Welk horloge vond je eerst niks, maar vind je nu prachtig?

Mooi horloge, maar ik kan in het algemeen niet wennen aan een IIII op de plaat. Dus daarom blijft deze nog van mijn wishlist.

Terug richting de vraag, voorheen had ik graag een duiker of speedy, maar tegenwoordig toch wat meer eenvoud zonder teveel poespas.

1 like

De Black Bay 54. Tijdens het passen van wat anders zag ik deze liggen en ik dacht laten we eens kijken hoe klein dat malle ding met z’n 37mm draagt.

Sindsdien (half augustus) niet meer van de pols te slaan.

M.a.w. staar je niet blind op afmetingen.

21 likes

12 likes

Geen allemansvriend maar toch kan ik hem (steeds meer) waarderen.

Leuk topic trouwens.

12 likes

De YM. Vond de bezel eerst vreselijk en moest hem omhebben om te waarderen. Draagt ook fantastisch door de mooie rondingen bij de kast

16 likes

Toevallig gisteren de Santos met groene plaat gehaald. Tot zover bevalt die heel erg goed. Even een paar maanden om de pols dragen om beter de kwaliteit te kunnen bepalen. Smaak verandert wel zo nu en dan. Ik vond de TAG Monaco verschikkelijk groot en een onding. Echter vorig jaar (in house movement)even om de pols gehad bij een juwelier en gelijk kunnen aanschaffen. Ik zie mezelf geen swatch of casio te dragen. Misschien verandert dat ook wel in de toekomst.

5 likes

Zonder twijfel: de Speedmaster.

Toen ik op het forum kwam vond ik het maar een gehyped saai horloge, die zwarte plaat vond ik fantasieloos, ik snapte niet waarom het zo populair was… In ‘wat dragen we vandaag’ weigerde ik consequent Speedmasters te liken.

Tot ik ze wat beter ging bekijken, ik vond de historie er achter wel leuk en ik zag dat het toch wel een bijzonder horloge was. Ik deed er eentje om van een forumlid, en ik was oprecht teleurgesteld dat hij veel te groot was voor mijn pols. Wat een fraai horloge was dat. Ineens wilde ik hem ook. Toen ik er achter kwam dat er ook versies waren die niet 42mm waren, ging ik echt op zoek. Aanvankelijk naar een Reduced, maar toen wees een bevriend forumlid me op een FOIS in het blauw. Prachtig horloge, de wijzers die anders zijn dan bij de meeste speedies vond ik heel mooi. Leuk verhaal er achter met Walter Schirra (zie mijn NA als je dat soort dingen leuk vindt).

Nu draag ik dus met veel plezier een Speedmaster, waar ik ooit niks aan vond.

image

19 likes

Leuk topic! Die Cartiers, afstotelijk vind ik die kroon van sommige modellen nog steeds! Maar die Santos begin ik wel echt erg mooi te vinden.

Ik heb hetzelfde in ieder geval wel meegemaakt met Bell & Ross. Die snapte ik een tijd geleden echt niet. Maar inmiddels ben ik wel fan!

16 likes

Nice :heart_eyes:

Ik heb dit bij de meeste echte dress watches.
Ik ga nog steeds nie vlug een tank oid kopen aangezien ik die waarschijnlijk toch niet vaak zou dragen maar vind ze altijd maar mooier.

Ik hou het toch vooral bij sportievere modellen voor nu…

1 like

5 likes

Ik had dat (ook) met Panerai. Vond ze altijd lomp en te groot. Tot ik er eentje om had bij een gtg. Een klassieker. Ineens snapte ik hem, en moest ik hem hebben. Wordt er nog steeds blij van als ik hem draag.

46 likes

image

5 likes

Mooie foto’s!

1 like

Ik had exact hetzelfde met mijn datejust. Had er honderden in handen gehad en wist zeker dat ik een gekartelde bezel en absoluut geen romeinse cijfers wilde. Zie hier mijn Datejust

15 likes

:point_up_2:wel herkenbaar :grin:

1 like

Leuk topic. Veel merken en modellen meer of juist minder gaan waarderen dankzij teveel lees tijd op HF.
California dials vond ik onbegrijpelijk lelijk. Wie verzint er nu een combinatie van Romeinse en Arabische cijfers, want Romeinse cijfers op een wijzerplaat zijn doorgaans altijd afstotelijk.
Niets zo veranderlijk als een mens. California dials meestal te druk, maar ondertussen vind ik de rustiger varianten mooi

8 likes

Voor mij was toch wel de verrassing van het jaar de Seamaster 300. Ik ben een echte Omega fanaat. Dat is waar de watch collecting ooit begon. Hoewel ik ook moderne horloges in de collectie heb, gaat mijn voorkeur doorgaans uit naar vintage. Ik heb diverse Seamaster in de verzameling maar vooral uit de 50’s en 60’s. Maar de moderne Seamaster konden mij niet warm krijgen vooral omdat ik de bezel niet mooi vond … dacht ik …

Toen mijn horlogemaatje @Gniffub mij zijn SM300 Jacques Mayol midsize uit 1999 met blauwe wijzerplaat liet passen was ik om.

Eerder dit jaar had ik de mogelijkheid om van gerespecteerd horlogemaker/-verkoper op dit forum @Lieuwedv een SM300 midsize te kopen.

Nu dus trotse eigenaar van schitterende Omega 2236.50 met witgouden bezel. Omdat mijn vrouw ook helemaal verliefd is geworden op het horloge heeft zij gister de SM300 midsize ref. 2552.20 met witte wijzerplaat gekocht (nog onderweg).

19 likes

:heart_eyes: SM300 is nu stiekem mijn #1, nooitgedacht!

3 likes

Ik ben op jacht :). Lekker aan het inlezen en informatie aan het vergaren. Ik heb zelfs al een zwarte bezel gekocht. Ik wil de 16710 volgend jaar aankopen voor mijn 40e verjaardag, Coke of Pepsi allebei mooi :slight_smile:

7 likes