Welk horloge viel echt tegen en welk horloge heeft je positief verrast

Lief he! Die omega is een schatje… hij verrast je elke keer.

2 likes

Ik was er klaar voor.

Maar bij de AD in Noorwegen was de teleurstelling er serieus.
Dit is hem echt niet om mijn pols :cry:
image
Echt ernstig jammer want een werkelijk schitterend horloge.

Positief ,


Had er weinig mee vanaf de plaatjes.
Tot ik hem paar weken terug om de pols kreeg .
Wat een schitterend horloge.
Wauw

12 likes

Ik had hoge verwachtingen van de Oris Big Crown Pointer Date. Ongelofelijk mooi op de foto’s dus was heel benieuwd. Maar op de pols geen klik, voelde het niet.

Maar positief was de Longines Hydroconquest.
Vond t maar een log ding en saai zo in het grijs maar wat een mooi horloge op de pols! Die spookt nog regelmatig door m’n hoofd.

10 likes

Dat kwam mede door het bier en het bbq vlees! :joy:

Wat mij tegenviel was deze


Totaal niet het gevoel in het echt, wat ik dacht te hebben bij dit horloge

En deze positief verrast.

Niet verwacht, maar deze was me een partij gaaf. :ok_hand:t2:

5 likes

Tot nu toe viel vrijwel iedere Rolex horloge die ik in mijn hand heb gehad mij tegen. Enige uitzonder een Milgaus met blauw/groene plaat die ik er in de positieve zin vond uitspringen.

Goed wanneer ik echt horloges moet bedenken die mij positief verraste de afgelopen jaren. Heb een aantal bijzondere GS horloges om mijn pols gehad in de winkel. Beeldschoon, perfecte afwerking. Cartier Santos XL, buitengewoon! Kan denk ik nog wel een aantal bedenken.

2 likes

Positief verrast hebben de verschillende uitvoeringen van de Omega Seamaster Planet Ocean, van 43,5mm , 42mm of de 39,5mm met of zonder GMT, allemaal mooie dingen en met de ratcheting clasp voor mij het enige horloge dat ik op bracelet wil dragen. Na 21 jaar een Seamaster mid size quartz te hebben gedragen dacht ik klaar te zijn met Omega, maar niets was minder waar. Een 39,5 staat nog steeds als #1 op de verlanglijst

Minder positief, maar niet zozeer tegenvallend vond ik de Tudor Pelagos, op papier erg veel belovend, specs okay, practische bracelet, inhouse uurwerk, titanium, etc, maar kon er geen soep van koken eigenlijk

5 likes

Ik vond de Oris Aquis er heel anders uitzien dan dat ik had verwacht binnen bij de juwelier vanwege de lichten van de winkel en ik vroeg mij af waarom ik ooit heb gedacht dat dit horloge een goede match voor mij zou zijn. Vervolgens mocht ik even met het horloge naar buiten lopen om te zien hoe het er in het daglicht en schaduw uit ziet en toen was hij fenomenaal.

2 likes

De orange monster 1GEN verraste mij positief!
Uiteraard na van de eerste schrik bekomen te zijn :grin:
Voor mijn pols een perfect formaat, goed gebouwd en
een hele prettige bezel action plus een bom van lume :+1:
Bijzonder design.
Ook de bracelet is prima en draagt heel comfortabel.

Horloges waarvan ik maar het minste vermoeden heb dat ze zullen tegenvallen
koop ik niet.

5 likes

Nu heb ik nog niet zo veel vergelijkingsmateriaal maar bij mijn eerste aankoop na lid geworden te zijn van het forum viel mij de Seiko Presage een beetje tegen. Niet vanwege beleving, want die is super, maar schade. Na advies van een aantal forumleden even terug naar de winkel en gelukkig de laatste die voorradig was meegekregen. Weer zo blij als een ei.


Het horloge welke (ook) meteen beviel was de Seiko Monster Great White Shark. Heel wat anders dan de Presage maar het draagt super en ziet er naar mijn mening stoer uit.


3 likes

Jouw rolex ervaringen/gevoel had ik al in 1975 … Nooit meer iets geworden tussen rolex en mij.

Dat gevoel had ik ook toen ik mijn eerste monster om de pols had, wat een heerlijk horloge was/is dat zeg.

2 likes

I love it!! :+1:

Ik draag hem nu :grinning:

Ze noemde het het monster omdat het voor de tijd
nogal een kanon was.
Maar dat vind ik juist heel erg meevallen.
Draagt heel comfortabel.
En ze zijn IRL veel kleiner dan op foto’s
Om de een of andere reden zijn ze een beetje in
onmin geraakt.

1 like

We hadden veeeeel eerder dit topic moeten aanmaken op HorlogeForum!

Maar pas maar op dat de jongens in het " Rolex only" topic dit niet te zien krijgen. Dat wordt een jihaad.

Het enige nadeel van dit topic is dat je herrinert wordt aan je slechte ervaringen. Of in mijn geval aan impulsaankopen via het Internet. Dat heeft weer veel te maken met mijn aversie voor kruiperige verkopers in juwelierszaken :slight_smile:

2 likes

Zo herkenbaar! Het liefst kocht ik alles online, laat die lui maar lekker zakken in hun dure panden en (soms ook nog slechte) koffie. Maar ja, in het echt zien en zeker passen is toch wel erg bepalend vaak.

Gister ook de ‘nieuwe’ Longines Avigation Bigeye Chrono in titanium voor het eerst in het echt gezien. De plaat was veel lichter en feller dan op alle foto’s en filmpjes tot nu toe, vond ik minder mooi dan ik dacht.

1 like

Elke nomos viel mij tegen, niet omdat ik ze niet mooi vond maar de maten waren het gewoon net niet. De lugs te lang op de 38mm waar ze perfect zijn op de 35 maar dan het horloge weer klein oogt. Echt heel jammer aangezien ik ze echt heel mooi vind!

2 likes

Oris met groene plaat viel mij enorm tegen wat een goedkoop ogend horloge was dat in het echt. Niks voelde oké de plaat niet de band voelde ook heel goedkoop aan. Totale deceptie inderdaad.

De Tudor GMT heeft mij echt verrast qua draagbaarheid. Nog steeds een twijfelgeval maar toch verrast :sweat_smile:

1 like

Heb deze in het oranje al 20 jaar als daily, topklok, bomproof, ik werk er mee in de proces industrie en duik er mee, nooit service gegeven en nog steeds waterdicht

Het is nog ‘manufactuur’ ook’Bang for the Buck’ beter dan mijn Rolex Submariner (16800)

2 likes

Je haalt de woorden uit mijn mond.

Ik herinner mij nu wat voor mij de grootste teleurstelling was, namelijk de Seiko SRPF94K1 limited edition. Toen ik voor het eerst de foto’s voorbij zag komen was ik direct verkocht. Een mooie kleurencombinatie, Japanse tekens in de bezel, fijne band met een stoere motief, mooie kleur goud. Was er helemaal naar Amsterdam gegaan om het te passen.

kb_d02

Eenmaal daar aangekomen werd ik helaas negatief verrast door het horloge toen ik het in het echt zag. De kleuren leken er totaal niet op, het zag er goedkoop uit, voelde goedkoop aan. Alsof de foto’s het origineel waren en in het echt een goedkoop Chinees replica. Voor de prijs hoef je er ook niet ve van te verwachten, van wat een deceptie. Nu nog steeds, als ik de foto’s bekijk lijken ze totaal niet op elkaar. Voor mijn gevoel misleiding pur sang.

2 likes