Je kent het wel… gedurende je hobby kan je smaak erg veranderen. Dat is me vaak overkomen, maar is het jullie ook al eens overkomen dat je een horloge eerst tien keer niks vond en later steeds meer bent gaan waarderen?
Ik zal het topic aftrappen. Voor mij is dat de Santos de Cartier. Waarom vond ik het niks? Als eerste heb ik niet heel veel met horloges met Romeinse cijfers. Ook nu heeft het nog steeds niet mijn voorkeur. Ik kan niet echt uitleggen waarom, maar bij de Santos ben ik het steeds mooier gaan vinden en ben nu overtuigd dat het een van de designelementen is die de Santos de Santos maken. Het past überhaupt wel bij het merk Cartier.
De vierkante kast. Voordat de hobby 3 jaar geleden serieus werd droeg ik daarvoor nog een Apple Watch. Ik had op het laatst zo’n schurft hekel aan dat ding dat ik in mijn hoofd er van overtuigd was nooit meer een vierkant horloge te dragen Mijn mening is inmiddels weer wat bijgedraaid haha.
Al die schroefjes maakt het geheel wel druk. En dan staan ze ook niet eens allemaal naar dezelfde richting uitgelijnd. Maar toen ik meer over het horloge te weten kwam en er achter kwam dat het een pilotenhorloge is, ben ik inmiddels van mening dat het juist wel bij het thema past.
Tijdens mijn vakantie in Zwitserland heb ik de Santos bij een AD gepast. Gewoon om eens te kijken en te ervaren. Het eerste wat me opviel is dat ie zo dun is! Ik had eerst de Large om, want ik had verwacht dat de Medium te klein zou zijn voor mijn 18cm pols, maar niets was minder waar. De Medium zat perfect! Toch gek dat dit horloge iets groter draagt dan het formaat je zou vermoeden.
Ik ben dus inmiddels om en zit er zwaar over na te denken om deze misschien toch maar toe te voegen aan mijn wish list
Ik ben erg benieuwd of jullie horloges hebben die je eerst lelijk vond en nu wel wilt hebben… of inmiddels al in je collectie zit En uiteraard de redenen er achter?
Royal Oak. Eerst vond ik het maar een lelijk ding met die gekke achthoekige bezel met die schroefjes erin. Nu vind ik ze eigenlijk wel gaaf en zou bepaalde modellen ook best willen hebben.
Ik had nooit zo’n gevoel bij Grand Seiko. Deed me tot voor een half jaar terug helemaal niets… toch bij een AD maar eens proberen en gek genoeg direct verkocht😅
G-Shocks. Vond ze vroeger afschuwelijk plastic fantastic lelijk, ook nog eens quartz en digitaal. Mechanisch moest het zijn en niets anders.
Inmiddels heel wat G-Shocks verder en het merk blijft nog steeds boeien. Mijn allereerste G-9100 Gulfman is nog steeds de favoriet.
De getijden en maanfase is zo handig, en met een prachtige titanium achterkant met een “Rust Resist” gravering. Zoals zoveel G-Shocks in het echt met veel meer details dan op een foto. Deze is alweer van 2007 en heeft nog maar 1 batterijwissel gehad.
Toevoegen aan je wishlist kan natuurlijk altijd. Ik heb het zelfde met een Cartier en dan specifiek de tank. Zou best zo’n gouwe willen hebben. Vond de kroon maar gek en het feit dat het geen rond horloge is . Wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen
Hahaha ja eerst toevoegen aan de wish list, maar de Santos komt wel onderaan de lijst. Je weet inmiddels welke twee andere horloges ik als eerst graag zou willen
Ik vond Breitling en TAG Heuer niks. Maar langzaam aan is dat aan het kenteren. Onder andere doordat ik door krijg wat voor briljante dingen die in de jaren 30, 40 (Breitling), 50 (Breitling en Heuer), en 60 (Heuer) gedaan hebben, en wat ze op dit moment uitbrengen met de Glassbox/Toptime/Skipper/B09 Premier series.
Gewoon fantastische horloges die recht doen aan de tijden van weleer.
Nog zo’n ding wat me gegrepen heeft: Breguet. Vond ik oude mannen meuk. Is het ook, maar ik ben een acht jaar oudere man geworden.
Verder is er bar weinig veranderd, behalve dat ik kleinere horloges ben gaan dragen. Dus houd ik nog steeds van Citizen, maar ben ik van een 44mm mallwatch met radio-ontvanger terecht gekomen in de 38mm Limiteds.
Hahaha ik snap je verwarring!
De Speedmaster is nog steeds mijn grail, don’t worry Sinds die er is ben ik eigenlijk helemaal niet meer op zoek naar horloges. Ik kijk nog wel hier en daar wat rond, maar heb niet meer die drang om te moeten en willen kopen.
Het is dus heerlijk rustig hier.
Voordat ik de Speedmaster kocht, had ik nog wel de Explorer 36mm op het oog, maar dat is een horloge die ik naar de lange termijn wil schuiven. Het doel voor het ultieme trio zou dan de Black Bay 58 Blue, Explorer I en Speedmaster zijn, maar die BB58 heb ik dus inderdaad moeten verkopen… uiteraard wel met het doel deze weer terug te kopen…. Tja moeilijk doen om moeilijk te doen maar met de verkoop van de BB58 was mijn grail ineens binnen handbereik, dus de keuze was snel gemaakt haha.
Voor mij steekt Panerai er bovenuit. Dikwijls gezien en bepoteld bij meetings maar ik vond het onbegrijpelijk dat hier liefhebbers voor waren. Totdat @JackW een keer langskwam en bleek dat hij een witte Luminor in 40mm op rubber droeg.
Die heb ik bij hem losgeweekt en sindsdien is het het horloge wat ik het meeste draag. Wordt er iedere keer weer blij van.
Een DateJust met lichte wijzerplaat, Romeinse cijfers èn oysterband. Alle drie eigenlijk niet wat ik zoek, maar op mijn NA vind ik het plaatje 100% kloppen!