Ik las ooit een keer dat vintage bestaat uit de combinatie Vingt en âge in het Frans, oftewel 20 jaar oud. Als we dit aanhouden dan is het horloge inmiddels vintage
Het gekke is alleen dat de term vintage niet alleen leeftijdsgebonden is, maar ook afhankelijk is van het product.
Als meubels vintage zijn dan moeten ze tussen 1920 en 1980 gemaakt zijn. Kleding moet minstens 25 jaar oud zijn en horloges minstens 30 jaar. Verwarrend
Maar ik snap je punt. Horloges uit de jaren 60/70 hebben enorm veel charme. Deze Seamaster is echter prachtig! De moderne Seamaster doet mij ook niet heel veel, net zoals de moderne Rolex. Dat heeft niet zozeer met de leeftijd te maken, maar eerder met die keramische bezels. Die glimmen me veel te veel
… maar wie weet gaat mijn mening daar ook ooit een keer over veranderen
Ik heb dit (mogelijk te laat daar ik lees dat deze uitgefaseerd is/ wordt) met de Rolex Milgauss. Sowieso ben ik geen Rolex “fan”, maar de Milgauss is toch wel eentje die op het netvlies is blijven plakken en hoe vaker ik deze zie, de “mooier” ik deze vind
Mooie keuze, ik heb ooit een heleboel verschillende Rolexen gehad, 3 keer de -oh zo- gehypte Daytona, was ze allemaal zo, zo moe behalve de 16710. Voor mij de ultieme Rolex en blij dat ik ze gehouden heb.
Heb ik ook gehad met dit horloge. Ik vond Cartier maar niks. Wat weet een juwelenmerk nou van horloges. De Michael Kors voor rijke vrouwen - dacht ik. Niet veel aandacht aan gegeven
Dan komt er een filmpje voorbij die de heritage uitlegt; een leuk NA topic; etc etc.
Kers op de taart was toen ik de medium van @Fate_Amenable_To_Change mocht passen.
Nog nooit een horloge om gehad dat zo lekker zat.
Maar de boterstalen bezel weerhield me van de aankoop, totdat ik de blauwe pvd bezel variant zag.
Ik was hooked. Iedere keer weer terug naar de site om te kijken. De rest is geschiedenis…
Prachtig en inderdaad dat is ook mijn wens, jubilee en oyster. Eerst maar rustig de financien regelen. Moet nog een nieuw huis en een grotere auto kopen voor gezinsuitbreiding. Ik heb dit horloge op de laatste plaats moeten zetten heel raar
Horloges op staal. Keek er eerst helemaal niet naar. Daarna met de blik gericht op “hoe staat ie op leer?” Inmiddels is de knop wel om. Addiesdive ad2030 gekocht om te wennen aan staal. Dat bevalt goed. Nu droom ik over staal of mesh voor een aantal items in m’n kistje. En een Omega Seamaster Railmaster zou ik graag eens zien, voelen, passen. Kortom: de eerste ideeën voor 2024 zijn er.
In eerste instantie alleen oog voor de blauwe “echte” variant. Vond wit voor een duiker noet passen. Nu het horloge met de meeste polstijd uit de set van 15
Hahaha ja dat is ook herkenbaar voor mij. Ik wilde alles op leer, maar ik heb nu niks meer op leer. Mijn collectie bestaat inmiddels maar uit twee horloges, maar voordat alles in de verkoop ging had ik alles op staal
En om het eens om te draaien: wat ik een tiental jaren terug bijzonder mooi vond, maar nu helemaal niet meer: Omega Seamaster. Snap niet wat ik er in zag.
Dat ben ik wel met je eens. Duikers kunnen sowieso goed rubber hebben en is leuk om mee te wisselen. Zoals ik hierboven al omschreef ben ik echt van de stalen banden geworden, maar er zijn twee duikers die ik persoonlijk mooier vind op rubber. Dat is inderdaad de SMP300, maar ook de Oris Aquis.