Welk horloge voor de dames?

Wat ik mij afvraag is welk merk en type horloge jullie een dame (vrouw/vriendin) cadeau zouden willen geven? Uiteraard heeft dit te maken met de smaak van deze dame en voorkeuren voor een bepaald merk en uiteraard het budget dat je eraan uit zou willen geven, maar ik ben toch erg benieuwd!

De meeste horloges welke ik op het forum voorbij zie komen zijn naar mijn idee vaak voor de mannen of unisex.

7 likes

Een dames horloge :+1:

5 likes

Heb je aan de dame in kwestie weleens gevraagd wat ze mooi vindt?

3 likes

Vanmorgen deze besteld voor mijn vrouw,

7 likes

Deze heeft die van mij zelf gekocht. Erg mooie keuze voor haar vind ik zelf

Een tissot prx zou haar ook goed staan, die heeft ze al eens gepast.

9 likes

Een Apple smart Watch, ik heb het al opgegeven bij die van mij. Success met die van jouw :rofl:

2 likes

Als horlogeliefhebster heb ik de afgelopen 25 jaar veel verschillende stijlen, formaten en merken gedragen. Zelf heb ik als vrouw wel een voorkeur voor mechanische uurwerken, al heb ik bijv ook de Cartier Tank Small Black die wel helaas wel een quartz uurwerk heeft.
Er is inderdaad veel unisex verkrijgbaar. Mijn laatste aanwinst is een Panerai Luminor Due 38, die als unisex in de markt wordt gezet. Ik vind de maat voor mij prima, een Panerai moet een beetje oversized zijn. In het blauw staat mijn Breitling Navitimer 35 automatic wat ik ook echt een mooi horloge voor dames vind.
Mijn Rolex OP 28 mm is wel echt een dameshorloge qua maat.
Ik denk dat je de persoon in kwestie het beste mee kunt nemen naar diverse juweliers om te kijken en te passen. Een dagje Düsseldorf is hiervoor perfect. Niet iedere dame heeft interesse in horloges en zal een mooi horloge misschien toch niet gaan dragen. Ook in mijn omgeving zie ik veel vrouwen met een smartwatch uit gemak en voor de rest interesseert ze het helemaal niks. Ze snappen er dus ook niets van dat ik deze hobby als vrouw wel heb :sweat_smile::joy:

7 likes

Pas je wel op … wat mannen mooi vinden is niet altijd wat je ‘better half’ mooi en/of praktisch vindt.

Ik heb haar een Rolex gegeven en dat vindt ze een onding. Staat iedere keer stil, datum en tijd zetten is een geklier enz enz. Dus: draagt ze nooit.

Meest gedragen is een Seiko Lukia die oplaadt met solar en via radio sync altijd de juiste tijd aangeeft.

image

Voor de zondagen heeft ze een Ebel Brazilia van me gehad. Mening: mooi maar niet praktisch want af en toe moet er weer een nieuwe batterij in.

En vergeet niet waarom je haar een horloge wil geven … zodat er geen klachten komen als je zelf weer een horloge koopt (of is dat alleen bij mij) :slight_smile:

3 likes

Wie mij - vrouw- een cadeau wil geven, doet
mij een plezier met een mooie Datejust of een Day Date. Maar Patek 24 is ook leuk :slightly_smiling_face::

2 likes

Denk dat een Ebel heel stijlvol is en veel kwaliteit voor het geld.

2 likes

Is niks voor een vrouw. Ze raken het kwijt of het gaat kapot. Ik zou het gewoon bij een keukenklok houden daar hebben ze tenminste wat aan

6 likes

:joy::joy: lolbroek

1 like

Mocht ik opnieuw beginnen met de hobby dan zou mijn man mij het meest blij maken met een (gouden) Cartier of een OP 31

3 likes

Een Certina cosc Quartz lady diver was mijne blij mee.

1 like

Deze voor mijn vrouw gekocht. Staat haar heel tof :ok_hand: en ze draagt deze TH dagelijks sinds een kleine 2 jaar. Jammer genoeg ziet haar horloge eruit of ze deze al 20 jaar draagt :man_shrugging:t3:

7 likes

Mijn vrouw heeft een vintage full gold IWC (referentie zou ik moeten opzoeken):

4 likes

Mag wel eens doekje overheen :joy:.

Overigens vind in alles 36mm of een Cartier tank bij de dames ook altijd mooi. Zag laatst een dame met een vintage 5512 Rolex sub, stond ook echt heel goed!

1 like

Goede keus Ebel,
Mijn vrouw heeft deze.

2 likes

3 likes

Als het aan mij lag,maar dat doet het niet :wink:, kreeg ze een mooie kleine heren vintage.

4 likes