Welk horloge vond je eerst niks en nu in overweging?

De Omega Speedmaster…Eigenlijk nooit een klik gehad… vond de Tachymeter veel te dun, de band niet mooi, de dial te simpel, etc… ik begreep niet waarom mensen dit zoo mooi vonden… hij klopte gewoon niet in mijn ogen…

Maar op de 1 of andere manier ga ik hem waarderen… ik weet niet waarom, maar hij spreekt me steeds meer aan… zag een tijdje terug 1tje hier ‘to the moon and back ‘ dacht ik en was meteen verliefd…! Wie weet komt hij ooit nog…

Welk horloge kon jou/u niet bekoren, maar is toch liefde voor gaan ontstaan?

2 likes

Vond het eerst niks, nu in overweging.

13 likes

Rolex in het algemeen. Pas sinds een jaar of 2-3 dat ik ze interessant ben gaan vinden.

Dit model zeker. Een beauty

13 likes

Idem, vroeger totaal niks met Rolex totdat ik er eens heb mogen passen…

:heart_eyes:

6 likes

Dat zal de Navitimer zijn, voornamelijk vanwege de geschiedenis van het model.

1 like

Rolex. Een paar jaar geleden nog vond/dacht ik het is een merk dat puur door lui wordt gedragen die wilden laten zien dat ze centen hebben, maar sinds mijn tijd hier op HF heb ik mij ingelezen in het merk en kan ik het zeer waarderen. Of er ooit een Rolex gaat komen dat is afwachten…:sunglasses:

10 likes

Voor mij is dat Rolex als merk. Voordat ik lid werd van het forum, keek ik altijd naar omega en Rolex vond ik maar niks. Sinds ik hier op het forum actief ben, en steeds meer lees over Rolex, ben ik het merk steeds meer gaan waarderen. Er komt tzt vast en zeker een keer een Rolex om mijn pols.

2 likes

Opeens verliefd op een Tudor. Vond de wijzers eerder afschuwelijk, maar die verdwijnen als…

En ook de Tag…eerder vond ik de knoppen maar niks, maar nu…

5 likes

Had helemaal niks met chrono’s zo afgrijselijk, drukke wijzerplaat, veel te veel info op de bezel …
maar nu!

4 likes

De Cartier Santos. Echt een guilty pleasure.

14 likes

Ik had het vooral met de kleinere diameter horloges. Maar ik vind deze op foto en video toch wel heel cool vooral door de kleine diameter, ik denk omdat ik nu alles boven de 40mm heb.

Doet het goed op nato zo te zien :sunglasses:

7 likes

Rolex vond ik eerst maar duf.
Now I want one, badly

Ik verspil ook geen geld meer aan andere horloges, de volgende zal een Rolex zijn. Daarna stappen we waarschijnlijk door naar JLC ofzo :joy:

2 likes

Ik heb het andersom. Ben echt tot de conclusie gekomen dat ik een speedmaster gewoon niet zo mooi vind dat ik hem wil kopen. Wel mooi, maar niet zo mooi. Terwijl hij eigenlijk niet zou mogen ontbreken in een beetje horlogecollectie.

Rolex wilde ik nooit aan vanwege de punten al aangehaald hierboven. Na een paar maanden hier ingelezen te hebben en er enkele gepast te hebben, denk ik er heel anders over.

3 likes

Een paar jaar geleden zou ik nooit een Rolex overwegen en of een horloge kleiner dan 40mm. Nu overweeg ik de Rolex Explorer 14270 36mm🙈. Best apart op te zien hoe je smaak voor horloges ontwikkelt en verschuift.

2 likes

Dat is ook een van de weinige Rolex modellen die ik zou overwegen. En 36mm is een prima grootte. Voor een vintage Rolex Oyster zou mijn hart ook nog wel warm lopen.

Ik heb geen horloges die ik eerst niks vond en die ik nu overweeg. De beweging gaat bij mij meer andersom :slight_smile:

1 like

En voor mij is het, net als vele andere, ook Rolex.
Vroeger vondt ik het een patser horloge. Nu op het forum veel waardering voor gekregen. Doe maar een Milgauss, zwarte en blauwe svp.
Gr.

Dat is voor mij toch Breitling, ik wist eerder niet zo goed wat ik er van moest vinden.
Voornamelijk door het Breitling topic en het meer verdiepen in- en langer kijken naar de verschillende modellen ben ik volledig omgeslagen.
Nu ben ik heel hard mijn best aan het doen op m’n speedy automatic te verkopen en weet ik het zeker, er moet en zal een Breitling Superocean gaan komen! :sweat_smile:

2 likes

Om de draad van rolex even te breken:

-> Omega seamaster diver 300m

Waarom?

• de band, eerst vond ik het maar een rare combo van schakels en de algemene vorm sprak me niet aan! Na die band eens om te hebben moet ik wel toegeven dat deze comfortabel draagt!
  • de bezel, als je eerst gaat uitkijken naar divers dan kom je altijd bij een sub terecht, van de sub bezel kijk je bij elk ander merk de overeenkomsten in de ogen. Bij de omega valt de bezel toch iets anders uit. Ik heb het leren apprecieren!

Ik hoop ooit deze (nieuwste of vorige editie) te mogen verwelkomen! :star_struck:

1 like

Panerai 243, nooit naar gekeken en altijd overgeslagen in de catalogus. Bij de juwelier in mijn handen gekregen en had even moeite om te geloven dat het dezelfde was. Gelijk maar meegenomen.

10 likes

Zelf had ik niks met chronografen, maar sinds kort steeds vaker te kijken naar een strela 3017 en seiko bullheads (zeker als ze kekke kleurtjes hebben :sweat_smile: )…als dit maar goed gaat…