Welk horloge vond je eerst niks en nu in overweging?

:heart_eyes:

9 likes

Ik heb persoonlijk niets met Rolex. 95% van wat je ziet is nep, de strategie van het merk staat me niet aan, cyclops is zum kotsen en iedereen en z’n moeder kent het.

Stiekem wil ik toch een 114060

En als de OP Olive ooit in 39 komt, wil ik die ook

13 likes

7 likes

Dat model heb ik altijd al prachtig gevonden! :heart_eyes: Staat op m’n grail list!
Ik ben nu naar het iets oudere model aan het kijken, welke ik ook heel gaaf ben gaan vinden, namelijk deze;

2 likes

Voor beide dacht ik eerst, mwhaaaaa
Nu staan ze toch op de wishlist. :grimacing:

3 likes

Toen ik voor de aardigheid de Submariner van mijn collega omdeed, dacht ik: “Mooi gemaakt maar nogal alledaags. En hij maakt me oud”. Maar nu wil ik er een :wink:

Rolex was wel het allerlaatste merk voor mij😀, tot ik eens ging onderzoeken wat zij maken en ontdekte dat ik vooral deze erg mooi vind (39mm):

12 likes

Breitling, vanwege het woonwagenkamp imago en het master of bling gehalte,
maar er zijn ook normale modellen, kwaliteit is voelbaar en tastbaar

2 likes

G-shock.

De ronde modellen vind ik nog altijd afgrijselijk maar de rechthoekige versies doen me denken aan mijn eerste quartz horloge uit mijn jeugd. Ik zou natuurlijk gewoon een F91W van 10 euro kunnen kopen maar zo’n G-shock die synchroniseert met de Duitse atoomklok, wereldtijden kan weergeven en ook nog eens gebouwd is als een tank is toch aanlokkelijker. Nu alleen nog een betaalbare versie vinden zonder schreeuwerige opdruk.

3 likes

Rolex absoluut. Ik vond het altijd overpriced patserige klokken maar na de aanschaf van mijn Omega Seamaster ben ik me iets meer gaan interesseren voor horloges in het hogere segment en de Rolex Sub is nu toch mijn volgende grail. En dan specifiek de latere modellen. Ik vind de beetje hoekige crownguard zo ontzettend mooi in combinatie met de brede kast van dit model. Nog nooit een omgehad maar ik weet dat ik deze geaag naast mijn Seamaster wil gaan dragen. Weet iemand toevallig vanaf wanneer Rolex de crownguard heeft gewijzigd naar het huidige model? Ik kom uit op 2011.

What a beauty…zwijmel…zucht.

1 like

Ha, wilde deze ook net posten :slight_smile:

1 like

Ik sluit me aan bij deze als het mag :heart_eyes:

1 like
5 likes

De Seiko Alpinist. Aanvankelijk vond ik dat helemaal niks. Die groene wijzerplaat, die rare wijzers, die bezel die de kroon omvat.
Maar op de een of andere manier pakte hij me op een bepaald moment. Aparte kleur toch wel, die sunburst, dat goud van de cijfers op dat groen… Ik begin het langzaam te overwegen. Vind hem eigenlijk te duur, maar… hij zit in mijn hoofd.

7 likes

De veelbesproken en wat mislukte project EMG Hfle 2017. Echter dit ding is zo vaak voorbij gekomen dat ik eigenlijk nu stiekem toch wel eens benieuwd wordt. Misschien maar eens een date met @25tien prikken.

En dumet. Door de foto’s toch wel een no go. Maar ook dit en de eigenaar @Arie_Kabaalstra zou ik graag eens in real life zien :heart:

Ik vind het echt een beauty. Historisch gezien ook belangrijk! De Cartier Santos wordt algemeen erkend als het eerste echte polshorloge. Wat ik ook wel geinig vind, is dat de Santos oorspronkelijk door Louis Cartier ontworpen is voor een vriend van hem: Alberto Santos-Dumont (een Braziliaanse piloot).

Als je dit vergelijkt met de huidige horloges voor piloten van o.a. IWC en Breitling is dat echt een flinke verandering :joy:.

De Santos destijds:

Ik vind deze ook erg mooi (wat subtieler). In 1978 kreeg de Santos zijn kenmerkende bracelet en ik vind deze versie ook het mooist. Elegant, stoer, tikkeltje fout maar o zo cool.

Leuk leesvoer op de zondag:

1 like

Er gaat niets boven de pasha gmt. 35mm en dus groot zat.

Vond zoiets helemaal niks toen ik me in horloges begon te interesseren (2014 ?). Zo saai en simpel !

Nu alweer meer dan 2 jaar in bezit. En vind hem nog steeds heel erg mooi en draag hem graag.

En de laatste tijd ga ik langzaam toch overstag voor deze …

Vond het eerst ook helemaal niks. Spuuglelijk. Veeeel te shiny. En die ronde inkepingkjes in de band. Net Lego :confounded:
Maar hij staat nu toch op mijn lijstje (Mede dankzij Bruce Williams, die altijd alles zo geweldig in beeld kan brengen). Hoop wel dat dat ‘shiny’ er een beetje afgaat na verloop van tijd. (Word wel een beater).

3 likes

Die Hodinkee link heb ik idd in m’n bookmark/wishlist staan :slight_smile:

Zou 'm wel eens in het echt willen zien, het hele ontwerp intrigeert me.

1 like

Heb deze de hele zomervakantie als beater gebruikt en hij shined nog als een malle :rofl:

1 like