Welk horloge viel echt tegen en welk horloge heeft je positief verrast

Ik vraag me dit af, welke horloge viel nou echt tegen na het omdoen en welke horloge viel juist positief op na het omdoen.

Het horloge dat bij mij tegenviel was een Oris Aquis. Zag zoveel mooie foto’s, vooral van de groene plaat, dat ik met vol enthousiasme naar de AD ging om het te passen. Wat viel dat tegen zeg. Wellicht ook een wijze les om geen verwachtingen te hebben. Het horloge was super licht, en de groene plaat was ook meer zwart dan groen. Toen ik het omhad dacht ik nog, is dit het … Dat viel helaas tegen. Er komt ooit wel een Oris, maar voorlopig niet.

Het horloge dat mij juist positief verraste was de Bulova lunar pilot. Degelijk gewicht, mooie plaat, loopt accuraat. Echt een genot om ernaar te kijken en om te hebben. En op nummer 2 de seiko schildpad met de manta ray dial. Super mooi in het echt.

18 likes

Een breitling superocean herritage 2, die viel me echt tegen in het echt.

De Omega Seamaster 300 verraste me!

15 likes

Had mij veel voorgesteld van de Tudor Royal maar deze viel tegen om de pols.


De Rado Captain Cook viel wel in goede aarde. Mooi horloge.

Uiteindelijk is het toch een Tudor BB58 in blauw geworden.

2 likes

Rolex Sub 2 keer
Bij de eerste was het losdraaien van de kroon alsof je in de auto aan het schakelen was terwijl er geen olie in de versnellingsbak zit. Oplossing was eenvoudig. Even de kroon er uit halen, rommel (leek metaalsplinters) en een beetje Bergeon vet. Dacht bij mezelf “kan gebeuren, maar hoort eigenlijk niet”.

De tweede had een chapter ring die onder een hoek in de kast zat. Volgens de dealer was dit nog nooit voorgekomen. Aan opsturen had ik geen zin dus zelf maar uit elkaar gehaald en recht -onder de 12- gezet. Zie ik onlangs een YouTube filmpje van ‘One More Watch’ waarin Jodi laat zien dat dit en andere kwaliteitseuveltjes vaker voorkomen…

Ben een beetje klaar met Rolex.

Een horloge wat mij echt verrast heeft, dwz foto’s zagen er mooi uit, filmpjes/reviews op Youtube waren erg goed, de website liet de techniek zien in het horloge - ook geweldig. Dus de Casio Oceanus 5000 bestelt in Japan. Bij het uit de doos halen schoten woorden mij tekort. Mooier, veel mooier, dan de ‘folders’. Vooral de AR coating is fenomenaal. Er is geen hoek te vinden waarbij je last hebt van reflecties.

24 likes

De tudor prince dat echt slecht bevallen omega heel goed rolex ook mwahh maar is wel erg mooi

2 likes

Ik vind mijn aquis niet licht maar dat terzijde.
De plaat van de oris moet je eigenlijk buiten zien, dan pas kan hij je verrassen. Dat maakt sunburst zo leuk, dan is het zwart dan weer fel groen.

Wat mij tegen viel.

De tudor royal. Echt zo’n meh gevoel

De tudor pelagos verraste mij dan weer enorm

13 likes

Hangt ervan af in welk licht.

8 likes

Gaaf dit! Vanmiddag nog een filmpje van zitten kijken en ik vroeg mij af of er al op HF iemand was die hem had! Heel gaaf!

1 like

Leuk topic! Toevallig vanmiddag voor het eerst een Aquis gepast, ook de groene. Had er misschien ook te hoge verwachtingen van. Vond het nog steeds een mooi horloge, maar niet wat ik in mijn hoofd had. De wijzers staan erg dicht op de wijzerplaat en ogen goedkoop, de stalen band vond ik wel erg bling met de gepolijste buitenste delen. Nog steeds mooi, blij dat ik ze even gepast heb, maar toch wel een beetje tegengevallen.

Meegevallen/verrast… de nieuwste Moonwatch. Niet dat ik dacht dat het geen mooi horloge was, maar ik dacht eigenlijk ‘automatisch’ dat de Speedmasters altijd te groot waren voor mijn pols, maar zo groot is ie eigenlijk niet. Dat biedt mogelijkheden!

4 likes

Wat viel tegen:

Ik was verliefd, maar toen ik hem om had vond ik hem grof en groot.

Wat viel mee:

Ik vond hem raar en op basis van de specs leek hij me lomp groot. Toen ik hem om had bleek hij goed te doen qua maat en eigenlijk best gaaf.

12 likes

Toen ik die VC zag voel ik van mijn stoel. Wat was dat ding machtig mooi zeg op de foto’s. Maar irl dus net niet, jammer.

2 likes

Grootste tegenvaller de Explorer 1 in 36mm…. Vond t een horloge van niets. Een vintage 36mm Datejust staat me perfect aan de pols maar de Explorer leek wel een postzegel.

De Santos was voor mij een vreemde eend maar heeft (voor mijn doen) lang in de verzameling gezeten. Grote meevaller.

11 likes

Tegenvaller:
Glycine AirMan. Man wat viel die tegen in het echt. De lelijke 2 kleurige plaat, het meisjesformaat. Miskoop van het jaar.

Meevaller:
Omega Planet Ocean 45.5mm. Wat een ding! Hij zuigt zich vast aan je pols en laat niet meer los.

12 likes

Tegenvaller: iwc ingenieur, had er eentje op het oog, maar eenmaal in het echt gezien voldeed deze niet aan de verwachting die ik bij het prijsniveau had.

Meevaller: seiko sla033, volgens sommigen een veel te dure versie van de 6105, volgens mij een remake die een kwaliteitsniveau haalt dat op de wijzers na Grand Seiko waardig is. En hij draagt bovendien veel compacter dan de 45mm kastdiameter doet vermoeden.

5 likes

IWC Ingenieur. Ik noem dat een spijtaankoop want als ik het miskoop noem dan heeft mijn vrouw gelijk.

Online gekocht helaas. Ziet er niet onaardig uit in het echt maar op de pols is 'ie grof, lomp en topzwaar. Zit al tijden in de kist en kan me niet herrineren wanneer die er voor het laatst is uitgekomen.

Voor wie er over denkt om aan te schaffen: probeer 'em uit in de winkel - koop niet ongezien!

3 likes

Als je 'em een keer in het echt wilt zien… mag je de mijne wel even passen.

Je hoeft zelfs niet je eigen koffie mee te nemen maar de deur gaat wel op slot (want je wilt 'em houden als je het eenmaal om je pols hebt gehad)

1 like

Mij viel een vintage sub heel erg tegen. Toch erachter gekomen dat ik de gemakken en de bouwkwaliteit van moderne horloges heel erg kan waarderen.

En deze viel mij heel erg mee nadat ik hem eigenlijk op de bonnefooi had besteld omdat ie in de nieuwe Bond film zit :wink:

7 likes

Mooi dat batterijtje

2 likes

22 likes

Mooi van die Omega!

1 like