. Balans-chatonveertje in de platine is stuk. Mijn schuld.
Heb de nieuwe veertjes in huis, maar vervangen schijnt vrijwel onmogelijk te zijn. Heb gelukkig wel de back-up van een gerespecteerd JLC-forumild als ik er echt niet uit kom.
Maar begin hem wel te missen. Nieuwe opwindveer zit er al in, dat was het grootste probleem - amplitude was zo laag dat-ie soms stilviel.
Is nu dus in de conditie van de onderste foto.
Zoals Ruud zegt, gewoon dragen dat ding. Polywatch eens in de zoveel tijd (niet na elke keer dragen, dan ben je in een jaar door het glaasje heen gepoetst), op mooie zomerse dagen buiten het centrum van Amsterdam , kan je weinig gebeuren.
Saffier is kwetsbaarder dan plexi bij deze; heb een tijdje bij Breitling NL gewerkt, en was er getuige van dat een polijster tot twee keer toe bij het plaatsen van het glas, het in duizend splinters liet veranderen. Is het duurste saffierglas in de Breitling-collectie. Atelierchef was niet blij.
En - Plexi splintert niet, je hebt in het ergste geval een barstje. Die saffier-splinters zitten meteen in je uurwerk.
Wellicht ook niet mee gaan mountainbiken of zo.